Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, 1000 Miglia - Jedanaesti a prvi!
Objavljeno: 22.04.2007.
Da li dve jedinice ispred imena Dimitra Ilieva znače da je ubedljivo prvi na reliju 1000 Miglia? Naravno da ne. Pobednik prve runde Šampionata Evrope završio je na jedanaestom mestu u generalnom plasmanu. Ima li tu logike?
Bugarin je osvojio maksimalan broj bodova iako je bio daleko od borbe za sam vrh što dokazuje i zaostatak za pobednikom Bassom od 7m30sec! Drugoplasirani u Šampionatu Evrope je Poljak Solowow na devetnaestom mestu a njegov zaostatak od skoro trinaest minuta je za brz zaborav.
Problemi za vozače ERC-a nastavili su se i tokom drugog dana takmičenja. Prva "žrtva" bio je povratnik JJ Simon koji je na prvom brzinskom ispitu dana odustao zbog problema sa elektrikom. Turčin Isik je izleteo na SS11, a noćna mora za Kruma Doncheva završena je na SS13. Ličnost dana je sigurno Travaglia koji je konstantno pravio vremena u top 3 i uspeo čak da pobedi na dva brzinca.

I na kraju, iako je izgledalo da će ove godine strani takmičari uspeti da pariraju fenomenalnim Italijanima, sve se završilo tamo daleko , na jedanaestom mestu. Basso, Rossetti, Andreucci, Dallavilla i ostali, očitali su lekciju, kako takmičarima u ERC konkrenciji, tako i čelnicima FIA i njihovim organizaciono-inventivnim sposobnostima koja konstantno Šampionat starog kontinenta bacaju u zapećak svetske reli scene. Nema više strastvene bitke za šampiona, nema više interesovanja. Tračak nade je postojao pre relija 1000 Miglia, a onda surovo otrežnjenje, i činjenica da je jedan nacionalni šampionat x puta bolji od šampionata Evrope.

Konačni rezultati relija 1000 Miglia:
1.Basso – Dotta (Fiat Punto S2000) 3:13:25,4
2.Rossetti – Chiarcossi (Peugeot 207 S200) + 37,9 s
3.Andreucci – Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:25,0 min
4.Cantamessa – Capologno (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:34,2 min
5.Dallavilla – Rocco (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:43,0 min
6.Longhi – Imerito (Subaru Impreza Sti) + 1:52,4 min
7.Aghini – Cerai (Subaru Impreza Sti) + 2:58,5 min
8.Sottile – Nari (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:15,3 min
9.Perego – De Luis (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:28,8 min
10.Gianfico – Tolino (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 6:44,9 min
11.Iliev – Yanakiev (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 7:30,1 min
Petar Janković - Automagazin
Domaći teren, iskustvo, brzina i naravno kvalitetan automobil. Juraj Šebalj zadovoljava sve kriterijume da može sa sigurnošću tvrditi da juriša na treću pobedu na Delti. I pored ogromne konkurencije u vidu vrhunskih vozača Evrope, relista broj jedan Republike Hrvatske ne skriva optimizam pred premijeru u Šampionatu Evrope.
Još jedan debakl tim Subaru i njihov prvi vozač, Petter Solberg, pokušali su da zaborave odlaskom u Amman na recce relija Jordan koji će u WRC šampionatu biti od sezone 2008. Ipak mnogo je bitnije da Subaru World Rally Team za predstojeći reli Sardinija priprema nova poboljšanja.
Veče pred početak relija u Turskoj, Jackues Behar, Eurosportov promoter za Intercontinental Rally Challenge je objavio da će u sezoni 2007 u IRC seriji nastupiti i biti bodovano čak šest proizvođača.
Juče je u organizaciji Automobilskog Sportskog Kluba „Interspeed Racing Team“ iz Beograda održana je Press konferencija gde je najavljen nastup Miloša Komljenovića na reliju Sardinija u Italiji, koji se održava od 17. do 20. maja ove godine.
"Lagao bih kada bih rekao da nisam razočaran kada prosto jesam. Već četvrti put sam drugoplasirani ali videćemo na sledećem reliju, biće to nova borba." - izjavio je Marcus Gronholm posle relija Argentina i četvrte Loebove pobede u sezoni 2007.
Kriza "malih" timova i vozača se nastavlja. Posle Gigija Gallija i Francoisa Duvala na red je došao i Daniel Carlsson. Čemu rezultati, čemu dobri plasmani? Zbog nedostatka finansijske pomoći dalji nastupi talentovanog Šveđanina su pod velikim znakom pitanja.
Šampionat Sveta u reliju nekada je obilovao brzinskim ispitima voženim po mraku. Iznenada, organizatori su takve brzince počeli da izbacuju iz programa relija na žalost i vozača i pravih ljubitelja reli sporta. Ove godine, noćni brzinci se vraćaju na scenu.
Na teškim makadamskim stazama južne Francuske Suzuki je stavio na tešku probu svoj WRC bolid. Za volanom SX4 WRC bio je Sebastian Lindholm, sedmostruki šampion Finske, a procurele su i informacije sa prvih testova.
Nakon loših rezultata na početku sezone Munchi's Ford je po svoj prilici rešio da odkrene drugi list. Nakon poziva Romanu Kresti da pomogne pri testiranju Focusa WRC 06, najnoviji potez je otkaz Juan Pablu Raiesu. Njegovo mesto zauzima pobednik relija u Argentini u klasi PWRC Federico Villagra.