Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, 1000 Miglia - Jedanaesti a prvi!
Objavljeno: 22.04.2007.
Da li dve jedinice ispred imena Dimitra Ilieva znače da je ubedljivo prvi na reliju 1000 Miglia? Naravno da ne. Pobednik prve runde Šampionata Evrope završio je na jedanaestom mestu u generalnom plasmanu. Ima li tu logike?
Bugarin je osvojio maksimalan broj bodova iako je bio daleko od borbe za sam vrh što dokazuje i zaostatak za pobednikom Bassom od 7m30sec! Drugoplasirani u Šampionatu Evrope je Poljak Solowow na devetnaestom mestu a njegov zaostatak od skoro trinaest minuta je za brz zaborav.
Problemi za vozače ERC-a nastavili su se i tokom drugog dana takmičenja. Prva "žrtva" bio je povratnik JJ Simon koji je na prvom brzinskom ispitu dana odustao zbog problema sa elektrikom. Turčin Isik je izleteo na SS11, a noćna mora za Kruma Doncheva završena je na SS13. Ličnost dana je sigurno Travaglia koji je konstantno pravio vremena u top 3 i uspeo čak da pobedi na dva brzinca.

I na kraju, iako je izgledalo da će ove godine strani takmičari uspeti da pariraju fenomenalnim Italijanima, sve se završilo tamo daleko , na jedanaestom mestu. Basso, Rossetti, Andreucci, Dallavilla i ostali, očitali su lekciju, kako takmičarima u ERC konkrenciji, tako i čelnicima FIA i njihovim organizaciono-inventivnim sposobnostima koja konstantno Šampionat starog kontinenta bacaju u zapećak svetske reli scene. Nema više strastvene bitke za šampiona, nema više interesovanja. Tračak nade je postojao pre relija 1000 Miglia, a onda surovo otrežnjenje, i činjenica da je jedan nacionalni šampionat x puta bolji od šampionata Evrope.

Konačni rezultati relija 1000 Miglia:
1.Basso – Dotta (Fiat Punto S2000) 3:13:25,4
2.Rossetti – Chiarcossi (Peugeot 207 S200) + 37,9 s
3.Andreucci – Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:25,0 min
4.Cantamessa – Capologno (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:34,2 min
5.Dallavilla – Rocco (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:43,0 min
6.Longhi – Imerito (Subaru Impreza Sti) + 1:52,4 min
7.Aghini – Cerai (Subaru Impreza Sti) + 2:58,5 min
8.Sottile – Nari (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:15,3 min
9.Perego – De Luis (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:28,8 min
10.Gianfico – Tolino (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 6:44,9 min
11.Iliev – Yanakiev (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 7:30,1 min
Petar Janković - Automagazin
Šampionat Sveta u reliju nekada je obilovao brzinskim ispitima voženim po mraku. Iznenada, organizatori su takve brzince počeli da izbacuju iz programa relija na žalost i vozača i pravih ljubitelja reli sporta. Ove godine, noćni brzinci se vraćaju na scenu.
Na teškim makadamskim stazama južne Francuske Suzuki je stavio na tešku probu svoj WRC bolid. Za volanom SX4 WRC bio je Sebastian Lindholm, sedmostruki šampion Finske, a procurele su i informacije sa prvih testova.
Nakon loših rezultata na početku sezone Munchi's Ford je po svoj prilici rešio da odkrene drugi list. Nakon poziva Romanu Kresti da pomogne pri testiranju Focusa WRC 06, najnoviji potez je otkaz Juan Pablu Raiesu. Njegovo mesto zauzima pobednik relija u Argentini u klasi PWRC Federico Villagra.
Nakon debakla relija Argentina na kome se zarad jednog superspecijala, spletom okolnosti, otkazalo čak sedam brzinskih ispita, svetom reli sporta krenule su diskusije o opravdanosti ovakvih poteza organizatora. Jedan od onih koji je kritikovao održavanje SSS-a na 700km od baze relija, još pre početka samog takmičenja, bio je niko drugi do Sebastien Loeb.
Rezultati argentinskog tima podržanog od strane M-Sporta su blago rečeno katastrofalni. U Šampionatu Sveta nakon šest relija nisu bili ni blizu osvajanja bodova. Munchi's timu za sada ne pomaže ni ogroman budžet ni odličan automobil. Možda će uspeti Čeh Roman Kresta?
Pobednik prve runde Šampionata Evrope, Bugarin Dimitar Mitko Iliev, počeo je pripreme za drugi reli serije ERC-a. Jednodnevnim testovima u okolini Sofije BAMS tim pokušava da što bolje pripremi Mitsubishi Lancer EVO 9 za turski makadam.
Posle završenog relija u Argentini i sa više od pet minuta zaostatka za pobednikom Loebom, Manfred Stohl, vozač OMV Kronos Citroen tima izjavio je prostu činjenicu: "Svima treba da bude jasno! Privatne ekipe ne mogu da drže korak sa fabričkim timovima."
OMV Bixxol Rally Team i slovenačka posada Andrej Jereb/Miran Kacin počinju pripreme za nastup na 54.Acropolis reliju u Grčkoj. I automobil i posada moraju biti u top formi pred 1625 kilometara dugo takmičenje u kolevci svetske civilizacije.
Pobedom na prvom brzinskom ispitu dana, 24.45km dugom SS19-Mina Clavero-Giulio Cesare 1, Sebastien Loeb je "zapečatio" pobedu. Mnogo lakše nego što se očekivalo Francuz u svoj konto beleži još jedno prvo mesto (32-a pobeda u karijeri) i polako povećava prednost nad, kako je krenulo, večito drugim Marcusom Gronholmom.