Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Portugal – Fordovima plus pet minuta
Objavljeno: 02.04.2007.
Taman kada se slegla prašina oko „olakšanog“ Gronholmovog prevoza, iz Portugala je sinoć stigla vest o penalizaciji svih šest Ford Focusa WRC.
Posle tehničkog pregleda bolida sudije su utvrdile da su bočna stakla na svim Fordovima tanja od onih propisanih homologacijom (3mm umesto 3.5mm). Iako su i sudije potvrdile da to nema uticaja na performanse samog automobila pravila su jasna. I sam direktor M-Sporta, Malcolm Wilson, nije dizao mnogo prašine i jednostavno je izjavio da je u pitanju njihova greška i da će se spovesti detaljna istraga.
Na kraju generalni plasman relija Portugal izgleda ovako:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hours 53mins 33.1secs
2. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2006 +03mins 13.9secs
3. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +05mins 05.3secs
4. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 06 +05mins 37.1secs
5. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 06 +07mins 08.1secs
6. Daniel Carlsson OMV Kronos Citroen Xsara WRC +08mins 13.2secs
7. Gigi Galli Aimont Citroen Xsara WRC +09mins 39.6secs
8. Jari-Matti Latvala Stobart Ford Focus WRC 06 +10mins 44.9secs
Generalni plasman u konkurenciji vozača nakon relija Portugal:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 38
2. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 06 37
3. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 06 30
4. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC 19
5. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2006 16
6. Henning Solberg Stobart Ford Focus WRC 06 11
7. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2006 10
8. Daniel Carlsson OMV Kronos Citroen Xsara WRC 9
9. Jari-Matti Latvala Stobart Ford Focus WRC 06 7
10. Toni Gardemeister MMSP Ltd Mitsubishi Lancer WRC05 5
Petar Janković - Automagazin
Ljubitelji relija sigurno se sećaju februarske avanture Marcusa Gronholma na Galway Rally-u u Irskoj. Kako se Finac borio i izašao na kraj sa domaćom konkurencijom mogli ste čitati na našim
stranicama. Ovoga puta da "ispipa" teren, među ljute Irce putuje šampion Sebastien Loeb.
Iz relija u reli po Evropi raste broj GT automobila. Prošlog vikenda Francois Delecour je na svom debiju u francuskom šampionatu na asfaltu osvojio šesto mesto u generalnom plasmanu. Ovaj vikend je za GT klasu, i Porsche 911 GT3 konkretno, bio još uspešniji.
39-godišnji Finac na reli u Argentinu kreće sa samo jednim zadatkom - da povrati prvo mesto u konkurenciji vozača Šampionata Sveta. Posle dva druga mesta, 2000. i 2005. godine, i samo jedne pobede 2003. godine, na redu je još jedan trijumf, bar je takva Gronholmova želja.
Iako je prva runda završena, broj nominovanih vozača za osvajanje bodova u Šampionatu Evrope iz dana u dan raste. FIA je na svojim
zvaničnim stranicama objavila najnoviju listu koju sada čini čak šesnaest posada.
Predstojeći reli u Argentini za Pettera Solberga i suvozača Phila Millsa ima poseban značaj. Biće to 100-i zajednički nastup ovog dvojca za Subaru World Rally Team.
Belgijski tjuner, Rene Georges Rallysport, zadužen za pripremu i servisiranje VW Poloa S2000, nalazi se u velikim problemima. Kako sada stvari stoje, sva tri bolida koje RGR "opslužuje" ostaju u garaži u iščekivanju potrebnih delova za remont.
Po prvi put reli publika širom Evrope ima priliku da vidi novog Ford Focusa spec.07. Na testovima na Sardiniji ekipa BP Ford i njihovi vozači Marcus Gronholm i Mikko Hirvonen ispitali su u najtežim uslovima bolid koji pretenduje da postane šampionsko vozilo.
Šampion Evrope u iz sezone 2002. i 2005., kao i šampion Italije 2002. godine, Renato Travaglia i Top Run Racing Team, kreću sa Intercontinental Rally Challenge programom.
Prošle sedmice hrvatskim medijima je prostrujala vest da se prvo evropsko izdanje čuvene Delte neće održati zbog finansijskih problema. Na sreću svih ljubitelja relija iz regiona takmičenje ipak ide. 34.Delta startuje, kao i što je najavljeno, u četvrtak 24.maja.