Sajam automobila u Parizu 2012: Peugeot 208 Type R5

Peugeot 208 Type R5 je prvi predstavnik nove kategorije takmičarskih automobila pod nazivom R5, kojim će FIA zameniti aktuelne modele iz kategorije S2000. Takmičarski automobili kategorije R5 biće jeftiniji od aktuelnih S2000, jer Međunarodna Automobilska Federacija želi da ograniči njihovu cenu na maksimalnih 180.000 evra...

Prema pravilniku, automobile kategorije R5 pokreću turbo 4-cilindarski motori zapremine 1.6 litara, upareni sa petostepenim sekvencijalnim menjačem. Motor razvija maksimalnu snagu od 280 konjskih snaga pri 6.000 o/min (maksimalan broj obrtaja ograničen na 7.500 o/min). Maksimalan obrtni moment motora, koji iznosi 400 Nm, dostupan već pri 2.500 o/min, a na sve točkove se prenosi preko dva samoblokirajuća diferencijala. Za asfaltnu podlogu, pripremljeni su pneumatici dimenzija 225/45 R18, a za makadamske brzinske ispite, tu su pneumatici dimenzija 215/65 R15.
Peugeot svojim novim takmičarskim automobilom želi da nastavi putem uspeha, koji je trasirao Kris Mekke, vozeći Peugept 207 S2000. Mekke je 2009. godine osvojio šampionsku titulu u prestižnom IRC šampionatu (Intercontinental Rally Challenge). Cena modela Peugeot 208 R5 iznosiće 180.000 evra, bez dažbina. Svi oni koji žele da poruče ovaj atraktivan reli automobil, moraće da sačekaju minimalno 9 meseci. Odmah posle sajma automobila u Parizu, francuski proizvođač će pokrenuti test program za 208 R5.

Peugeot 208 R5 je drugi takmičarski automobil, baziran na modelu 208. Prvi je Peugeot 208 R2, kojim je na Ulster Rally nastupio Craig Breen. Prema rečima menadžera projekta R2, Yanna Goraguera, automobil je bio više nego konkurentan. Šef projekta Peugeot 207 S2000, Bertrand Vallat, biće odgovoran i za razvoj modela 208 Type R5.

Peugeot 208 R5 - Tehnička specifikacija:
Motor: EP6 CDT
Zapremina motora: 1.598 cm3
Broj cilindara: 4
Maksimalna snaga: 280 KS / 6.000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 400 Nm / 2.500 o/min
Maksimalan broj obrtaja: 7.500 o/min
Ubrizgavanje: Magneti Marelli High Pressure Direct
Broj ventila: 16
Pogon: Na sve točkove, dva autoblokirajuća diferencijala
Menjač: Pet stepeni - sekvencijalni
Kvačilo: dva diska
Prednje kočnice: Alcon, 4 klipa, prečnik diska 355 mm (asfalt) i 300 mm (makadam)
Felne: 8"x18" (asfalt) i 7"x15" (makadam)
Pneumatici za asfalt: 225/40/18
Pneumatici za makadam: 215/65/15
Dužina automobila: 3.962 mm
Širina automobila: 1.820 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.560 mm
Minimalna masa: 1.200 kilograma
Automagazin.rs