Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Monte Carlo Rally - Ostali!
Objavljeno: 22.01.2007.
Ovih dana uglavnom se pisalo i govorilo o fenomenalnoj premijeri Citroen-a, borbi za pamćenje između Atkinson-a i Hirvonen-a, Gronholm-ovoj nezainteresovanosti, lošem izboru guma od strane Solberg-a........Hajde da se ovoga puta pozabavimo onima koje ste retko mogli da vidite na TV snimcima sa relija.
Češka posada Kopecky/Schovanek je osvojila jedan bod u konkurenciji vozača i oduševila gledaoce na supespecijalu na ulicama Monte Carlo-a, pokazujući potencijal Fabia-e WRC koji ona nesumnjivo još uvek ima. Jan je na svakom brzincu bio u top 10, uključujući i dva četvrta mesta. Odlična vožnja, odličan rezultat na početku sezone.

Jedan od onih od kojih se više očekivalo bio je i prošlogodišnji šampion u klasi M2, Manfred Stohl. Austrijanac je odlično krenuo, i sve do SS6 nalazio na petoj poziciji sa malim zaostatkom, a onda je sve krenulo naopako. Kočnice su prestale da funkcionišu, okrenuo se na stazi, a sve je rezultiralo ogromnim gubitkom vremena. Kronos nije uspeo da otkloni kvar u potpunosti a samopouzdanje je poljuljano ("Kako da vozim kada kočnice mogu da otkažu svakog momenta"), i posada Stohl/Minor je završila reli na desetoj poziciji. Tim menađer Marc van Dalen je nezadovoljan startom sezone i Xsara će biti rastavljena do najsitnijih delova da se slična stvar ne bi ponovila na reliju u Švedskoj.

Njegovo prezime se na nekim jezicima može i čudno protumačiti, Jean Marie Cuoq je lokalni heroj koji je u svom Peugeot-u 307WRC pokazao fenomenalnu vožnju uspevši čak da na poslednjem brzinskom ispitu prvog dana pobedi Gronholm-a i zauzme treće mesto iza Citroen-ovog dvojca. Naravno treba uzeti u obzir da Cuoq živi na nekih "desetak metara" od staze ali videli smo da i P307 nije za bacanje (automobil sa kojim je Manfred Stohl blistao na prošlogodišnjem Monte Carlu). Na kraju deveto mesto.

Tim Stobart je na ovogodišnjem reliju Monte Carlo startovao sa čak tri posade, Henning Solberg, Latvala i Wilson Jr., koji nije bio nominovan za bodove u klasi timova. I na opšte iznenađenje, upravo je Wilson bio najbolje plasirani takmičar Stobart Ford-a na dvanaestom mestu. Mladi Latvala, koji je najviše i pokazao, najgore je i prošao. Greška pri borbi za osmo mesto, ostavila ga je bez plasmana na SS14, samo brzinac pre cilja. Od siline udarca, zaštitni kavez je napukao i nije se moglo protiv strogih pravila. Srećom posada je prošla bez posledica. Tako, ni kriv ni dužan Solberg je uspeo da iščeprka bod za tim i pored velikih problema sa kočnicama i veoma lošim 14-stim mestom u generalnom plasmanu.
I na kraju ne bi smeli zaboraviti čoveka koji dolazi iz zemlje koja je poslednjih godina "Meka" relija. Irci u svom šampionatu imaju više WRC bolida nego sam WRC šampionat. Na Monte Carlo Rally-u njihov predstavnik je bio Gareth MaHale za volanom starije evolucije Focus-a WRC. Takmičenje su završili na solidnom 11-tom mestu a već u Februaru videćemo ih u novom Focus-u WRC 06 na Galway International Rally-u naravno u Irskoj, na kojem će po svoj prilici nastupiti i Finac Marcus Gronholm.
Janković Petar - Automagazin
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.
Na kraju drugog dana relija u Norveškoj nije glavna vest da je Hirvonen i dalje na prvom mestu, već dijagnoza da je Sebastien Loeb ipak ljudsko biće. Poznat kao čovek koji retko, skoro nikako, pravi greške, danas je uspeo da napravi čak dve. Citroenov as nema više nikakvih šansi za podijum i bodove uopšte na trećoj rundi Šampionata. Znači Loeb ipak nije vanzemaljac!
Posle dva današnja brzinska ispita Norveškog relija, nema promena na prva tri mesta koja drže Mikko Hirvonen, Marcus Gronhom i Sebastien Loeb. Na brzinskom ispitu broj 9 (44,28 km) Toni Gardemeister udario i zaglavio se u snežnoj barijeri izgubivši preko 20 minuta. Na istom brzinskom isputu Guy Wilks slično prošao i zablokirao stazu, zbog čega je start 10. brzinca kasnio 6 minuta....
Glavni test vozač VW Poloa S2000 u Evropi, Belgijanac Freddy Loix okreće novi list u svojoj bogatoj karijeri. Zajedno sa tjunerskom kućom Rene George "Brzi" će uzeti učešće na osam relija belgijskog šampionata i nekoliko takmičenja u IRCu.
Posle furioznog starta Hirvonena, drugi deo prvog dana relija u Norveškoj pripao je Francuzu Loebu. Iz brzinca u brzinac šampion je skidao vremena u odnosu na vodeći Fordov dvojac ali ipak nije mogao više od trećeg mesta. Razlika se ipak ubrzano smanjuje.
Vozač Forda, Mikko Hirvonen, krenuo je jurilačkim tempom od samog starta Norveškog relija, a jedini koji uspeva da prati ritam mladog Finca jeste njegov timski kolega, Marcus Gronholm. Sebastien Loeb već na prvom brzinskom ispitu dužine 30 kilometara napravio je grešku i izgubio 17 sekundi u odnosu na Hirvonena. Prijatno iznenađenje priredio je Gigi Galli, koji "duva za vrat" najbržoj trojci...