Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, 1000 Miglia – Italijani na čelu
Objavljeno: 21.04.2007.
Prednost domaćeg terena, bolje pripremljeni automobili, vozačko znanje ili nešto četvrto?!? Potpuno svejedno, vrhunski italijanski reli vozači su očitali lekciju gostima iz inostranstva nakon prvog dana relija 1000 Miglia.
Najbolje plasirani vozač u trci za titulu Šampiona Evrope je Dimitar Iliev na desetoj poziciji, sa preko tri minuta zaostatka iza fenomenalnog Bassa za volanom Abarth Grande Punta S2000. Da "Hiljadu Milja" odgovara bolidima klase S2000 pokazao je i Rossetti drugim mestom u generali ali sa Peugeotom 207. Iza njih je plejada odličnih Italijana sa N4 mašinama u neizvesnoj borbi za svaku sekundu.
Istini za volju dosta vozača svoj pravi potencijal nije moglo da pokaže svog problema sa automobilima. Krum Donchev i Renato Travaglia kvar na diferencijalu, Perico i Betti koji su debitovali u novim bolidima ( Peugeot 207 S2000 i Honda R3 ) menjač, Tomasz Czopik do cilja nije dovezao svog VW Poloa S2000 ( takođe kvar menjača ), Tlustak Saxoa S1600, Corrado Fontana je imao dosta problema sa Puntom..... Simon Jean-Joseph sa svojim Citroenom C2 S1600 je stigao samo do 15. mesta u generali posle gumidefekta na SS6 i predstoji mu velika borba za osvajanje prvog mesta u klasi.
Fenomenalan prvi dan 1000 Miglia je dokaz koliko je reli sport u Italiji popularan i koliko se u isti ulaže, a nama ostaje da otpratimo još šest brzinskih ispita vrhunske reli vožnje drugog dana takmičenja. Senku na sve ipak je bacio oficijelni sajt takmičenja koji je potpuno podbacio u praćenju live rezultata zbog preopterećenosti servera.
Rezultati nakon prvog dana relija 1000 Miglia:
1.Basso – Dotta (Fiat Punto S2000) 1:25:19,8
2.Rossetti – Chiarcossi (Peugeot 207 S200) + 37,7 s
3.Andreucci – Andreussi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 54,6 s
4.Longhi – Imerito (Subaru Impreza Sti) + 58,3 s
5.Aghini – Cerai (Subaru Impreza Sti) + 1:02,3 min
6.Cantamessa – Capologno (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:06,9 mi
7.Dallavilla – Rocco (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:18,2 min
8.Gamba – Guzzi (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 1:40,4 min
Petar Janković - Automagazin
Predstojeći reli u Argentini za Pettera Solberga i suvozača Phila Millsa ima poseban značaj. Biće to 100-i zajednički nastup ovog dvojca za Subaru World Rally Team.
Belgijski tjuner, Rene Georges Rallysport, zadužen za pripremu i servisiranje VW Poloa S2000, nalazi se u velikim problemima. Kako sada stvari stoje, sva tri bolida koje RGR "opslužuje" ostaju u garaži u iščekivanju potrebnih delova za remont.
Po prvi put reli publika širom Evrope ima priliku da vidi novog Ford Focusa spec.07. Na testovima na Sardiniji ekipa BP Ford i njihovi vozači Marcus Gronholm i Mikko Hirvonen ispitali su u najtežim uslovima bolid koji pretenduje da postane šampionsko vozilo.
Šampion Evrope u iz sezone 2002. i 2005., kao i šampion Italije 2002. godine, Renato Travaglia i Top Run Racing Team, kreću sa Intercontinental Rally Challenge programom.
Prošle sedmice hrvatskim medijima je prostrujala vest da se prvo evropsko izdanje čuvene Delte neće održati zbog finansijskih problema. Na sreću svih ljubitelja relija iz regiona takmičenje ipak ide. 34.Delta startuje, kao i što je najavljeno, u četvrtak 24.maja.
Osmi reli u ovogodišnjem ciklusu WRC-a odigrava se početkom juna u Grčkoj. Čuveni Acropolis Rally ove sezone doživljava male izmene. Umesto prošlogodišnjeg superspecijala na olimpijskom stadionu gledaoci će imati priliku da pozdrave najbolje svetske reli vozače na atinskom hipodromu.
Na OMV benziskim pumpama Centralne i Istočne Evrope (Austrija, Bosna, Hrvatska, Češka Republika, Bugarska, Mađarska, Rumunija i Srbija) biće podeljeno ukupno 200.000 reflektujućih nalepnica sa natpisom "See Me" koje će pomoći da vozači lakše uoče decu u uslovima loše vidljivosti na putu. U akciji koja kreće ovih dana značajnu ulogu imaće i OMV Kronos Rally Team i njihov vozač broj jedan, Manfred Stohl.
Na početku ovogodišnje serije Intercontinental Rally Challengea, u konkurenciji proizvođača, zvanično su bili prijavljeni samo Fiat i Peugeot. Kako interesovanje raste, "društvu" se prvo priklonio Mitsubishi a sada i Citroen.
Verujem da Vam je novi način bodovanja u Šampionatu Evrope za sezonu 2007-e podjednako zbunjujući kao i nama, pa hajde da se malo pozabavimo matematikom. Primenjujući formulu iz azijsko-pacifičkog šampionata, o kojoj smo već
, dolazimo do konačnog zbira bodova nakon prve, italijanske runde. Zadatak smo, nadam se, uspešno rešili.