Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, 1000 Miglia - Jedanaesti a prvi!
Objavljeno: 22.04.2007.
Da li dve jedinice ispred imena Dimitra Ilieva znače da je ubedljivo prvi na reliju 1000 Miglia? Naravno da ne. Pobednik prve runde Šampionata Evrope završio je na jedanaestom mestu u generalnom plasmanu. Ima li tu logike?
Bugarin je osvojio maksimalan broj bodova iako je bio daleko od borbe za sam vrh što dokazuje i zaostatak za pobednikom Bassom od 7m30sec! Drugoplasirani u Šampionatu Evrope je Poljak Solowow na devetnaestom mestu a njegov zaostatak od skoro trinaest minuta je za brz zaborav.
Problemi za vozače ERC-a nastavili su se i tokom drugog dana takmičenja. Prva "žrtva" bio je povratnik JJ Simon koji je na prvom brzinskom ispitu dana odustao zbog problema sa elektrikom. Turčin Isik je izleteo na SS11, a noćna mora za Kruma Doncheva završena je na SS13. Ličnost dana je sigurno Travaglia koji je konstantno pravio vremena u top 3 i uspeo čak da pobedi na dva brzinca.

I na kraju, iako je izgledalo da će ove godine strani takmičari uspeti da pariraju fenomenalnim Italijanima, sve se završilo tamo daleko , na jedanaestom mestu. Basso, Rossetti, Andreucci, Dallavilla i ostali, očitali su lekciju, kako takmičarima u ERC konkrenciji, tako i čelnicima FIA i njihovim organizaciono-inventivnim sposobnostima koja konstantno Šampionat starog kontinenta bacaju u zapećak svetske reli scene. Nema više strastvene bitke za šampiona, nema više interesovanja. Tračak nade je postojao pre relija 1000 Miglia, a onda surovo otrežnjenje, i činjenica da je jedan nacionalni šampionat x puta bolji od šampionata Evrope.

Konačni rezultati relija 1000 Miglia:
1.Basso – Dotta (Fiat Punto S2000) 3:13:25,4
2.Rossetti – Chiarcossi (Peugeot 207 S200) + 37,9 s
3.Andreucci – Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:25,0 min
4.Cantamessa – Capologno (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:34,2 min
5.Dallavilla – Rocco (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:43,0 min
6.Longhi – Imerito (Subaru Impreza Sti) + 1:52,4 min
7.Aghini – Cerai (Subaru Impreza Sti) + 2:58,5 min
8.Sottile – Nari (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:15,3 min
9.Perego – De Luis (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 4:28,8 min
10.Gianfico – Tolino (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 6:44,9 min
11.Iliev – Yanakiev (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 7:30,1 min
Petar Janković - Automagazin
Pobednik prve runde Šampionata Evrope, Bugarin Dimitar Mitko Iliev, počeo je pripreme za drugi reli serije ERC-a. Jednodnevnim testovima u okolini Sofije BAMS tim pokušava da što bolje pripremi Mitsubishi Lancer EVO 9 za turski makadam.
Posle završenog relija u Argentini i sa više od pet minuta zaostatka za pobednikom Loebom, Manfred Stohl, vozač OMV Kronos Citroen tima izjavio je prostu činjenicu: "Svima treba da bude jasno! Privatne ekipe ne mogu da drže korak sa fabričkim timovima."
OMV Bixxol Rally Team i slovenačka posada Andrej Jereb/Miran Kacin počinju pripreme za nastup na 54.Acropolis reliju u Grčkoj. I automobil i posada moraju biti u top formi pred 1625 kilometara dugo takmičenje u kolevci svetske civilizacije.
Pobedom na prvom brzinskom ispitu dana, 24.45km dugom SS19-Mina Clavero-Giulio Cesare 1, Sebastien Loeb je "zapečatio" pobedu. Mnogo lakše nego što se očekivalo Francuz u svoj konto beleži još jedno prvo mesto (32-a pobeda u karijeri) i polako povećava prednost nad, kako je krenulo, večito drugim Marcusom Gronholmom.
Posle problema sa vremenom i logistikom, organizatori relija u Argentini susreli su se sa ozbiljnim problemom. Nakon otkazivanja kompletnog prvog dana takmičenja ukupna kilometraža ne bi prešla dve trećine prijavljenih kilometara čime se ne ostvaruju uslovi za puno poentiranje takmičara. U toku noći je objavljena promena programa relija.
Četiri brzinska ispita i nešto više od 60km dele Sebastiena Loeba od het-trika u sezoni 2007. Najveći protivnik, Marcus Gronholm, ponovo je bio konstantan i ponovo samo drugi. Francuz je pokorio maglovita brda Argentine!
Bila bi to lepa vest za ljubitelje marke iz Češke Republike, ali je na žalost samo delimično istinita. Jedino što ovaj model Skoda Fabie veže sa WRC-om je njeno ime. U pitanju je nezavisan projekat Brisk RS01 WRC.
Na vlažnoj i klizavoj podlozi supespecijala u Cordobi ponovo se najbolje snašao vozač Forda Mikko Hirvonen što mu na kraju prve etape, od samo dva brzinska ispita, daje prednost od 2.4sec u generalnom plasmanu ispred Sordoa iz Citroena.
Zbog loših vremenskih uslova u Buenos Airesu, avioni sa osobljem i ekipama nisu uspeli da stignu do 700km udaljenog Carlos Paza, zbog čega se odlaže svih današnjih sedam brzinskih ispita osim poslednjeg, superspecijala na Cordoba stadijumu.