Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC - Juče startovao European Rally Championship 2007!
Objavljeno: 20.04.2007.
Sinoć je startovao "Mile Miglia Rally", kojim je otvorena ovogodišnja sezona Evropskog Reli Šampionata. Pred sami start ovogodišnjeg Evropskog Reli Šampionata, Svetska Auto Federacija, FIA, objavila je listu prijavljenih vozača, koji mogu beležiti bodove u konkurenciji "European Rally Championship". Na listi je 12 imena, a promene je pretrpeo i pravilnik...

Promenjen je sistem bodovanja. Po ugledu na azijsko-pacifički šampionat, bodove će beležiti svi oni koji su plasirani od 1. do 8. mesta na cilju relija (kao u WRC-u i Formuli 1), ali novina je bodovanje svake etape posebno. Teoretski, jedan vozač može osvojiti 16 bodova ukupno. Pobedom na reliju dobija 10 bodova, a pobedom na svakoj etapi dobija još po tri boda. Dakle prve tri plasirane posade na svakoj etapi biće bodovane po sistemu 3-2-1. Bodove u Evropskom Reli Šampionatu mogu beležiti samo vozači koji su prijavili učešće na više od 6 takmičenja.
Takmičari koji će imati šanse da postanu ovogodišnji prvaci Evrope su:
Luca Betti (I)
Tomasz Czopik (PL)
Krum Donchev (BG)
Corrado Fontana (I)
Dimitar Iliev (BG)
Volkan Isik (TR)
Simon Jean-Joseph (F)
Juraj Sebalj (HR)
Michal Solowow (PL)
Georgi Tanev (BG)
Antonin Tlustak (CZ)
Renato Travaglia (I)
Goran Sarić - Automagazin
Pobednik prve runde Šampionata Evrope, Bugarin Dimitar Mitko Iliev, počeo je pripreme za drugi reli serije ERC-a. Jednodnevnim testovima u okolini Sofije BAMS tim pokušava da što bolje pripremi Mitsubishi Lancer EVO 9 za turski makadam.
Posle završenog relija u Argentini i sa više od pet minuta zaostatka za pobednikom Loebom, Manfred Stohl, vozač OMV Kronos Citroen tima izjavio je prostu činjenicu: "Svima treba da bude jasno! Privatne ekipe ne mogu da drže korak sa fabričkim timovima."
OMV Bixxol Rally Team i slovenačka posada Andrej Jereb/Miran Kacin počinju pripreme za nastup na 54.Acropolis reliju u Grčkoj. I automobil i posada moraju biti u top formi pred 1625 kilometara dugo takmičenje u kolevci svetske civilizacije.
Pobedom na prvom brzinskom ispitu dana, 24.45km dugom SS19-Mina Clavero-Giulio Cesare 1, Sebastien Loeb je "zapečatio" pobedu. Mnogo lakše nego što se očekivalo Francuz u svoj konto beleži još jedno prvo mesto (32-a pobeda u karijeri) i polako povećava prednost nad, kako je krenulo, večito drugim Marcusom Gronholmom.
Posle problema sa vremenom i logistikom, organizatori relija u Argentini susreli su se sa ozbiljnim problemom. Nakon otkazivanja kompletnog prvog dana takmičenja ukupna kilometraža ne bi prešla dve trećine prijavljenih kilometara čime se ne ostvaruju uslovi za puno poentiranje takmičara. U toku noći je objavljena promena programa relija.
Četiri brzinska ispita i nešto više od 60km dele Sebastiena Loeba od het-trika u sezoni 2007. Najveći protivnik, Marcus Gronholm, ponovo je bio konstantan i ponovo samo drugi. Francuz je pokorio maglovita brda Argentine!
Bila bi to lepa vest za ljubitelje marke iz Češke Republike, ali je na žalost samo delimično istinita. Jedino što ovaj model Skoda Fabie veže sa WRC-om je njeno ime. U pitanju je nezavisan projekat Brisk RS01 WRC.
Na vlažnoj i klizavoj podlozi supespecijala u Cordobi ponovo se najbolje snašao vozač Forda Mikko Hirvonen što mu na kraju prve etape, od samo dva brzinska ispita, daje prednost od 2.4sec u generalnom plasmanu ispred Sordoa iz Citroena.
Zbog loših vremenskih uslova u Buenos Airesu, avioni sa osobljem i ekipama nisu uspeli da stignu do 700km udaljenog Carlos Paza, zbog čega se odlaže svih današnjih sedam brzinskih ispita osim poslednjeg, superspecijala na Cordoba stadijumu.