AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Ovo je istorija Arganila, Walter Rohrl i Markku Alen – trijumf i poraz. Mi smo na reliju Portugal izmedju 4. i 9. marta 1980. Dvadeset kandidata za pobedu u fabričkim timovima: Mercedes (450 SLC), Fiat (131 Abarth), Ford (Escort), Toyota (Celica), Opel (Ascona 400), Datsun (160 J), British Leyland (TR7), Chardonnet (Lancia Stratos) i Almeras (Porsche 911)...

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Četiri etape, 2641 km sa 673,40 km brzinskih ispita, 47 ukupno, 32 noću! U trećoj etapi razlika između starta prvog i poslednjeg brzinca je 17 sati! Još kurioziteta? Startovale su 122 posade, 16 stiglo na cilj. 87% ostalo je negde uz put! Na početku asfalt, niko nema šansi protiv Bernarda Darnicha i Lancie Stratos. Nije dugo trajalo, adieu Bernard. Probušen hladnjak i odustajanje na desetom brzinskom ispitu. Od 11 do 14 brzinca vodi mladi Ari Vatanen u Escortu, dok je Alen takođe fantastično brz. Posle problema sa diferencijalom, koje ima Finac u Fiatu, stupa na scenu novi komandant: Walter Rohrl.

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Posle mnogo drame na stazi i u servisnim ekipama, kvarova i slomljenih vešanja, dolaze do kraljevskog brzinca dugog 42km – Arganil. Rohrlovo startno vreme u 22:58 sati. Gusta magla, vidljivost pet metara! Rohrl: “Geistdorfer, vezi se!” Kroz vetrobransko staklo vide se tri prsta, još tri sekunde do ulaska u Walterov svet mraka i magle. Tri, dva, jedan… i Fiat odlazi u tamnu noć… Christian čita: “80 metara, srednja desna”, a Walter broji 1-2-3-4 i skreće u desnu krivinu… Takav sistem koriste preostalih 38 kilometara! Revolucija u pravljenju radara, kao da vozač ima povez preko očiju. U poslednjoj velikoj pauzi pre Arganila, Walter je u hotelskom krevetu zatvorenih očiju “vozio” Arganil. Genije! Vreme u krevetu je bilo 35,50. Pitali su se, da li je to rođendanski poklon..?

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Epilog: Fiatov servis posle Arganila, pola sata pre ponoći. Alenov suvozač, Illka Kivimaki, prilazi Gestdorferu i pita: “Koje je vaše vreme?” Christian: “35,14”. Kiki Kivimaki začuđeno: “STA?” Geistdorfer ponavlja i pita:”A vi?” Dobija tih odgovor: “39,54”. Cetiri minuta i 40 sekundi razlike?! U press centru su pomislili da je greška, čekali su ispravku i “pravo” Rohrlovo vreme. Arganil je te noći bio još jednom na programu, dva sata i 30 minuta posle prvog Walterovog “plesa” u magli. Ovoga puta bolji uslovi i Rohrl vozi 33,13. “Samo” dva minuta i 30 sekundi brže od Alena. Portugalski brzinac Arganil je bio klasični nokaut za čuvenog Finca Markku Alena. Ostalo je do kraja još 14 brzinaca. Rohrl je bio najbrži dvanaest puta, a dva je dobio Šveđanin Ove Andersson u Toyoti Celici. Rezultati Rally Portugal 1980: 1 Rohrl/Geistdorfer (Fiat 131 Abarth) 8h45m35s 2 Alen/Kivimaki (Fiat 131 Abarth) +14,19min. 3 Frequelin/Todt (Talbot Sunbeam Lotus) +30,29 4 Waldegaard/Thorszelius (Mercedes 450 SLC) +43,47 5 Carlsson/Bilstam (Mercedes 450 SLC) +54,47 6 Andersson/Liddon (Toyota Celica) +1:09,16 itd. Odustali: Pond(BI1/motor),Kleint(BI 1/ udes),Darniche(BI 10/motor),Kullang(BI 10/udes),Bettega(BI 14/udes), Salonen(BI 14/udes),Therier(BI 22/poluosovina),Mikkola (BI 24/udes), Vatanen(BI 24/udes), Toivonen (BI 24/kardan), Eklund(BI 26/pumpa za benzin), Dawson (BI 27/udes) itd. Pripremio: Nenad Nikolić, World Rallying Srbija

WRC Portugal – Loeb na čelu nakog prvog dana!

WRC Portugal – Loeb na čelu nakog prvog dana!

Iako je Marcus Gronholm dobio prvi brzinac posle servisa, Loeb je fenomenalnim vožnjama na poslednja dva brzinska ispita uspeo da Fincu “otkine” čak devet sekundi i prvi dan relija Portugal završi sa prednošću od 3.1sec.
WRC  Portugal - Komljenović 14. u konkurenciji juniora

WRC Portugal - Komljenović 14. u konkurenciji juniora

Miloš Komljenović uspeo je da završi svoja prva četiri brzinska ispita u Svetskom Reli Šampionatu. Jedini Srbin u svetskoj reli eliti trenutno se nalazi na 55. poziciji u generalnom plasmanu relija, dok u konkurenciji juniora zauzima 14. poziciju...
WRC - Portugal - Loeb uzvraća udarac!

WRC - Portugal - Loeb uzvraća udarac!

Na 4. brzinskom ispitu Sebastien Loeb uzvratio je udarac Fordovom dvojcu. Marcus Gronholm oštetio amortizer, ali posle SS4 sledi servis gde će sve biti rešeno. 4. brzinac bio je koban po Gigi Gallija, koji je oštetio levu stranu bolida...
WRC Portugal - Vozači Forda u naletu

WRC Portugal - Vozači Forda u naletu

Vozači fabričke ekipe Ford, Mikko Hirvonen i Marcus Gronholm bili su najbrži na prvom "pravom" brzinskom ispitu relija u Portugalu. Petter Solberg (Subaru), na čijem bolidu je promenjen menjač posle super specijala, imao je treće vreme, iza njega plasirali su se vozači Citroena...
WRC - Portugal - Gronholm u vođstvu, odličan start za Komljenovića!

WRC - Portugal - Gronholm u vođstvu, odličan start za Komljenovića!

Na prvom brzinskom ispitu WRC runde u Portugalu dužine 2,03 kilometra najbrži je bio Finac u Ford Focusu WRC, Marcus Gronholm, koji je preko 1 sekunde po kilometru bio brži od drugoplasiranog Dani Sorda. Miloš Komljenović superspecijal je uspeo da završi ispred Kale Pinomakia, Jan Moldera, Gallaghera...
WRC Portugal - Istorija i  program trke

WRC Portugal - Istorija i program trke

Portugal je bio tradicionalan domaćin najboljih reli vozača sveta još od 1973. godine. Čak je i za vreme velike naftne krize, 1974. godine, održana WRC runda u Portugalu, kada trke nisu održane u slavnom Monte Carlu ili Švedskoj. Incidenti i organizacioni problemi 2001. godine udaljili ga iz "visokog reli društva"...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19