Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Švedska - Hirvonen u lovu na nove letačke rekorde
Objavljeno: 07.02.2007.
Vozač BP-Ford World Rally Team-a, Mikko Hirvonen, izjavio je da se on u Švedskoj, pored bitke za mesto na podijumu, neće predavati ni u borbi za "letački" rekord, koji on već sada drži na čuvenom skoku Colina McRae-a...

Mladi Finac trenutno drži rekord u dužini skoka, koji se nalazi na stazi brzinskog ispita "Vargasen", koji je u programu u petak (SS 7) i u subotu kao 12. brzinski ispit. Hirvonen je na pomenutom skoku vazduhom prešao 40,8 metara, dok su iza njega bili Thomas Schie (38,2 metra) i Hening Solberg (36,1 metar). Za najbolje reli vozače sveta, ovaj skok je mnogo zahtevniji od skakaonica na brzinskom ispitu "Ouninpohja" na Finskom reliju, gde su skokovi mnogo veći, tačnije duži. Naime, prizemljenje na skoku Colin McRae je izuzetno neprijatno. Ovaj skok je nazvan po bivšem šampionu sveta, Colinu McRae-u, koji na jednom prilikom zaprepastio ceo reli svet, kada je zbog lošeg pada bilo već izvesno da će Škot završiti pored staze. Međutim, Colin je uspeo da se "izvadi" iz ove situacije i nastavi takmičenje.
Goran Sarić - Automagazin
Kako stižu vesti iz Francuske uskoro nam stiže WRC verzija novog Peugeota 207. Ipak moram da razočaram sve ljubitelje relija, nema ništa od povratka francuskog lava u najjaču klasu relija. U pitanju je specijalna verzija bolida za rallycross.
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.
Na kraju drugog dana relija u Norveškoj nije glavna vest da je Hirvonen i dalje na prvom mestu, već dijagnoza da je Sebastien Loeb ipak ljudsko biće. Poznat kao čovek koji retko, skoro nikako, pravi greške, danas je uspeo da napravi čak dve. Citroenov as nema više nikakvih šansi za podijum i bodove uopšte na trećoj rundi Šampionata. Znači Loeb ipak nije vanzemaljac!