Eksluzivno, Aleksandar Jeremić: Reli Portugal

Aleksandar Jermić, popularni Jera, u svom dnevniku ekluzivno Vam prenosi utiske sa prvog nastupa u JRC konkurenciji. U trećem, poslednjem, nastavku osetite atmosferu samog takmičenja sa relija Portugal iz perspektive posade Komljenović/Jeremić.

Reli: Što se tiče samog relija to je jedna duga priča, veoma je teško i nije uopšte naivno. Momci iz naše klase koji imaju iskustva na makadamskim podlogama prosto lete, uostalom to su najbolji vozači sveta ... Nama je glavni cilj bio da završimo reli i u tome smo uspeli, završili smo 12. u juniorima i 45. u generalnom od 62 posade koje su završile reli. Brzinci su bili veoma složeni zato što je bilo dosta vezanih i brzih delova preko prevoja u kombinacijama sa skokovima. Takođe su ti delovi bili izmiksovani sa opasnim situacijama. Svi takmičari su imali problema sa svojim radarima i to nije bilo ništa neuobičajeno. Mi smo imali problema sa beleškama na dva brzinca koja nismo uspeli da proverimo na treningu. Čak je Flavio Zanella, inače Kortinovis-ov suvozač ( ima 60 WRC nastupa), izjavio da su im radari veoma optimistični. Takođe je bilo veoma velikog kamenja na stazi. U toku relija sprijateljili smo se sa trenutnim Šampionom JWRC-a Patrikom Sandell-om i suvozačem Akselsonom. Verovatno ćemo zajedno ići na Vyborg rally u Sankt Petersburg tri nedelje pre Finske ... Smešna situacija je bila na startu drugog dana u park fermeu kad je Gallager zaboravio u hotelu ključeve od svog C2 R2 i kad su morali da ga obijaju, a pošto nisu mogli da slome volan iznosili auto iz park fermea... Pošto su startovali ispred nas pokušali smo da ostvarimo kontakt sa njima, međutim naleteli smo na hladan Engleski temperament. Onda se sve promenilo kad im je pošašavio Tripmeter i kad sam im objasnio kako da ga vrate u normalu. Voze za WRC team Irska ali su Velšani i veoma dobro kotirani u Britanskom makadamskom šampionatu. Takođe nam se dešavalo da u servis dođemo bez oba retrovizora, a da i ne znamo kako smo i gde ostali bez njih. Na jednom brzincu nam je osa uletela kroz roof scoup i malo sam se borio sa njom ... Oduševila me je profesionalnost organizatora na samom reliju, dva puta u toku dana pri ulasku u TC Vas napadaju dvojica sudija i proveravaju da li na sebi imamo sve od zaštitne opreme, patike, zavlače ruke u kobinezone zbog čarapa, dugih gaća, rolki, potkapa. Jedanput dnevno na prvom dolivanju goriva mere težinu automobila. Takođe menadžeri JRC-a nas pri svakom dolasku u servis dočekuju sa pitanjima kako ste, ima li problema, pritužbi, utisci...

Utisci: Svoj prvi nastup na WRC-u ću pamtiti dok sam živ. Veoma sam srećan što mi se ukazala prilika da učestvujem na jednom takvom reliju kao što je portugalski. Bogatiji sam za jedno veliko iskustvo i mislim da će Milošu i meni u budućnosti ovo iskustvo mnogo značiti i trudićemo se da ga nadogradimo. Zahvaljujem se rukovodstvu svog kluba AMSK Interspeed-u što su nam omogućili sve potrebno kako bi se pojavili na JRC-u. Takođe se zahvaljujem i našem šefu tima Morenu Luksetiću koji je podneo veliki teret našeg nastupa u Portugaliji i nesebično se žrtvovao za nas dvojicu i izvinjavam mu se što sam mu preneo grip zbog kog je imao temperaturu u toku relija. Goran Sarić - Automagazin