WRC – Odluke World Motor Sport Councila

Na današnjem zasedanju World Motor Sport Councila u Parizu ponovo drastične promene koje se tiču svetskog reli sporta! Iako je prvobitno bilo objavljeno da će od 2011-te godine WRC bolide pokretati atmosferski motori zapremine 2000ccm najnovija odluka je da će za dve godine WRC automobil biti u formatu 1600ccm turbo! Ovako ili onako, kraj ere aktuelnih WRC bolida je pred nama
Podsećamo Vas da je premijera 1600 turbo agregata prvobitno planirana za 2013-tu godinu a do tada bi na sceni bili S2000+ bolidi. Obrazloženje je marketing i sve veći udeo malih turbo motora u “civilnim” verzijama automobila. Srećom S2000 bolidi neće biti zaboravljeni. Od naredne godine FIA uvodi S2000 Cup a prijavljene ekipe će morati nastupiti na najmanje sedam relija. Organizatorima je data sloboda da u budućnosti takmičenja organizuju u formatu od dva pa do četiri dana a jedini uslov je da se reli mora završiti u subotu ili nedelju. Takođe je dopušteno da se vozi na “mešanoj” astalt-makadam podlozi. Objavljena je i najnovija (ne konačna) verzija kalendara za 2010-tu godinu a jedini pod “prismotrom” je Rally Bulgaria. O komšijskom reliju čelnici FIA odlučiće nakon ovogodišnjeg izdanja najvećeg reli takmičenja u Bugarskoj. WRC kalendar za sezonu 2010: 14 Feb: Sweden 07 Mar: Mexico 04 Apr: Jordan 18 Apr: Turkey 09 Maj: New Zealand 30 Maj: Portugal 11 Jul: Bulgaria* 01 Avg: Finland 22 Avg: Germany 12 Sept: Japan 03 Okt: France 24 Okt: Spain 14 Nov: Great Britain Petar Janković - Automagazin