Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, 1000 Miglia - Jedanaesti a prvi!
Objavljeno: 22.04.2007.
Da li dve jedinice ispred imena Dimitra Ilieva znače da je ubedljivo prvi na reliju 1000 Miglia? Naravno da ne. Pobednik prve runde Šampionata Evrope završio je na jedanaestom mestu u generalnom plasmanu. Ima li tu logike?
Bugarin je osvojio maksimalan broj bodova iako je bio daleko od borbe za sam vrh što dokazuje i zaostatak za pobednikom Bassom od 7m30sec! Drugoplasirani u Šampionatu Evrope je Poljak Solowow na devetnaestom mestu a njegov zaostatak od skoro trinaest minuta je za brz zaborav.
Problemi za vozače ERC-a nastavili su se i tokom drugog dana takmičenja. Prva "žrtva" bio je povratnik JJ Simon koji je na prvom brzinskom ispitu dana odustao zbog problema sa elektrikom. Turčin Isik je izleteo na SS11, a noćna mora za Kruma Doncheva završena je na SS13. Ličnost dana je sigurno Travaglia koji je konstantno pravio vremena u top 3 i uspeo čak da pobedi na dva brzinca.

I na kraju, iako je izgledalo da će ove godine strani takmičari uspeti da pariraju fenomenalnim Italijanima, sve se završilo tamo daleko , na jedanaestom mestu. Basso, Rossetti, Andreucci, Dallavilla i ostali, očitali su lekciju, kako takmičarima u ERC konkrenciji, tako i čelnicima FIA i njihovim organizaciono-inventivnim sposobnostima koja konstantno Šampionat starog kontinenta bacaju u zapećak svetske reli scene. Nema više strastvene bitke za šampiona, nema više interesovanja. Tračak nade je postojao pre relija 1000 Miglia, a onda surovo otrežnjenje, i činjenica da je jedan nacionalni šampionat x puta bolji od šampionata Evrope.

Konačni rezultati relija 1000 Miglia:
1.Basso – Dotta (Fiat Punto S2000) 3:13:25,4
2.Rossetti – Chiarcossi (Peugeot 207 S200) + 37,9 s
3.Andreucci – Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:25,0 min
4.Cantamessa – Capologno (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:34,2 min
5.Dallavilla – Rocco (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:43,0 min
6.Longhi – Imerito (Subaru Impreza Sti) + 1:52,4 min
7.Aghini – Cerai (Subaru Impreza Sti) + 2:58,5 min
8.Sottile – Nari (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:15,3 min
9.Perego – De Luis (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:28,8 min
10.Gianfico – Tolino (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 6:44,9 min
11.Iliev – Yanakiev (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 7:30,1 min
Petar Janković - Automagazin
Šampioni Bugarske za sezonu 2005., braća Jasen i Dilan Popov prošle godine nisu imali baš uspešnu sezonu. Ostali su daleko iza dominatnog Ilieva kao i Doncheva i mladog Taneva. Iako se govorilo o padu samopouzdanja sigurno je da i automobil nije ispunio očekivanja. Ove sezone posada OMV tima se odlučila za potpuno obnavljanje automobila.
BF Goodrich, trenutno jedini snabdevač pneumaticima u Šampionatu Sveta, ne leži na lovorikama uspeha i slave ostvarene proteklih sezona. Svaki novi reli je novi izazov, a za specifične uslove relija Sardinija spremna je nova evolucija g-Force Gravel pneumatika.
Od relija Finska Subaru World Rally Team će imati tri vozača. Drugu polovinu sezone koju čini osam relija kao i kompletnu sezonu 2007 Subaru Imprezu voziće i Španac Xavi Pons. WRC i strategije timova nikada neće prestati da nas iznenađuju.
Prva Delta u Šampionatu Evrope kreće u velikom stilu. Ukupno 110 prijavljenih posada od kojih se deset bori za evropske bodove. Imena na listi prijava obećavaju fantastičnu borbu i verujem da su i organizatori i reli fanovi zadovoljni onim što ih očekuje 24.-26. maja.
Tri puta na listi prijavljenih, tri puta otkazano učešće. Ono "treća sreća" za Francoisa Duvala više ne važi jer sezona za mladog Belgijanca nikako da počne. Ponovo se oglasio šef First Motorsporta, Willy Collignon, i ponovo obećanja. Ovoga puta Duval gotovo sigurno startuje na Acropolis reliju u Grčkoj.
Sledeći vikend nastavljaju se uzbuđenja u Šampionatu Sveta. Domaćin sedme runde WRC-a je Italija, tačnije Sardinija. Timovi i vozači polako podgrevaju atmosferu i evo nekoliko izjava glavnih aktera.
Posle lepe prestave na Fiat reliju u Turskoj ostaje nam da se presaberemo i vidimo stanje u generalnom plasmanu i u Intercontinental Rally Challengeu kao i u Šampionatu Evrope, gde je matematika nešto komplikovanija. Lideri su i posle drugog relija ostali isti. U IRC-u i dalje vodi Navarra, a u ERC-u Iliev, iako nije završio reli u Turskoj. Ono što lidere treba da ih brine je zahuktali Vouiloz.
Suzuki Motorsport očigledno ima velike planove! Japanska kompanija objavila je vest prema kojoj bi jedan od najboljih reli vozača sveta, Marcus Gronholm, u sledećoj sezoni trebao nastupati u Suzuki SX4 WRC bolidu...
Kao u stara vremena, kada je raspamećivao protivnike vozeći mountain-bike, Nicolas Vouilloz je na svom tek četvrtom makadamskom reliju, "rasturio" svoje protivnike i pobedom započeo svoju kombinovanu IRC-ERC kampanju. Još jedna bitna stvar koju treba naglasiti je pobeda Peugeota nad Fiatom.