IRC, Monte Carlo Rally – Ogier prvi nakon drugog dana

Sve do poslednjeg brzinskog ispita drugog dana takmičenja na reliju Monte Carlo (BI9) oči posmatrača su bile uperene u fantastični performans Škoda Motorsport tima i njihovog dvojca Hanninen-Fabija S2000. Finac je imao ogromnih minut i po prednosti ali je njihov ples po snegu i ledu Kneževine pokvario jedan gumidefekt.

Haninnen je samo pet kilometara od starta poslednjeg brzinca dana ostao bez prednjeg levog pneumatika što je uslovilo zaostatak od dva minuta i pad na poziciju broj tri, iza Sebastiena Ogiera i Freddy-a Loixa, oba sa Peugeotima 207 S2000. Škoda Team ipak nije nezadovoljan jer je već na debitantskom reliju pokazao da ima bolid koji će se boriti ništa manje nego za pobede. Tome u prilog definitivno ide i rezultat brzinskog ispita osam i prve dve pozicije za Hanninena i Kopecky-og. Loša sreća Haninnena ni malo ne umanjuje rezultat Sebastiena Ogiera koji po prvi put nastupa u S2000 bolidu i već vodi na svom prvom Monte Carlo Rally-u.

Problemi nisu mimoišli ni ostale takmičare. Prva žrtva je bio Francuz Sarazzin koji je na otvaranju trkačkog dana izleteo sa staze vrativši se na istu uz pomoć publike ali tek nakon pet minuta dok je sličnu sudbinu imao i Kris Meeke. Branilac IRC titule, Nicolas Vouilloz je prošao još gore. Oštetivši vešanje svog Peugeota na BI7, Francuz je morao odustati. Najbrži Abarth je ne-fabrički, onaj u rukama Tonija Gardemeistera na poziciji broj pet. Giandomenico Basso, prva zbezda Abarth fabričkog tima nije izgledao ni malo srećan. Vremena su bila katastrofalna a Italijan nije mogao da nađe pravi ritam niti stekne poverenje u svoj Grande Punto S2000. Anton Alen bi zablistao na momente ali i on je imao dosta problema sa svojim bolidom. Odluka o konačnom pobedniku Monte Carlo Rallya 2009 će pasti sutra na preostalih pet brzinskih ispita a novih uzbuđenja verujemo sigurno neće nedostajati a živi TV prenosi brzinskih ispita uveli su na velika vrata rally sport i IRC u domove gledalaca širom Sveta.

Plasman nakon drugog dana: 1Ogier/Ingrassia Peugeot 207 S2000 2h35m09.8s 2 Loix/Smets Peugeot 207 S2000 +32.4s 3 Hanninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +54.8s 4 Meeke/Nagle Peugeot 207 S2000 +59.2s 5 Gardemeister/Tuominen Abarth Grande Punto S2000 +1m40.7s 6 Sarrazin/Renucci Peugeot 207 S2000 +3m42.6s 7 Kopecky/Stary Skoda Fabia S2000 +4m10.6s 8 Basso/Dotta Abarth Grande Punto S2000 +4m17.8s 9 Alen/Alanne Abarth Grande Punto S2000 +8m12.8s 10 Wittmann/Ettel Mitsubishi Lancer Evo 9 +10m01.8s Petar Janković - Automagazin