WRC, Cyprus Rally – Leteći start Citroena

Pet Citroena nalazi se u top osam nakon prvog, asfaltnog dana, relija Kipar. Na čelu je „verovali ili ne“ Sebastien Loeb nakon pet pobeda na brzinskim ispitima, 42 sekunde ispred timskog kolege Danija Sorda kome je pripala čast da Loebu pokvari stoprocentni učinak prvog dana pobedom na jednom brzinskom ispitu.

Iako se pre starta takmičenja javno protivio odluci da se na asfaltnoj podlozi vozi na gumama za makadam Sebastien Loeb sada ima drugačije viđenje situacije - “Možda nismo vozili onoliko brzo na koliko smo navikli na asfaltu ali bilo je OK. Pronašli smo pravi balans, sprečili preveliko proklizavanje, kao prvi na stazi imali mogućnost biranja idealne putanje i na kraju je bilo sasvim zabavno. Nisam očekivao ovoliku razliku u odnosu na Fordov dvojac.“ Ta razlika nakon BI6 iznosi više od minuta a Latvala i Hirvonen koji nisu imali toliko samopouzdanja kao Loeb kao primarni cilj su imali završetak dana „u komadu“.

Iza fabričkih timova na odličnoj petoj poziciji je još jedan Citroen ali onaj starije evolucije, Xsara WRC Pettera Solberga. Solberg je tokom celog dana glavnog suparnika imao u liku i delu Sebastiena Ogiera (Citroen Junior WRT) koji je dan završio na sasvim solidnoj poziciji broj šest ispred timskog kolege Rusa Novikova i Stobartovog vozača Wilsona. Najbrži Junior, od tri koliko je startovalo, je prema očekivanju Martin Prokop i to više od tri i po minuta ispred Poljaka Kosciuzkog i skoro 15 minuta ispred trećeplasiranog Burkarta.

PWRC konkurencija bila je mnogo veća pa je samim tim i uzbuđenja bilo više. Na kraju lider je Armindo Araujo u Mitsubishi Lanceru Evo IX dok pobednik prvog takmičenja serije Patrick Sandell zaostaje nešto više od pola minuta. Campedelli u Mitsubishiju minut je iza Sandela na poziciji broj tri. Cyprus Rally nastavlja se sutra sa pet makadamskih brzinaca. Na Sebastienu Loebu je da kao čistač odbrani prednost pred Fordovima i Fincima koji će se zasigurno osećati mnogo bolje na rastresitoj podlozi.

Plasman prvog dana relija Kipar: 1. Loeb/Elena Citroën C4 1h13’41’’7 2. Sordo/Marti Citroën C4 +41’’8 3. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus +1’00’’2 4. Latvala / Anttila Ford Focus +1’08’’3 5. Solberg/Mills Citroën Xsara +2’27’’1 6. Ogier/Ingrassia Citroën C4 +3’03’’3 7. Novikov/Moscatt Citroën C4 +3’16’’0 8. Wilson/Martin Ford Focus +4’25’’9 9. Rautenbach/Barritt Citroën C4 +4’35’’3 10. Villagra/Perez Companc Ford Focus +5’02’’0
Petar Janković - Automagazin