Najnovije vesti iz auto industrije
Rally - Nova Skoda Fabia WRC!
Objavljeno: 06.05.2007.
Bila bi to lepa vest za ljubitelje marke iz Češke Republike, ali je na žalost samo delimično istinita. Jedino što ovaj model Skoda Fabie veže sa WRC-om je njeno ime. U pitanju je nezavisan projekat Brisk RS01 WRC.
Češka firma Brisk a.s. Tabor počela je sa ovim projektom u decembru 2006-e godine. Ovih dana, čedo je rođeno. U karoseriju od kevlara i karbona, ukupne težine 1000kg, spakovana je turbo mašina ukupne snage oko 500KS. Ta ergela konja se prenosi na podlogu preko šestostepenog menjača i pneumatika od 18cola, a do 100km/h stiže za fantastičnih 2.7sec. Da bi se posle tolikog ubrzanja i zaustavilo montirane su Porscheove kočnice prečnika 330mm napred i 320mm pozadi.
Nezvanično saznajemo da će model Brisk RS01 WRC testirati češki šampion Vaclav Pech, a da će bolid veoma realno imati trkačku karijeru na "brdu". U svakom slučaju, automobil za respekt. Zanimljivi su i komentari nekih ljubitelja relija koji su izgled ovog bolida okarakterisali kao miks Skoda Fabie WRC i Peugeota 307CC WRC, što sve zajedno daje jedan veoma loš WRC automobil. Naravno u pitanju je šala i sve pohvale firmi Brisk.
Petar Janković - Automagazin
Pobedom na prvom brzinskom ispitu dana, 24.45km dugom SS19-Mina Clavero-Giulio Cesare 1, Sebastien Loeb je "zapečatio" pobedu. Mnogo lakše nego što se očekivalo Francuz u svoj konto beleži još jedno prvo mesto (32-a pobeda u karijeri) i polako povećava prednost nad, kako je krenulo, večito drugim Marcusom Gronholmom.
Posle problema sa vremenom i logistikom, organizatori relija u Argentini susreli su se sa ozbiljnim problemom. Nakon otkazivanja kompletnog prvog dana takmičenja ukupna kilometraža ne bi prešla dve trećine prijavljenih kilometara čime se ne ostvaruju uslovi za puno poentiranje takmičara. U toku noći je objavljena promena programa relija.
Četiri brzinska ispita i nešto više od 60km dele Sebastiena Loeba od het-trika u sezoni 2007. Najveći protivnik, Marcus Gronholm, ponovo je bio konstantan i ponovo samo drugi. Francuz je pokorio maglovita brda Argentine!
Na vlažnoj i klizavoj podlozi supespecijala u Cordobi ponovo se najbolje snašao vozač Forda Mikko Hirvonen što mu na kraju prve etape, od samo dva brzinska ispita, daje prednost od 2.4sec u generalnom plasmanu ispred Sordoa iz Citroena.
Zbog loših vremenskih uslova u Buenos Airesu, avioni sa osobljem i ekipama nisu uspeli da stignu do 700km udaljenog Carlos Paza, zbog čega se odlaže svih današnjih sedam brzinskih ispita osim poslednjeg, superspecijala na Cordoba stadijumu.
Po 54-i put svetska reli elita se okuplja u Grčkoj na čuvenom Acropolis reliju. Ove sezone biće to osma runda Šampionata Sveta, reli koji se osim u WRC kategoriji boduje i u klasi PWRC. Na zvaničnom sajtu možete pogledati tek objavljenu
listu prijava.
Britanac Niall McShea je bio šampion u klasi PWRC 2004-e godine. Tada je imao 31 godinu i nakon toga do šire reli javnosti vesti o njemu su stizale veoma slabo. Nezapaženi nastupi na domaćem, Wales reliju, i to je sve. Pre nekoliko nedelja potvrđeno je njegovo učešće na reliju Argentina a ovoga puta stiže još pozitivnih vesti.
Prvi brzinski ispit u Argentini, superspecijal na River Plate stadijumu, dobio je mladi vozač Forda Mikko Hirvonen. Štoperica je na kraju pokazala 0.6sec prednosti ispred klupskog kolege Marcusa Gronholma. Odličan start BP Forda.
Na listi prijava zajedničke runde Šampionata Evrope i Intercontinental Rally Challengea nalazi se ukupno 70 posada. Od 11-13 maja, Fiat Rally se posle dvanaest godina pauze vraća na makadamsku podlogu što ga čini jednim od najizazovnijih takmičenja u oba šampionata.