Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Swedish Rally 2007 - Šta nas čeka?
Objavljeno: 31.01.2007.
Pred nama je druga runda svetskog šampionata u reliju, verovatno i najbrži reli u šampionatu sa brzinama koje idu i preko 200km/h. Takmičari i njihovi automobili će se naći u uslovima koji su nama običnim smrtnicima više nego ekstremni.
Vozači moraju naći pravi ritam proklizavanja i prolaska kroz krivine jer pri takvim brzinama na stazi uglavnom nema mesta za izletanja. Visoki snežni zidovi pored staze svaku, pa i najmanju grešku čine kobnom. "Ekipu" će još jednom predvoditi šampioni iz Monte Carlo-a, Loeb i Sordo, dok će ih pratiti prošlogodišnji pobednik i favorit broj jedan, Finac Marcus Gronholm. Po prvi put ćemo videti i kompetan OMV tim na čelu sa Stohl-om kome će ovaj put "društvo" praviti Daniel Carsson. Kada smo već kod OMV tima treba pometuti i nastup Slovenca Andrej-a Jereb-a za volanom Mitsubishi Lancer-a EVO 9 grupe N.

Celu gomilu Ford-ova naravno predvodi fabrička ekipa, a pored Stobart team-a po prvi put nastupaju i argentinske Munchi zvezde. Sedamnaestogodišnji Andreas Mikkelsen ipak nije dobio dozvolu da nastupi na reliju ( još uvek nema vozačku dozvolu ), ali zato je tu drugi "jangster" sa Subaru-om, Mads Ostberg. Glavninu ekipe iz Japana naravno sačinjavaju Solberg i Atkinson. Svetska javnost pozdraviće i povratak Gigi-ja Galli-ja, ovoga puta za volanom konkurentne Citroen Xsara-e "obuvene" u Pirelli gume. Mitsubishi će ponovo voziti duo Gardemeister i Pons.
Sve ovo obećava više nego zanimljiv reli koji je uvek donosio mnoga iznenađenja. Favoriti su često odustajali a pobede i poene odnosili nazovi autsajderi. 25 WRC bolida obećava borbe do poslednjeg kilometra u desete delove sekunde. Prihvatite moj savet i nemojte nikako propustiti da propratite Swedis Rally 2007.
Janković Petar - Automagazin
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.
Na kraju drugog dana relija u Norveškoj nije glavna vest da je Hirvonen i dalje na prvom mestu, već dijagnoza da je Sebastien Loeb ipak ljudsko biće. Poznat kao čovek koji retko, skoro nikako, pravi greške, danas je uspeo da napravi čak dve. Citroenov as nema više nikakvih šansi za podijum i bodove uopšte na trećoj rundi Šampionata. Znači Loeb ipak nije vanzemaljac!
Posle dva današnja brzinska ispita Norveškog relija, nema promena na prva tri mesta koja drže Mikko Hirvonen, Marcus Gronhom i Sebastien Loeb. Na brzinskom ispitu broj 9 (44,28 km) Toni Gardemeister udario i zaglavio se u snežnoj barijeri izgubivši preko 20 minuta. Na istom brzinskom isputu Guy Wilks slično prošao i zablokirao stazu, zbog čega je start 10. brzinca kasnio 6 minuta....
Glavni test vozač VW Poloa S2000 u Evropi, Belgijanac Freddy Loix okreće novi list u svojoj bogatoj karijeri. Zajedno sa tjunerskom kućom Rene George "Brzi" će uzeti učešće na osam relija belgijskog šampionata i nekoliko takmičenja u IRCu.
Posle furioznog starta Hirvonena, drugi deo prvog dana relija u Norveškoj pripao je Francuzu Loebu. Iz brzinca u brzinac šampion je skidao vremena u odnosu na vodeći Fordov dvojac ali ipak nije mogao više od trećeg mesta. Razlika se ipak ubrzano smanjuje.
Vozač Forda, Mikko Hirvonen, krenuo je jurilačkim tempom od samog starta Norveškog relija, a jedini koji uspeva da prati ritam mladog Finca jeste njegov timski kolega, Marcus Gronholm. Sebastien Loeb već na prvom brzinskom ispitu dužine 30 kilometara napravio je grešku i izgubio 17 sekundi u odnosu na Hirvonena. Prijatno iznenađenje priredio je Gigi Galli, koji "duva za vrat" najbržoj trojci...