Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Švedska - Gronholm, Loeb, Petter
Objavljeno: 09.02.2007.
Švedski reli još jednom pokazuje svoje čari. Prvoplasiranih pet takmičara nalaze se u 30 sekundi razlike. U vođstvu je "leteći Finac", Marcus Gronholm, sa 11,1 sekundu prednosti ispred Sebastiena Loeba, kome za vrat duva više nego raspoloženi Petter Solberg. Na odličnom, četvrtom mestu nalazi se Petterov manje poznat brat, Hening Solberg...
Prvo iznenađenje priredio je Toni Gardemeister, pobedivši na superspecijalu prvog dana, a zatim neverovatno brzi italijan, Gihi Galli, koji je osvojio 3. brzinski ispit. Međutim, BIG Boys-i su ubrzo preuzeli inicijativu. Marcus Gronholm je krenuo rezervisano (valjda ne želeći da ponovi greške od prošle godine), a zatim postepeno ubrzao tempo i napravio solidnih 11,1 sekunde razlike.

Međutim, to i ne bi bila mala prednost, kada iza njega ne bi bio šampion sveta, Sebastien Loeb. "Biti drugi iza Gronholma je fantastičan rezultat. Ali, ne zaboravite, sutra je novi dan."- zagonetno je izjavio Loeb, posle 8 završenih brzinskih ispita. Međutim, ni Loeb ne može biti spokojan, s obzirom na činjenicu da je Petter Solberg samo 11,5 sekundi iza. Slede Hening Solberg, Mikko Hirvonen (imao probleme sa kočionim sistemom), Toni Gardemeister, i dvojac OMV Kronosa, Dani Carlsson i Manfred Stohl. Pitate se gde je Gigi Galli. Pretpostavljate, italijan je napravio grešku i njegovi snovi o pobedi raspršili su se u snegu koji je leteo po stazi posle vozačke greške koju je napravio na brzinskom ispitu 5, izgubivši preko 4 minuta.
Swedish Rally, plasman posle brzinskog ispita broj 8:
1 M. GRÖNHOLM 1:05:21.3
2 S. LOEB +11.1
3 P. SOLBERG +22.6
4 H. SOLBERG +27.9
5 M. HIRVONEN +31.0
6 T. GARDEMEISTER +34.9
7 D. CARLSSON +44.1
8 M. STOHL +1:05.0
9 C. ATKINSON +1:08.8
10 J. LATVALA +1:40.6
Goran Sarić - Automagazin
Nakon 1.86km spektakla za publiku u Karlstadu dogodilo se prvo iznenađenje. Privatni Mitsubishi uspeo je da pobedi sve fabričke timove. Finac Gardemeister sa vremenom 1:31.9 bio je bolji za pola sekunde od svog zemljaka i glavnog favorita Marcusa Gronholma.
Posle današnje konferencije za štampu OMV je objavio da će u sezonu PWRC ući sa još jednim timom. Ovoga puta uz natpis OMV Bixxol Rally Team biće dodato CZ, a za volanom će se naći Martin Prokop i Stepan Vojtech.
Vozač Subarua, Chris Atkinson, na shakedownu WRC runde u Švedskoj pokazao je da dobra forma na uvodnom reliju sezone u Monte Carlu nije slučajnost. Posle četvrtog mesta u Monte Carlu, Chris je bio najbrži na današnjem "protresanju" pred reli u Švedskoj, i najavio borbu za najviše pozicije...
Vozač BP-Ford World Rally Team-a, Mikko Hirvonen, izjavio je da se on u Švedskoj, pored bitke za mesto na podijumu, neće predavati ni u borbi za "letački" rekord, koji on već sada drži na čuvenom skoku Colina McRae-a...
Izgleda da južna hemisfera posebno pogoduje razvoju S2000 bolida. U Australiji, Pirtek Rally Team privodi kraju razvoj Ford Fiesta S2000. Kako tim obećava automobil će biti spreman za prvo takmičenje sezone, Rally Queensland koji startuje 31. marta.
Posle jučerašnjeg jednodnevnog testa, šef Kronos Racinga Marc Van Dalen je više nego zadovoljan. Citroen Xsara je konkurentan auto i posle problema iz Monte Carloa, tim obećava da se ništa slično neće ponoviti u Švedskoj.
RED Motorsport je potvrdio učešće Alistera McRaea i Dania Sordoa u IRCu. Dva bolida Toyotae S2000r najverovatnije će biti spremna za drugi reli sezone, Tursku u maju. Još jedan od timova sa S2000 bolidima koji je dao prednost novoosnovanom šampionatu.
Posada OMV BIXXOL World Rally Team-a, Andrej Jereb i Miran Kacin, stigli su u Švedsku, gde u četvrtak startuje najduži reli u WRC kalendaru u protekle četiri godine. Slovenačka posada je isprobala osnovnu postavku automobila Mitsubishi Lancer EVO IX, sa posebnim pneumaticima sa spajkovima...
BF Goodrich "G-Force Ice" je jedina guma koju će koristiti top timovi ove godine na zimskim relijima u Švedskoj i Norveškoj ( ako zaboravimo Gallija i njegov Pirelli izlet ). Ta činjenica neće ni malo pomoći vozačima, jer kao i kod ostalih tipova guma, i ove koje odskaču od ostalih, nazovi normalnih, imaju više verzija, tako da je pravi izbor i dalje najbitniji faktor za dobar rezultat.