Najnovije vesti iz auto industrije
Dakar Rally 2007
Objavljeno: 22.12.2006.
Sve smo bliži 29-tom izdanju najpoznatijeg svetskog RallyRaid-a. 6-tog Januara 2007 kreće nova avantura.
Vozači automobila, motorcikala i kamiona okupiće se u Lisbon-u odmah nakon Nove Godine i započeti put dug tačno 8.696 kilometara od kojih je 5.010 protiv štoperice. Nakon petnaest dana cilj je naravno u Dakar-u.
Kao i zadnjih godina najveća borba u klasi automobila vodiće se između ekipa Mitsubishi i Volkswagen. Japanski tim juriša na sedmu pobedu a imena kao Stephane Peterhansel, Joan "Nani" Roma, Luc Alphand i Hiroshi Masuoka govore sama za sebe.
Sa druge strane nemački tim, sa novim turbo-dizel motorom u svom Tourag-u 2, naravno da ima planove da stavi tačku na dominaciju timova sa dalekog istoka. Mark Miller, Carlos Sainz, Ari Vatanen i Giniel de Villiers su oni koji taj zadatak moraju da ispune. Posle prošlogodišnjeg drugog mesta ( najboljeg i za VW i za jednog dizelaša ) apetiti su sigurno veliki.
A drugi timovi? Schlesser je ponovo tu sa svojim Ford-Buggy-em, čuvena Jutta Kleinschmidt ovaj put vozi BMW kao i šampion PWRC-a Nasser Al Atiiyah, ali svi oni su daleko od favorita i samo čudo može da se desi da neko drugi osim timova Mitsubishi i VW završi na pobedničkom postolju.
Janković Petar - Automagazin
Danas je u servisnom parku u Valenciji održan tehnicki pregled bolida, koji ce se pojaviti sutra na startu prvog relija sezone, Monte Carlo Rally. Jedini tim koji startuje u novom bolidu jeste Citroen Sport, a šef tima, Guy Frequelin, otkiva da u timu vlada velika nervoza..
Iz FIA-e stižu problemi i samo problemi. Iako do starta nove sezone Šampionata Sveta u reliju ima samo jedan dan, postojale su nejasnoće oko ključnih pravila. Austrijski server
motorline.cc objavio je informaciju da će po sistemu pravila SuperRally bodove dobijati najuspešnije posade pojedinačne etape, ali FIA u poslednjem trenutku zaključuje temu, a detalji vezani za ovo pravilo ostaju nepromenjeni...
Na sutrašnjem Brussels Motor Show-u Belgijanac će obelodaniti svoj program koji se sastoji od devet evropskih relija sa First Skoda Team-om.
Posle prvih 100 test kilometara posada Stohl/Minor je izjavila da im treba bar još 900 da bi se totalno uvozali u automobil. Manfred je izjavio da je Xsara automobil koji reaguje i na najmanji vozačev pokret i iziskuje mnogo snage. Kako privatni timovi nemaju privilegiju konstantnog testiranja, sama takmičenja će učiniti svoje.
Posle kazne od 42minuta zbog prebrze vožnje u Maroku, koja ga je koštala trećeg mesta u generalnom plasmanu, Naser donosi BMW-u prvu pobedu na Dakar brzincu. Odličan rezultat za odličnog Al-Attyah-a.
Posle objave Pirelli-ja da će pomoći Galli-ja na prva dva relija sezone danas je stigla vest da će Italijan voziti za Aimont Racing (u sezoni 2005 šampioni Italije), uz tehničku podršku PH Sport-a i sportskog odeljenja Citroen-a. Neki bi rekli, u poslednji čas!
Posle gomile špekulacija, pregovora i dogovora, Mitsubishi Motors-Motor Sports Ltd je objavio da će imati bar po dva Lancer-a na prva tri relija sezone plus Hanninen-a u Norveškoj. Neće biti nikakvog direktnog učešća samog Mitsubishi-ja i sve posade nastupaju po privatnoj osnovi.
Dok ovo pišem dva Touareg-a, koja su ceo reli diktirala tempo, još uvek nisu stigla na cilj u Nema-i. Lideru De Villiers već na 129-tom kilometru se zapalio automobil ( turbo konkretno ), dok je Sainz imao najbrže vreme sve do 325-tog kilometra, od 497 koliko ima ovaj brzinski ispit, kada je morao da stane zbog problema sa elektrikom. I jednog i drugog kamioni iz pratnje trenutno šlepaju ka cilju i veliko je pitanje da li će nastaviti takmičenje. Jedno je sigurno, pobeda je nestala u oblaku prašine i dima!
Posle jednog dana pauze, Dakar rally je nastavljen etapom od Atar-a do Tichit-a u ukupnoj dužini od 626km od čega je 589km specijalni ispit. Južnoafrikanac De Villers je reli nastavio drugom uzastopnom pobedom i povećanjem prednosti u ukupnom poretku.