Najnovije vesti iz auto industrije
Fiat Panda na reliju Dakar 2007
Objavljeno: 05.01.2007.
Sutra kreće Dakar Rally 2007. Među gomilom nabudženih ljutih mašina naći će se i dva italijanska mališana Fiat Panda-e 4x4.
Prijavljeni u klasi T2, u kojoj se nalaze automobili najsličniji putnim verzijama, Panda-e će voziti Miki Biasion i pobednik Dakara Bruno Saby. U pitanju su automobili opremljeni 1.3 MultiJet Turbodizel agregatima kombinovani sa šestostepenim manualnim menjačem. To znači da će se sa Saharom uhvatiti u koštac mašine sa 105KS pri 4500rpm i opremljene automatskim pogonom na sva četiri točka specijalno prerađenim za uslove koji malene Fiat-e očekuju.
Ekspediciju upotpunjavaju jedan Fiat Sedici kao servisna podrška i tri Iveco kamiona sa opremom i tehničarima.
Biasion, dvostruki svetski reli šampion ( 1988 i 1989 ) i osvajač dvostruke Dakar titule sa Iveco-m, zajedno sa timom Pandu je testirao u ekstremnim uslovima Lapland-a gde temperatura često zna da padne i ispod -40'C, u pustinjama zapadne Afrike, na Sierra Nevada-i pa su stizali sve do Himalaya!
U suštini sjajna reklama za Fiat i njihovu Panda-u 4x4.
Janković Petar - Automagazin
Samo petnaest kilometara pre cilja Dakar je odneo još jednu žrtvu! Nakon Južnoafrikanca Elmer-a Symons-a nesreća je ponovo zadesila motocikliste.
Reli se vozi do kraja i dok se ne završi ništa nije sigurno! Sutra je ostao još samo SS15, superspecijal u Monaco-u. Sumnja li neko da Citroen neće osvojiti prva dva mesta i perfektno započeti sezonu 2007? Ma, slavlje može da počne......
Treća uzastopna pobeda Sainz-a, i prve tri pozicije za VW na specijalnom ispitu, vesti su koje su obeležile današnji dan na Dakar rally-u. Sainz, De Villiers i Miller, to je redosled Touareg-a na SS14.
"Citroeni jurišaju kao da su sa druge planete!" - ispalio je jutros vozač Subarua Petter Solberg. Plasman na prvih pet pozicija ostao je nepromenjen. Mikko Hirvonen na oba brzinca bio brži od Toni Gardemeistera, i zadržao 5. poziciju, ali na njega pritisak vrši Petter Solberg približivši mu se na 17 sekundi. Dani Sordo imao malih problema sa kočionim sistemom...
Prošle godine je izgubio titulu u domaćem šampionatu od Dani-ja Sola-e. Ove je rešen da je osvoji, ali kako stvari stoje Španac Miguel Fuster će se boriti i na drugom frontu, Šampionatu Evrope.
Iako je danas Sainz ponovo bio najbrži, drugo mesto Peterhansel-a najverovatnije mu donosi treću pobedu na Dakar-u ( u kategoriji automobila ) i sedmu uzastopnu za Mitsubishi i pored dominacije VW-a.
Citroen C4 WRC danas je bio jednostavno neuhvatljiv. Sa promašenim izborom pneumatika u jednom laufu i bolovima u ramenu, Sebastien Loeb prosto maltretira konkurente i još jednom pokazuje zašto je on reli prvak sveta. Macus Gronholm u bolidu Ford Focus RS WRC, drži konstantan ritam, i kao što je najavio, bez većih rizika, sigurno drži treću poziciju...
Na zapadu ništa novo. Citroenovi piloti, i pored nekoliko grešaka u izboru pneumatika, prosto se poigravaju sa konkurentima, koji se na ovom reliju moraju zadovoljiti mrvicama. Loeb na brzincu broj 3 izabrao tvrde pneumatike, što se pokazalo kao pogrešan potez, ali ipak je uzvratio timskom kolegi Sordu i dalje drži prvo mesto...
Novi automobil i stari as! To je recept koji je Citroen-u doneo prve dve pobede na brzinskim ispitima odmah na premijeri novog C4 WRC.