Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, 1000 Miglia - Jedanaesti a prvi!
Objavljeno: 22.04.2007.
Da li dve jedinice ispred imena Dimitra Ilieva znače da je ubedljivo prvi na reliju 1000 Miglia? Naravno da ne. Pobednik prve runde Šampionata Evrope završio je na jedanaestom mestu u generalnom plasmanu. Ima li tu logike?
Bugarin je osvojio maksimalan broj bodova iako je bio daleko od borbe za sam vrh što dokazuje i zaostatak za pobednikom Bassom od 7m30sec! Drugoplasirani u Šampionatu Evrope je Poljak Solowow na devetnaestom mestu a njegov zaostatak od skoro trinaest minuta je za brz zaborav.
Problemi za vozače ERC-a nastavili su se i tokom drugog dana takmičenja. Prva "žrtva" bio je povratnik JJ Simon koji je na prvom brzinskom ispitu dana odustao zbog problema sa elektrikom. Turčin Isik je izleteo na SS11, a noćna mora za Kruma Doncheva završena je na SS13. Ličnost dana je sigurno Travaglia koji je konstantno pravio vremena u top 3 i uspeo čak da pobedi na dva brzinca.

I na kraju, iako je izgledalo da će ove godine strani takmičari uspeti da pariraju fenomenalnim Italijanima, sve se završilo tamo daleko , na jedanaestom mestu. Basso, Rossetti, Andreucci, Dallavilla i ostali, očitali su lekciju, kako takmičarima u ERC konkrenciji, tako i čelnicima FIA i njihovim organizaciono-inventivnim sposobnostima koja konstantno Šampionat starog kontinenta bacaju u zapećak svetske reli scene. Nema više strastvene bitke za šampiona, nema više interesovanja. Tračak nade je postojao pre relija 1000 Miglia, a onda surovo otrežnjenje, i činjenica da je jedan nacionalni šampionat x puta bolji od šampionata Evrope.

Konačni rezultati relija 1000 Miglia:
1.Basso – Dotta (Fiat Punto S2000) 3:13:25,4
2.Rossetti – Chiarcossi (Peugeot 207 S200) + 37,9 s
3.Andreucci – Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:25,0 min
4.Cantamessa – Capologno (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:34,2 min
5.Dallavilla – Rocco (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:43,0 min
6.Longhi – Imerito (Subaru Impreza Sti) + 1:52,4 min
7.Aghini – Cerai (Subaru Impreza Sti) + 2:58,5 min
8.Sottile – Nari (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:15,3 min
9.Perego – De Luis (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:28,8 min
10.Gianfico – Tolino (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 6:44,9 min
11.Iliev – Yanakiev (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 7:30,1 min
Petar Janković - Automagazin
Organizatori Intercontinental Rally Challengea iduće sezone nameravaju da prošire takmičenje na 10 ili 12 relija. Prema pisanju časopisa Autosport prvi kanditat u opticaju je Škotska. Ideja organizatora je da se IRC fokusira na Evropu i da 70% relija bude održano na Starom Kontinentu.
Dve posade iz Slovenije ove godine nastupaju sa Ford Fiestom ST. Domaći šampionat pokušava da osvoji Mitja Prezelj dok je jedan od najtalentovanijih vozača Slovenije, Marko Jeram, otišao u "pečalbu" u Italiju. I jednom i drugom za sada odlično ide.
1m54s3d bilo je potrebno Daniju Sordu da preveze 3.36km dugu deonicu shakedown brzinca koji otvara ovogodišnje izdanje relija Sardinija. Vozač Citroena bio je za samo 0.1sec brži od Mikka Hirvonena u Ford Focusu WRC.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Zbog problema sa češkim online plugin-om, pomoću koga se održava Slovenačko drzavno prvenstvo, organizatori su odlučili da nakon 11 relija zaključe sezonu 2006/2007 u reli simulaciji "Richard Burns Rally". Sve završene trke, od kojih 10 uzastopnih pobeda i jedno 2. mesto bile su više nego dovoljne da se titulom šampiona klase Super 1600 okiti mladi Užičanin, Nenad Mirković...
Šampioni Bugarske za sezonu 2005., braća Jasen i Dilan Popov prošle godine nisu imali baš uspešnu sezonu. Ostali su daleko iza dominatnog Ilieva kao i Doncheva i mladog Taneva. Iako se govorilo o padu samopouzdanja sigurno je da i automobil nije ispunio očekivanja. Ove sezone posada OMV tima se odlučila za potpuno obnavljanje automobila.
BF Goodrich, trenutno jedini snabdevač pneumaticima u Šampionatu Sveta, ne leži na lovorikama uspeha i slave ostvarene proteklih sezona. Svaki novi reli je novi izazov, a za specifične uslove relija Sardinija spremna je nova evolucija g-Force Gravel pneumatika.
Od relija Finska Subaru World Rally Team će imati tri vozača. Drugu polovinu sezone koju čini osam relija kao i kompletnu sezonu 2007 Subaru Imprezu voziće i Španac Xavi Pons. WRC i strategije timova nikada neće prestati da nas iznenađuju.
Prva Delta u Šampionatu Evrope kreće u velikom stilu. Ukupno 110 prijavljenih posada od kojih se deset bori za evropske bodove. Imena na listi prijava obećavaju fantastičnu borbu i verujem da su i organizatori i reli fanovi zadovoljni onim što ih očekuje 24.-26. maja.