Rally – Manje razlike između N i S2000 bolida?

S2000 bolidi su polako ali sigurno postali dominantni u odnosu na klasične automobile grupe N4. Kako se oba automobila glavni takmaci u gotovo svim domaćim šampionatima i Šampionatu Evrope, FIA razmišlja o potezima koji bi eventualno smanjili razliku između dve trkačke koncepcije koje ovi automobili predstavljaju. Naravno, razgovara se o „popuštanju“ stega u pravilima za grupu N4.
S2000 bolidi su već jednom dobili na kilaži a tokom 2008-me godine imali su minimalnu dozvoljenu težinu od 1150kg na asfaltu i 1200kg na makadamu dok bi se naredne godine skala na vagi pomerila na 1200kg u oba slučaja. Sa druge strane N4 automobili bi mogli dobiti neke „spravice“ koje putničke verzije nemaju. Pre vega se razmišlja o uvođenju hlađenja kočnica i interkulera kao i izvesnim promenama na turbo punjačima. Prema nekim vozačima koji su probali novi Mitsubishi Evo X, i bez pomenutih izmena „desetka“ je veoma blizu performansama S2000 automobila a u prvi plan se ističe obrtni momenat od čak 610Nm. Ali da ne bude zabune i predstavnici zujalica klase S2000 su evoluirali a Abarth, Peugeot i Škoda već su u završnoj fazi testiranja novih evolucija za sezonu 2009 koji će bez sumnje kvalitet i brzinu pomeriti za još jednu stepenicu više.

Petar Janković - Automagazin