IRC, Monte Carlo Rally – Ogier piše istoriju

Pobedom na 77. Monte Carlo Rally-u Francuz Sebastien Ogier, aktuelni JWRC Šampion i Citroenova “beba” upisao se u knjigu slavnih. Otvaranje sezone Intercontinental Rally Challengea je opravdalo sva očekivanja a Monte Carlo Rally je svojim izazovnim brzinskim ispitima i promenjivim vremenskim (ne)prilikama još jednom pokazao zašto je jedan od najprestižnijih relija u istoriji ovog sporta.

Ogier je vodeću poziciju preuzeo pri kraju drugog dana takmičenja, nakon gumi defekta do tada neprikosnovenog Hanninena. Francuzu su na ruku išla i dešavanja tokom trećeg dana relija. Brzi Finac u Škodi, u želji da što pre nadoknadi izgubljeno, već na prvoj krivini prvog brzinca izleće i odustaje. Sličnu sudbinu u teškim uslovima sa dosta vode na putu je imao i Britanac Meeke samo par stotina metara dalje. Još jedan Finac, Toni Gardemeister u privatnom Abarth Grande Puntu S2000, odustaje samo tri brzinska ispita pre kraja zbog kvara alternatora pa je Ogieru ostalo samo da se bezbedno provoza do cilja na poslednja četiri, noćna, brzinska ispita Monte Carlo Rallya 2009.

Peugeot je, i pored početne pretnje Škode, takmičenje završio na prve tri pozicije. Uz Ogiera u Peugeotu 207 S2000 na podijumu su se našli Belgijanac Loix i još jedan Francuz, Sarazzin. Jan Kopecky na poziciji broj četiri Škodi je doneo prve bodove u sezoni 2009 i uz fantastičan performans Hanninena ozbiljne glavobolje konkurenciji. Abarth i pored najavljenih poboljšanja nije blistao. Giandomenico Basso nije mogao ni prići konkurenciji sve do poslednjih brzinskih ispita kada je njegov Grande Punto S2000 konačno “legao” brzom Italijanu. Pozicijama pet i šest vozači italijanske ekipe sigurno nisu zadovoljni a i takvom plasmanu mogu da zahvale samo brojnim odustajanjima. U 2WD Cupu IRC trijumfovao je Manuel Villa sa Fiat Puntom S1600. Sledeće okupljanje vozača IRC-a je početkom marta u Brazilu na prvom makadamskom reliju šampionata.

Konačni plasman Monte Carlo Rallya 2009 1 Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 4h40m45.7s 2 Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) +1m43.6s 3 Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) +2m21.6s 4 Kopecky/Stary (Skoda Fabia S2000) +3m17.3s 5 Basso/Dotta (Abarth Grande Punto S2000) +4m28.0s 6 Alen/Alanne (Abarth Grande Punto S2000) +10m49.7s 7 Romeyer/Fournel (Mitsubishi Lancer Evo 9) +20m30.0s 8 Burri/Gordon (Abarth Grande Punto S2000) +21m23.0s 9 Artru/Virieux (Mitsubishi Lancer Evo 9) +9m51.4s 10 Cavallini/Zanella (Peugeot 207 S2000) +28m44.2s

Generalni plasman vozača i konstruktora 1 Ogier 10 2 Loix 8 3 Sarrazin 6 4 Kopecky 5 5 Basso 4 6 Alen 3 7 Romeyer 2 8 Burri 1 1 Peugeot 18 2 Abarth 7 3 Skoda 5 4 Mitsubishi 2 Petar Janković - Automagazin