Najnovije vesti iz auto industrije
PWRC - Nikad jači!
Objavljeno: 23.12.2006.
Bez veće medijske pažnje, podcenjen od strane mnogih, PWRC iz godine u godinu ipak opstaje kao "jeftina" alternativa WRC-u, dajući vozaču utisak da je blizu vrhunskog relija, ali ipak tako daleko.
Kako se o samom takmičenju izjasnio Meeke, mogli ste da pročitate u jednom od prošlih tekstova (ovde )
a na žalost njegovo mišljenje dele mnogi vozači. Ali u nedostatku alternative, uz mogućnost da se ipak oprobaju na stazama gde i "veliki momci", i nadu da će ih neko primetiti i unaprediti, većina se ipak odlučuje za nastupe pre nego da takmičenja prate pored staze.
Proslogodišnji pobednik Nasser Al-Attiyah slovi za favorita broj jedan, a ovih dana je uhvatio malo vremena pred Dakar da zajedno sa Prodrive-ovim test vozačem Pasi Hagstroem i neodlučnim Guy Willks-om oproba novu Impreza-u N12B. Za volanom Subaru-a biće i šampion Poljske Leszek Kuzaj kao i Rus Alexander Dorossinskiy.
Mitsubishi ima malo brojniju "populaciju" vozača koju predvodi "perjanica" RedBull-a Aigner, medijska zvezda broj jedan, dok iza njega kaskaju imena kao Armindo Araujo šampion Portugala i fenomenalan vozač, i argentinski Tango team sa Marcos Ligato-m, Sebastian Beltram-om i Gabriel Pozzo-m. Iz Švetske stižu glasine o nastupu lepe dame Jennie Lee Hermansson ( o čemu je naš sajt takođe već pisao ovde ), a nećemo zaboraviti ni Fince Juha Haenninen-a i Aki Teiskonen-a.
Iz Španije nam stižu još neproverene vesti o nastupima motociklističkog asa Alex Criville-a, koji je izgleda krenuo stopama mnogo popularnijeg Rossi-ja.
Kao što možete videti i dalje u PWRC-u preovlađuju dve marke, Mitsubishi i Subaru sa svojim modelima Lancer i Impreza. Ama baš niko se nije prijavio sa bolidima klase S2000 koja se od ove godine može bodovati za šampionat. Razlog je izgleda prost - IRC, takmičenje koje će imati mnogo veću TV minutažu i pažnju medija uopšte, zahvaljujući Eurosport-u.
Druga stvar, nema nikoga ni od vozača iz našeg bližeg okruženja, Slovenaca, Hrvata i Bugara pre svih. Znači niko "blizak" da navijamo ( u nedostatku naših ). Ali, možda nas neko i iznenadi.
Toliko za sada o PWRC-u, naravno da ćemo pratiti šta se dešava u klasi "običnih" automobila, a imena gore nabrojana sigurno najavljuju odlične borbe.
Janković Petar - Automagazin
Posle objave Pirelli-ja da će pomoći Galli-ja na prva dva relija sezone danas je stigla vest da će Italijan voziti za Aimont Racing (u sezoni 2005 šampioni Italije), uz tehničku podršku PH Sport-a i sportskog odeljenja Citroen-a. Neki bi rekli, u poslednji čas!
Posle gomile špekulacija, pregovora i dogovora, Mitsubishi Motors-Motor Sports Ltd je objavio da će imati bar po dva Lancer-a na prva tri relija sezone plus Hanninen-a u Norveškoj. Neće biti nikakvog direktnog učešća samog Mitsubishi-ja i sve posade nastupaju po privatnoj osnovi.
Dok ovo pišem dva Touareg-a, koja su ceo reli diktirala tempo, još uvek nisu stigla na cilj u Nema-i. Lideru De Villiers već na 129-tom kilometru se zapalio automobil ( turbo konkretno ), dok je Sainz imao najbrže vreme sve do 325-tog kilometra, od 497 koliko ima ovaj brzinski ispit, kada je morao da stane zbog problema sa elektrikom. I jednog i drugog kamioni iz pratnje trenutno šlepaju ka cilju i veliko je pitanje da li će nastaviti takmičenje. Jedno je sigurno, pobeda je nestala u oblaku prašine i dima!
Posle jednog dana pauze, Dakar rally je nastavljen etapom od Atar-a do Tichit-a u ukupnoj dužini od 626km od čega je 589km specijalni ispit. Južnoafrikanac De Villers je reli nastavio drugom uzastopnom pobedom i povećanjem prednosti u ukupnom poretku.
Prvi koji je objavio planove za predstojeći šampionat Britanije u reliju je bivši šampion, brat mnogo poznatijeg Mark-a, David Higgins. Toyota S2000 pripremljena od strane RED Team-a, biće vozilo kojim će David atakovati na novu titulu.
Posle Renault-a i njihovog Clia R3, JAS Motorsport u saradnji sa italijanskim MRT timom, priprema novu bombu na točkovima. Duo koji se sastoji od tjunera automobila za kružne trke ( JAS ) i iskusnog Mauro Nocentini-ja, koji dugi niz godina priprema automobile za reli (proslogodisnji Mitsubishi Lancer, koji je vozio Dimitar Iliev), sigurno će izroditi fantastičan automobil.
Lada Kalina Sport prvi put je predstavljena 2005-te godine. Prošle sezone je u Rusiji vožen na krugu Kalina Cup, a početkom ove AvtoVAZ planira homologaciju i za Kalina-u 1.4 i model 112 Coupe 1.6.
Kao što primećujete u klasi Juniora u nazivu nema više onog World, ali i dalje ovaj šampionat ima solidnih 17 prijavljenih posada.
FIA je potvrdila listu timova i vozača koji će se, počev od relija u Švedskoj, u sezoni 2007 boriti za titulu u klasi Production. Na listi se nalazi ukupno 20 posada kojima su dodeljeni i startni brojevi koji se neće menjati tokom sezone.