Najnovije vesti iz auto industrije
Kraj ERC-a?
Objavljeno: 15.12.2006.
Po svoj prilici poslednji dani Sampionata Evrope u reliju su pred nama. Nekada jak koliko i svetski, ERC je losom politikom FIA-e dospeo na najnize grane u istoriji, i veliko je pitanje koliko ce se vozaca takmiciti za titulu u sezoni 2007.

Stavljen u zapecak nekim cudnim odlukama, bez medijske paznje pa samim tim i paznje sponzora, a pojavom IRC-a kao alternative WRC-u, ERC po misljenju mnogih prozivljava svoje poslednje sezone. Jedno je sigurno, ukoliko se nesto hitno ne preduzme ugasice se ovaj, nekada veoma cenjeni sampionat. Da prosle sezone nije bilo FIAT-a i Bassa, Poljaka Solowow-a, i vozaca iz Bugarske Iliev-a i Donchev-a, putujuci evropski "cirkus" u reliju sveo bi se samo na takmicare iz zemalja domacina.
Da bude jos crnje i gore iz FIA-e ne stizu nikakve pozitivne vesti. Od naredne godine, da bi mogli da poentiraju u ERC-u timovi i vozaci moraju biti prijavljeni specijalno za sampionat, tako da poene nece moci uzimati lokalni vozaci i pored dobrih rezultata. Lako se moze desiti da sampion Evrope postane covek bez ijedne pobede, al eto sakupio je novac da ucestvuje na nekoliko rundi.
Koliko je za sada poznato, samo ce Solowow ponovo jurisati na titulu, a najverovatnije ce i komsije Bugari posle uspesne sezone 2006 krenuti u borbu za najvisi plasman. Ipak malo, tacnije premalo, za sampionat Starog kontinenta.
Jankovic Petar - Automagazin
Citroen C4 WRC danas je bio jednostavno neuhvatljiv. Sa promašenim izborom pneumatika u jednom laufu i bolovima u ramenu, Sebastien Loeb prosto maltretira konkurente i još jednom pokazuje zašto je on reli prvak sveta. Macus Gronholm u bolidu Ford Focus RS WRC, drži konstantan ritam, i kao što je najavio, bez većih rizika, sigurno drži treću poziciju...
Na zapadu ništa novo. Citroenovi piloti, i pored nekoliko grešaka u izboru pneumatika, prosto se poigravaju sa konkurentima, koji se na ovom reliju moraju zadovoljiti mrvicama. Loeb na brzincu broj 3 izabrao tvrde pneumatike, što se pokazalo kao pogrešan potez, ali ipak je uzvratio timskom kolegi Sordu i dalje drži prvo mesto...
Novi automobil i stari as! To je recept koji je Citroen-u doneo prve dve pobede na brzinskim ispitima odmah na premijeri novog C4 WRC.
Reli je danas nastavljen nakon jednog i po dana odmora. Carlos Sainz je pauzu iskoristio da dovede u red svog Touareg-a i sada ima samo jedan cilj, da pobedi na što više brzinskih ispita. Danas mu je to pošlo za rukom po treći put na ovogodišnjem Dakar Rally-u(sedma za VW).
Današnji shakedown pred Monte Carlo Rally morao je biti otkazan, zbog velikog broja publike na stazi. Ovo nije prvi put da organizatori Montea imaju velikih problema sa organizacijom, a prvi komentari iz Monanka govore da servisno parkište ovogodišnje runde u Monte Carlu nije na visini jedne WRC trke...
46 dana je prošlo od zatvaranja rampe WRC runde u Walesu. Večeras, u Monte Carlu, startuje ovogodišnja sezona Svetskog Reli Šampionata, koju otvara 75. Monte Carlo Rally. Najprestižniji reli na planeti, posle 10 godina, vraća se u oblast Vercor i Ardech. Centar dešavanja biće u Valenciji, a najatraktivniji detalj u programu biće superspecijal koji će se održati na stazi gde se vozi Grand Prix f1, baš tamo gde je održan 1997. godine...
Kod naših komšija još jedna lepa vest. U saradnji sa nekoliko velikih sponzora Carl Williamson, suvozač Georgi Geradjiev-a, kao koordinator pokreće Bulgaria Fiesta Sporting Trophy za sezonu 2007.
Posle, po svoj prilici zataškanog, incidenta na Walles Rally-u, o kome smo već
pisali, Ford ponovo ima problema na upoznavanju staze ( recce ).
Danas je u servisnom parku u Valenciji održan tehnicki pregled bolida, koji ce se pojaviti sutra na startu prvog relija sezone, Monte Carlo Rally. Jedini tim koji startuje u novom bolidu jeste Citroen Sport, a šef tima, Guy Frequelin, otkiva da u timu vlada velika nervoza..