Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Norveška - Mikko vodeći, Hening ispred Pettera
Objavljeno: 18.02.2007.
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Sebastien Loeb pobedio na je na dva brzinska ispita i trenutno se nalazi na 16. poziciji u generalnom plasmanu. Ono što smo svi očekivali jeste dvoboj braće Solberg, ali njega nije bilo. Hening je poput munje protutnjao na dva današnja bzinska ispita i napravio prednost koju će Petter teško dostiči na poslednjem brzinskom ispitu dužine 44 kilometra.
Latvala je danas vozio svoju trku, usamljen na petoj poziciji, dok je Manfred Stohl uspeo da izdrži pritisak Gigi Gallija, koji se mora zadovoljiti sedmim mestom. Manfred je, praktično, na ovom reliju najbrži vozač koji nije iz neke Skandinavske zemlje, što njegovo šesto mesto čini još vrednijim.
Plasman posle 17. brzinskog ispita:
1 M. HIRVONEN 3:03:57.8
2 M. GRÖNHOLM +18.4
3 H. SOLBERG +3:48.5
4 P. SOLBERG +4:04.5
5 J. LATVALA +5:21.7
6 M. STOHL +6:40.8
7 G. GALLI +6:53.5
8 X. PONS +8:41.4
Goran Sarić - Automagazin
Posle fantastičnog performansa u Norveškoj, šampionat Sveta je dobio novog pretendenta za najviši plasman. Kada tako misli trostruki šampion, mora da je istina.
...tražio bih drugi posao!, izjavio je Timo Rautiainen ( Gronholmov suvozač ) na cilju relija Norveška. Dve nedelje konstantnog napora posledica su FIA-ine odluke o "spajanju" relija radi smanjenja troškova. Ali i pored prednosti mnogi su našli gomilu nedostataka ovakvom sistemu takmičenja.
Samo šest nedelja deli Pirtek Rally Team od prvog relija u šampionatu Australije. Ljudi koji rade 24 sata dnevno sigurni su da će se dve Fiestae S2000 pojaviti na startu 30. Marta.
Kako stižu vesti iz Francuske uskoro nam stiže WRC verzija novog Peugeota 207. Ipak moram da razočaram sve ljubitelje relija, nema ništa od povratka francuskog lava u najjaču klasu relija. U pitanju je specijalna verzija bolida za rallycross.
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...