AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2026

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Ovo je istorija Arganila, Walter Rohrl i Markku Alen – trijumf i poraz. Mi smo na reliju Portugal izmedju 4. i 9. marta 1980. Dvadeset kandidata za pobedu u fabričkim timovima: Mercedes (450 SLC), Fiat (131 Abarth), Ford (Escort), Toyota (Celica), Opel (Ascona 400), Datsun (160 J), British Leyland (TR7), Chardonnet (Lancia Stratos) i Almeras (Porsche 911)...

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Četiri etape, 2641 km sa 673,40 km brzinskih ispita, 47 ukupno, 32 noću! U trećoj etapi razlika između starta prvog i poslednjeg brzinca je 17 sati! Još kurioziteta? Startovale su 122 posade, 16 stiglo na cilj. 87% ostalo je negde uz put! Na početku asfalt, niko nema šansi protiv Bernarda Darnicha i Lancie Stratos. Nije dugo trajalo, adieu Bernard. Probušen hladnjak i odustajanje na desetom brzinskom ispitu. Od 11 do 14 brzinca vodi mladi Ari Vatanen u Escortu, dok je Alen takođe fantastično brz. Posle problema sa diferencijalom, koje ima Finac u Fiatu, stupa na scenu novi komandant: Walter Rohrl.

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Posle mnogo drame na stazi i u servisnim ekipama, kvarova i slomljenih vešanja, dolaze do kraljevskog brzinca dugog 42km – Arganil. Rohrlovo startno vreme u 22:58 sati. Gusta magla, vidljivost pet metara! Rohrl: “Geistdorfer, vezi se!” Kroz vetrobransko staklo vide se tri prsta, još tri sekunde do ulaska u Walterov svet mraka i magle. Tri, dva, jedan… i Fiat odlazi u tamnu noć… Christian čita: “80 metara, srednja desna”, a Walter broji 1-2-3-4 i skreće u desnu krivinu… Takav sistem koriste preostalih 38 kilometara! Revolucija u pravljenju radara, kao da vozač ima povez preko očiju. U poslednjoj velikoj pauzi pre Arganila, Walter je u hotelskom krevetu zatvorenih očiju “vozio” Arganil. Genije! Vreme u krevetu je bilo 35,50. Pitali su se, da li je to rođendanski poklon..?

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Epilog: Fiatov servis posle Arganila, pola sata pre ponoći. Alenov suvozač, Illka Kivimaki, prilazi Gestdorferu i pita: “Koje je vaše vreme?” Christian: “35,14”. Kiki Kivimaki začuđeno: “STA?” Geistdorfer ponavlja i pita:”A vi?” Dobija tih odgovor: “39,54”. Cetiri minuta i 40 sekundi razlike?! U press centru su pomislili da je greška, čekali su ispravku i “pravo” Rohrlovo vreme. Arganil je te noći bio još jednom na programu, dva sata i 30 minuta posle prvog Walterovog “plesa” u magli. Ovoga puta bolji uslovi i Rohrl vozi 33,13. “Samo” dva minuta i 30 sekundi brže od Alena. Portugalski brzinac Arganil je bio klasični nokaut za čuvenog Finca Markku Alena. Ostalo je do kraja još 14 brzinaca. Rohrl je bio najbrži dvanaest puta, a dva je dobio Šveđanin Ove Andersson u Toyoti Celici. Rezultati Rally Portugal 1980: 1 Rohrl/Geistdorfer (Fiat 131 Abarth) 8h45m35s 2 Alen/Kivimaki (Fiat 131 Abarth) +14,19min. 3 Frequelin/Todt (Talbot Sunbeam Lotus) +30,29 4 Waldegaard/Thorszelius (Mercedes 450 SLC) +43,47 5 Carlsson/Bilstam (Mercedes 450 SLC) +54,47 6 Andersson/Liddon (Toyota Celica) +1:09,16 itd. Odustali: Pond(BI1/motor),Kleint(BI 1/ udes),Darniche(BI 10/motor),Kullang(BI 10/udes),Bettega(BI 14/udes), Salonen(BI 14/udes),Therier(BI 22/poluosovina),Mikkola (BI 24/udes), Vatanen(BI 24/udes), Toivonen (BI 24/kardan), Eklund(BI 26/pumpa za benzin), Dawson (BI 27/udes) itd. Pripremio: Nenad Nikolić, World Rallying Srbija

WRC Argentina - Galli otkazao učešće

WRC Argentina - Galli otkazao učešće

Spisak učesnika relija u Argentini manji je za vozača Aimont Racinga, Gigi Gallija. Jedini vozač van farbričkih timova u klasi WRC, otkazao je učešće na reliju na kom je prošle godine osvojio treće mesto.
WRC - I Urmo Aava među najboljima

WRC - I Urmo Aava među najboljima

Estonac, trenutno "stacioniran" u juniorskom šampionatu Sveta sa Suzuki Swiftom S1600, penje se stepenicu više. Finansijska konstrukcija je zatvorena i mladi Aava ima potreban budžet da nastupi na četiri relija WRC-a sa Mitsubishi Lancerom WRC '05.
WRC - Ford otkrio propust

WRC - Ford otkrio propust

Posle detaljne istrage M-Sport, koji vodi Fordov WRC program, objavio da su otkrili uzrok propusta koji je tim koštao visokog plasmana na reliju Portugal.
FIA ERC 1000 Miglia - Impresivna lista prijava

FIA ERC 1000 Miglia - Impresivna lista prijava

Dva vozača sa FIA prioritetom A, osam sa prioritetom B, sedam bolida klase S2000, ukupno 31 automobil klase N4, sve u svemu 119 posada prijavljenih za reli Hiljadu Milja, prvu rundu evropskog i treću italijanskog šampionata u reliju. Jednom rečju, fantastično!
Rally - Povratak Francoisa Delecoura

Rally - Povratak Francoisa Delecoura

Nakon tri godine pauze, Francois Delecour, drugoplasirani u Šampionatu Sveta 1993-e, vraća se na reli staze. Konkretno u šampionat Francuske sa Porscheom 996 GT3 RS u GT šampionatu, GT10 klasi.
WRC - Marcus Gronholm se povlači?

WRC - Marcus Gronholm se povlači?

Kada god nastupi malo duža pauza u Šampionatu Sveta ožive kuloari i priče iz druge ruke. Kako piše časopis RallySprint, vozač broj jedan Ford WRC Teama, Marcus Gronholm, na kraju sezone napušta vrhunski reli sport.
Rally - Toyota S2000R, asfaltna verzija

Rally - Toyota S2000R, asfaltna verzija

RED World Rally Team, zadužen za razvoj projekta Toyota S2000, predstavio je asfaltnu verziju modela koji bi svoj debi trebalo da doživi na drugoj rundi šampionata Velike Britanije, Jim Clark International Rally-u.
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.S. Ogier293
2.E. Evans289
3.K. Rovanpera256
4.O. Tanak216
5.T. Neuville194
6.T. Katsuta122
7.A. Fourmaux115
8.S. Pajari107