Najnovije vesti iz auto industrije
Kraj ERC-a?
Objavljeno: 15.12.2006.
Po svoj prilici poslednji dani Sampionata Evrope u reliju su pred nama. Nekada jak koliko i svetski, ERC je losom politikom FIA-e dospeo na najnize grane u istoriji, i veliko je pitanje koliko ce se vozaca takmiciti za titulu u sezoni 2007.

Stavljen u zapecak nekim cudnim odlukama, bez medijske paznje pa samim tim i paznje sponzora, a pojavom IRC-a kao alternative WRC-u, ERC po misljenju mnogih prozivljava svoje poslednje sezone. Jedno je sigurno, ukoliko se nesto hitno ne preduzme ugasice se ovaj, nekada veoma cenjeni sampionat. Da prosle sezone nije bilo FIAT-a i Bassa, Poljaka Solowow-a, i vozaca iz Bugarske Iliev-a i Donchev-a, putujuci evropski "cirkus" u reliju sveo bi se samo na takmicare iz zemalja domacina.
Da bude jos crnje i gore iz FIA-e ne stizu nikakve pozitivne vesti. Od naredne godine, da bi mogli da poentiraju u ERC-u timovi i vozaci moraju biti prijavljeni specijalno za sampionat, tako da poene nece moci uzimati lokalni vozaci i pored dobrih rezultata. Lako se moze desiti da sampion Evrope postane covek bez ijedne pobede, al eto sakupio je novac da ucestvuje na nekoliko rundi.
Koliko je za sada poznato, samo ce Solowow ponovo jurisati na titulu, a najverovatnije ce i komsije Bugari posle uspesne sezone 2006 krenuti u borbu za najvisi plasman. Ipak malo, tacnije premalo, za sampionat Starog kontinenta.
Jankovic Petar - Automagazin
Posle kazne od 42minuta zbog prebrze vožnje u Maroku, koja ga je koštala trećeg mesta u generalnom plasmanu, Naser donosi BMW-u prvu pobedu na Dakar brzincu. Odličan rezultat za odličnog Al-Attyah-a.
Posle objave Pirelli-ja da će pomoći Galli-ja na prva dva relija sezone danas je stigla vest da će Italijan voziti za Aimont Racing (u sezoni 2005 šampioni Italije), uz tehničku podršku PH Sport-a i sportskog odeljenja Citroen-a. Neki bi rekli, u poslednji čas!
Posle gomile špekulacija, pregovora i dogovora, Mitsubishi Motors-Motor Sports Ltd je objavio da će imati bar po dva Lancer-a na prva tri relija sezone plus Hanninen-a u Norveškoj. Neće biti nikakvog direktnog učešća samog Mitsubishi-ja i sve posade nastupaju po privatnoj osnovi.
Dok ovo pišem dva Touareg-a, koja su ceo reli diktirala tempo, još uvek nisu stigla na cilj u Nema-i. Lideru De Villiers već na 129-tom kilometru se zapalio automobil ( turbo konkretno ), dok je Sainz imao najbrže vreme sve do 325-tog kilometra, od 497 koliko ima ovaj brzinski ispit, kada je morao da stane zbog problema sa elektrikom. I jednog i drugog kamioni iz pratnje trenutno šlepaju ka cilju i veliko je pitanje da li će nastaviti takmičenje. Jedno je sigurno, pobeda je nestala u oblaku prašine i dima!
Posle jednog dana pauze, Dakar rally je nastavljen etapom od Atar-a do Tichit-a u ukupnoj dužini od 626km od čega je 589km specijalni ispit. Južnoafrikanac De Villers je reli nastavio drugom uzastopnom pobedom i povećanjem prednosti u ukupnom poretku.
Prvi koji je objavio planove za predstojeći šampionat Britanije u reliju je bivši šampion, brat mnogo poznatijeg Mark-a, David Higgins. Toyota S2000 pripremljena od strane RED Team-a, biće vozilo kojim će David atakovati na novu titulu.
Posle Renault-a i njihovog Clia R3, JAS Motorsport u saradnji sa italijanskim MRT timom, priprema novu bombu na točkovima. Duo koji se sastoji od tjunera automobila za kružne trke ( JAS ) i iskusnog Mauro Nocentini-ja, koji dugi niz godina priprema automobile za reli (proslogodisnji Mitsubishi Lancer, koji je vozio Dimitar Iliev), sigurno će izroditi fantastičan automobil.
Lada Kalina Sport prvi put je predstavljena 2005-te godine. Prošle sezone je u Rusiji vožen na krugu Kalina Cup, a početkom ove AvtoVAZ planira homologaciju i za Kalina-u 1.4 i model 112 Coupe 1.6.
Kao što primećujete u klasi Juniora u nazivu nema više onog World, ali i dalje ovaj šampionat ima solidnih 17 prijavljenih posada.