Najnovije vesti iz auto industrije
Nova evolucija Ford Focusa WRC stize polovinom 2007-e
Objavljeno: 05.12.2006.
Fabricki reli tim Forda, BP Ford World Rally Team, sa bolidom Focus WRC 06 ove godine imao je najuspesniju sezonu u svojoj istoriji. Ford je ove godine pokazao da ima bolid koji je sposoban za pobede, a sledece godine "Plavi oval" mogao bi se radovati jos vise, jer polovinom sezone stize nova evolucija bolida...
"U prvoj polovini sezone nastupacemo sa aktuelnim bolidom," - objasnjava sef tima, Malcolm Wilson. "Za pocetak sezone potraban nam je maksimalno pouzdan bolid i tome tezimo. Na polovini sezone ukljucucemo novu evoluciju bolida." - otkriva Wilson.
Medjutim, da bi bolid Ford Focus WRC 06 mogao "da se nosi" sa dolazecim Citroenom C4 WRC, mora se konstantno ubrzavati: "Mi cemo konstantno raditi i na razvoju komponenti sadasnjeg bolida, za koje niije potrebna homologacija. Uskoro planiramo testove u Svedskoj i Francuskoj." - dodaje Malcolm. U Monte Carlu tradicionalno startuje nova WRC sezona, gde ce se posle duzeg perioda apstinencije, pojaviti reli sampion sveta, Sebastien Loeb. Wilson ocekuje dobar fight: "Ne raduje nas bas nastup konkurenta, koji je Francuz sa najvecim brojem pobeda na Monteu. Siguran Sam da ce Loeb biti 100 % fit. Obecavam borbu do kraja."
Goran Saric - Automagazin
Toyota Corolla S2000 je prvi automobil te klase koji je uspeo da pobedi na WRC brzincu u klasi N, a to mu je poslo za rukom jos tri puta za vreme Wales Rally-a.
Armin Schwarz menadzer RedBull Skoda tima, posle relija GB, objavio je da Andreas Aigner definitivno ostaje u sampionatu sveta i u sezoni 2007.
Austrijanac Manfred Stohl fantasticnim drugim mestom na reliju GB zavrsio je vise nego uspesnu sezonu 2006.
Na opste iznenadjene, posle dramaticne zavrsnice i odustajanja glavnih pretendenata na titulu Andersson-a, i losih rezultata Aava-e ( osmi ) i Wilks-a ( jedanaesti ), titula u klasi JWRC odlazi u ruke vozaca Renault Clia S1600, Patrik-a Sandell-a.
Finski as Marcus Gronholm, poput iskusnog vuka, sigurnom voznjom treceg dana relija, osvaja poslednji reli u sezoni Svetskog Reli Sampionata. Manfred Stohl je osvajanjem drugog mesta jos jednom potvrdio svoje visoke kvalitete na zemjanoj podlozi, dok je Petter Solberg posle puno problema morao da se zadovolji trecom pozicijom. Bodove su jos osvojili Latvala, Pons, Atkinson, Sordo i Duval...
Kao sto se i ocekivalo Gronholm i dalje ubedljiv. Cetiri pobede na sest brzinskih ispita plus superspecijal, donelo mu je vise od minuta prednosti u generalnom plasmanu.
Srecom ta njegova dominacija nimalo nije umanjila car borbe ostalih vozaca na pozicijama od 2 do 8.....
Sledeće godine u WRC-u najverovatnije ce se pojaviti Munchi's Ford Rally Team...
Prvi utisak posle zavrsene prve etape je sigurno dominacija Ford-a. Gronholm i Hirvonen su bili neprikosnoveni sve dok mladi Finac nije "odustao" u servisu nakon SS4, posle ostecenja jos na SS1. Mala pukotina na roll-baru bila je dovoljna da FIA sudije odluce da je bezbednost umanjena iako je auto u principu bio OK, sto je potvrdio i sef tima Wilson. Pravila su ipak pravila i tu su da se postuju. Steta za Mikka, cak je i Gronholm izjavio da vise nije tako zanimljivo voziti bez njega za petama.
Posle sest brzinskih ispita WRC runde u Velikoj Britaniji, u vodjstvu je Marcus Gronholm (Ford Focus WRC), sa 25,8 sekundi prednosti u odnosu na veoma raspolozenog Pettera Solberga u bolidu Subaru Impreza WRC. Trece mesto drzi Manfred Stohl (Peugeot 307 WRC), a pravo iznenadjenje je rezultat Jari Matti Latvale, koji se nalazi na 4. poziciji...