Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Monte Carlo leg 3 - Loeb i Sordo, laganica!
Objavljeno: 20.01.2007.
Reli se vozi do kraja i dok se ne završi ništa nije sigurno! Sutra je ostao još samo SS15, superspecijal u Monaco-u. Sumnja li neko da Citroen neće osvojiti prva dva mesta i perfektno započeti sezonu 2007? Ma, slavlje može da počne......
Poigravanje sa konkurentima je išlo dotle da je Loeb danas mogao sebi da priušti na momente opuštajuću vožnju bez rizika na klizavoj podlozi, a Dani nije hteo ( čitaj nije smeo ) više.
Čika Gronholm je davno uvideo da u ovim uslovima nema šta da traži protiv Citroen-a i konstantnom vožnjom je sačuvao treću poziciju. Ipak "tamni led" je prevario i takvog asa kakav je Finac, ali sreća ga nije napustila pa je današnji bliski kontakt sa mostićem na SS12 prošao, i pored slomljenog zadnjeg točka, bez posledica po plasman.

Borbu dana su sigurno priredila dva "jangstera", Atkinson i Hirvonen. Australijanac, koji je možda ( kada pokušamo da zaboravimo C4 ) i najprijatnije iznenađenje relija, je pokušao da zadrži odličnu četvrtu poziciju, ali nekoliko banalnih grešaka ( tipa gašenje automobila na sporim krivinama ) ga je na kraju koštalo minusa od 0.8sec. Treba napomenuti da je Atkinson danas zabeležio svoje prve dve pobede na asfaltnim brzincima. Tih 0.8sec razlike znači borbu na supespecijal-u koju ne smemo propustiti ( uživo na Eurosport-u ).
Solberg i pored konstantnog ponavljanja da je zadovoljan postignutim, ipak guta knedle. Mr Hollywood ( Peter-ov nadimak ) sigurno ne prima tako lako činjenicu da je počišćen od strane mnogo mlađeg i neiskusnijeg timskog kolege.
O ostalim takmičarima, njihovim vožnjama i rezultatima pozabavićemo se kada se slegnu utisci, a verujte da ih ima mnogo iako neki imaju hrabrosti da tvrde da je ovogodišnji Monte Carlo Rally dooobro dosadan!
Rezultati nakon SS14:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hrs 08mins 36.2secs M
2. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +00mins 31.1secs M
3. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 06 +01mins 23.6secs M
4. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 06 +02mins 28.6secs M
5. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2006 +02mins 29.4secs M
6. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2006 +03mins 06.0secs M
7. Toni Gardemeister MMSP Ltd Mitsubishi Lancer WRC05 +03mins 38.3secs
8. Jan Kopecky Czech RT-Skoda Fabia WRC +04mins 36.4secs
9. Jean-Marie Cuoq Peugeot 307 WRC +05mins 55.2secs
10. Manfred Stohl OMV Kronos Citroen Xsara WRC +06mins 35.7secs
Janković Petar - Automagazin
Samo šest nedelja deli Pirtek Rally Team od prvog relija u šampionatu Australije. Ljudi koji rade 24 sata dnevno sigurni su da će se dve Fiestae S2000 pojaviti na startu 30. Marta.
Kako stižu vesti iz Francuske uskoro nam stiže WRC verzija novog Peugeota 207. Ipak moram da razočaram sve ljubitelje relija, nema ništa od povratka francuskog lava u najjaču klasu relija. U pitanju je specijalna verzija bolida za rallycross.
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.