WRC - Loeb: Pneumatici za makadam na asfaltu su besmisleni

Posle dve godine pauze, Rally Cyprus ponovo se vraća u kalendar Svetskog Reli Šampionata. Prva etapa relija Kipar održava se na asfaltu, a druge dve na makadamskoj podlozi. FIA je odlučila da WRC bolidi i na asfaltnoj podlozi moraju koristiti pneumatike za makadam, dok je za učesnike JWRC-a odobreno korišćenje pneumatika za asfaltnu podlogu...

Da li ćemo ove godine gledati situaciju da učesnici JWRC-a (Junior World Rally Championship), prvi dan relija Kipar budu rame uz rame sa WRC zvezdama? Sebastienu Loebu (Citroen) ova odluka se čini besmislenom: "Po meni to nema smisla. Zašto da ne koristimo odgovarajuće pneumatike?" - jasno je definisao svoj stav Loeb.
Ni njegov timski kolega, Dani Sordo, ne misli drugačije: "Može se dogoditi da već posle prvog brzinskog ispita, pneumatici budu uništeni. Brzinac je dugačak 30 kilometara, a u tom trenutku na Kipru može biti toplo. Mislim da bi imalo smisla da nam organizator dozvoli zamenu pneumatika posle uvodnog brzinskog ispita. U tom slučaju bi na druga dva BI imali manje problema. U suprotnom, to će biti jako teško. Istina, za publiku će to biti prava atrakcija. Automobili će puno klizati, a za vozače to će biti zabava. Ali, to je sve."

Kao što smo istakli, FIA je promenila odluku o upotrebi pneumatika, u slučaju juniora. Da li možemo oćekivati prvu pobedu automobila S1600 na brzinskom ispitu na WRC takmičenju? Podsetimo, Reli Kipar će biti prvo ovogodišnje WRC takmičenje, gde će se na jednom takmičenju pojaviti takmičari JWRC-a i PCWRC-a. Ipak, FIA je dozvolila samo "juniorima" korišćenje asfaltnih pneumatika. "Biće to sjajna zabava boriti se sa WRC bolidima na brzinskim ispitima, a u petak se to može dogoditi." - izjavio je Aaron Burkart. Goran Sarić - Automagazin