Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Švedska - Kraj drugog dana, Gronholm prvi
Objavljeno: 10.02.2007.
Četiri pobede od današnjih šest brzinskih ispita dovele su Finca Marcusa Gronholma na samo dan od petog trijumfa u Švedskoj. Njegov jedini takmac za mesto na vrhu, Sebasten Loeb, odlučio je da se preda i prati dešavanja iza pozicije dva koju sada sigurno čuva. Marcus ima preveliku prednost tako da mi je prioritet dovesti auto na cilj i uzeti osam bodova, najavio je Loeb svoju taktiku za sutrašnji dan.
Hirvonen i H.Solberg su nastavili svoju borbu za poslednje mesto na podijumu sve dok na SS14, zaslepljen suncem, Hening nije napravio grešku, okrenuo se i sada zaostaje više od 26sec. Isti brzinac bio je baksuzan i za Gardemeistera koji je ostao samo sa pogonom na zadnje točkove što ga je uz kaznu za kašnjenje na vremensku kontrolu spustilo na osmu poziciju u generali odmah ispred zahuktalog Latvale koji juri bod u konkurenciji vozača.

Subaru tim je posle Petterovog izletanja odlučio da ga povuče iz daljeg takmičenja pokušavajući da sačuva Impreza-u za predstojeći reli u Norveškoj. Za to vreme Atkinson je ponovo perjanica Subarua. Australijanac posle odličnog Monte Carlo relija, u ovim netipičnim uslovima za vozača iz zemlje kengura, drži sigurnu šestu poziciju i bije rovovsku bitku sa specijalistom za sneg Carlssonom.
1. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 06 2hours 22mins 29.6secs
2. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC +00mins 38.4secs
3. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 06 +01mins 13.4secs
4. Henning Solberg Stobart Ford Focus WRC 06 +01mins 40.7secs
5. Daniel Carlsson OMV Kronos Citroen Xsara WRC +02mins 46.5secs
6. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2006 +02mins 55.2secs
7. Manfred Stohl OMV Kronos Citroen Xsara WRC +03mins 26.7secs
8. Toni Gardemeister MMSP Ltd Lancer WR05 +03mins 28.1secs
Petar Janković - Automagazin
Kako stižu vesti iz Francuske uskoro nam stiže WRC verzija novog Peugeota 207. Ipak moram da razočaram sve ljubitelje relija, nema ništa od povratka francuskog lava u najjaču klasu relija. U pitanju je specijalna verzija bolida za rallycross.
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.
Na kraju drugog dana relija u Norveškoj nije glavna vest da je Hirvonen i dalje na prvom mestu, već dijagnoza da je Sebastien Loeb ipak ljudsko biće. Poznat kao čovek koji retko, skoro nikako, pravi greške, danas je uspeo da napravi čak dve. Citroenov as nema više nikakvih šansi za podijum i bodove uopšte na trećoj rundi Šampionata. Znači Loeb ipak nije vanzemaljac!