Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC - Poredak nakon relija 1000 Miglia
Objavljeno: 24.04.2007.
Verujem da Vam je novi način bodovanja u Šampionatu Evrope za sezonu 2007-e podjednako zbunjujući kao i nama, pa hajde da se malo pozabavimo matematikom. Primenjujući formulu iz azijsko-pacifičkog šampionata, o kojoj smo već , dolazimo do konačnog zbira bodova nakon prve, italijanske runde. Zadatak smo, nadam se, uspešno rešili.
Samo dva vozača, prijavljena za ERC, stigla su do cilja relija. Znači, Bugarin Iliev osvaja 10 bodova, Poljak Solowow 8. Tome naravno sada treba dodati poene zarađene zauzetim mestom na pojedinačnim etapama relija. Prvog dana Iliev je bio najbrži (3 boda), Isik je bio drugi (2 boda) a Jean-Joseph Simon treći (1 bod). U subotu na čelu je završio Travaglia (3 boda), Iliev je stigao do drugog (2 boda), a Fontana do trećeg mesta (1 bod). Na kraju konačni zbir izgleda ovako:
1. Iliev 15
2. Solowow 8
3. Travaglia 3
4. Isik 2
5. Simon 1
6. Fontana 1
Od prijavljenih nisu "poentirali" Donchev, Tlustak i Betti, kao i Tanev i Šebalj koji nisu ni startovali na reliju 1000 Miglia. Nastavak takmičenja je u Turskoj kada se u terminu 11-13. maj vozi Fiat Rally.
Petar Janković - Automagazin
Pobednik prve runde Šampionata Evrope, Bugarin Dimitar Mitko Iliev, počeo je pripreme za drugi reli serije ERC-a. Jednodnevnim testovima u okolini Sofije BAMS tim pokušava da što bolje pripremi Mitsubishi Lancer EVO 9 za turski makadam.
Posle završenog relija u Argentini i sa više od pet minuta zaostatka za pobednikom Loebom, Manfred Stohl, vozač OMV Kronos Citroen tima izjavio je prostu činjenicu: "Svima treba da bude jasno! Privatne ekipe ne mogu da drže korak sa fabričkim timovima."
OMV Bixxol Rally Team i slovenačka posada Andrej Jereb/Miran Kacin počinju pripreme za nastup na 54.Acropolis reliju u Grčkoj. I automobil i posada moraju biti u top formi pred 1625 kilometara dugo takmičenje u kolevci svetske civilizacije.
Pobedom na prvom brzinskom ispitu dana, 24.45km dugom SS19-Mina Clavero-Giulio Cesare 1, Sebastien Loeb je "zapečatio" pobedu. Mnogo lakše nego što se očekivalo Francuz u svoj konto beleži još jedno prvo mesto (32-a pobeda u karijeri) i polako povećava prednost nad, kako je krenulo, večito drugim Marcusom Gronholmom.
Posle problema sa vremenom i logistikom, organizatori relija u Argentini susreli su se sa ozbiljnim problemom. Nakon otkazivanja kompletnog prvog dana takmičenja ukupna kilometraža ne bi prešla dve trećine prijavljenih kilometara čime se ne ostvaruju uslovi za puno poentiranje takmičara. U toku noći je objavljena promena programa relija.
Četiri brzinska ispita i nešto više od 60km dele Sebastiena Loeba od het-trika u sezoni 2007. Najveći protivnik, Marcus Gronholm, ponovo je bio konstantan i ponovo samo drugi. Francuz je pokorio maglovita brda Argentine!
Bila bi to lepa vest za ljubitelje marke iz Češke Republike, ali je na žalost samo delimično istinita. Jedino što ovaj model Skoda Fabie veže sa WRC-om je njeno ime. U pitanju je nezavisan projekat Brisk RS01 WRC.
Na vlažnoj i klizavoj podlozi supespecijala u Cordobi ponovo se najbolje snašao vozač Forda Mikko Hirvonen što mu na kraju prve etape, od samo dva brzinska ispita, daje prednost od 2.4sec u generalnom plasmanu ispred Sordoa iz Citroena.
Zbog loših vremenskih uslova u Buenos Airesu, avioni sa osobljem i ekipama nisu uspeli da stignu do 700km udaljenog Carlos Paza, zbog čega se odlaže svih današnjih sedam brzinskih ispita osim poslednjeg, superspecijala na Cordoba stadijumu.