Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Subaru Impreza WRC 2007
Objavljeno: 03.03.2007.
Sedam dana pre premijere na reliju Meksiko, Subaru je svetu predstavio novo reli čedo. Ispod malo promenjene spoljašnjosti krije se gomila tehničkih inovacija. Novi bolid u koga se polažu velike nade.
Tehničari Subarua poseban akcenat su bacili na raspodelu težine, balans i što bolje prijanjanje za podlogu. Tako su dobili automobil koji više ne beži iz krivine prednjim delom kao stara Impreza. Novi su hladnjaci i interkuler, bolji je protok vazduha, a kompletan prednji deo je mnogo lakši za servisiranje. U suštini Subaru tehničari su ispravili greške sa predhodnog modela. Da Vas podsetimo, Subaru je nespremno dočekao odluku FIA da svi bolidi duži od 4m i 10cm mogu produžiti poluosovine za 15mm ( zbog čega su im iste često i pucale ). Isto važi i za zabranu ubrizgavanja vode u cilindre, zbog čeka su počeli problemi sa agregatom. Sve to bi sada trebalo biti sanirano i unapređeno.
Što se spoljašnosti tiče, Subaru Impreza WRC 2007 se prepoznaje po novom prednjem spojleru koji je morao biti prilagođen novom hladnjaku. Hauba sada ima tri otvora ( nova su dva mala sa strane ), što je možda i najupečatljivija promena.
Petter Solberg i Chris Atkinson sada imaju novu spravu koja je kako ističu plod bliske saradnje vozača, tehničara i dizajnera što je recept za dobar kranji proizvod. Da li su u pravu i koliko je nova Impreza bolja od starog modela imaćemo prilike da vidimo već za nekoliko dana. Neka se Ford i Citroen sada dobro zamisle, konkurencija je sigurno jača.
Petar Janković - Automagazin
Ako bi govorili blago ( baš blago ), Španac Xavi Pons nije imao "sreće" na prva tri relija Šampionata Sveta. Prvo asfalt a onda ni sneg nisu baš odgovarali ni njemu ni Mitsubishi Lanceru WRC 05. Zato se Xavi kako i sam naslov kaže vraća domaćem, španskom šampionatu u reliju.
ISC ( International Sportsworld Communicators, u prevodu David Richards ), vlasnik TV prava za sva WRC dešavanja, tvrdi da se "populacija" koja prati reli u periodu od 2002-ge godine do danas uvećala za 46%, tj. sa 554 miliona na 807 miliona, dospevši u domove gledalaca u skoro svakoj državi na planeti! Lepa igra brojki i slova koja ima i drugu stranu medalje.
Andrea Navarra za volanom Fiat Grande Puntoa S2000 privodi kraju testove u Keniji blizu glavnog grada Najrobija. Nikakvi problemi nisu primećeni na bolidu i tim je spreman za afričku avanturu.
Nova evolucija Focusa WRC stiže pred reli "Hiljadu jezera", u pravo vreme da finski dvojac vozača Forda iskoristi pun potencijal novog bolida na domaćem terenu.
Pripremajući se JRC debi u Portugalu posada Interspeed Racing Teama je "skoknula" do Italije da bi se malo bolje upoznala sa podlogom koja ih očekuje na drugoj rundi Juniorskog Šampionata Sveta.
Ako se svetski reli šampionat može nazvati "cirkusom", takmičenje u Meksiku je u tom slučaju definitivno nastup na trapezu. Jedina runda WRCa koja se održava u Centralnoj i Severnoj Americi, najzapadniji reli šampionata ima još jednu osobenost. Svaki brzinski ispit se vozi na nadmorskoj visini većoj od 2000m!
Nova serija od šest epizoda, prva 12tog marta, prati ekipu Subaru i Pettera Solberga u sezoni 2006. Posle Formule 1, Indy šampionata, Powerboata....... Discovery Channel nam donosi više nego zanimljivu sagu o modernom reli sportu.
Fiat Motorsporlari je na jučerašnjoj press konferenciji objavio da će njihov tim učestvovati na Šampionatu Evrope u sezoni 2007. Volkan Isik sa suvozačem Guray Karacar braniće boje Turske sa Puntom S2000.
Kako smo u predhodnim danima i mesecima mogli da vidimo, glavni pretendenti na titulu u Intercontinental Rally Challengeu biće vozači u bolidima S2000. E da ne bi bilo baš tako “monotono” pobrinuo se Mitsubishi Ralliart Italia.