Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Rally Italia - najava
Objavljeno: 17.05.2007.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Staze na kojima će se održati ""Rally d'Italia" nalaze se na brdima oko Olbie, koja se nalazi na severo-istočnom delu ostrva Sardinija. Staze su izuzetno neravne i vijugave, prekrivene srednje mekanim i rastresitim slojem kamenja i zemlje. Upravo zbog pomenutog detalja, takmičari koji startuju prvi nalaze se u inferiornom položaju, jer vrše ulogu "čistača staze". Ove godine itinerer je znatno promenjen, a prosečna brzina takmičara trebala bi biti veća. Podsetimo, WRC runda na Sardiniji prvi put održana je 2004. godine kada je zamenila asfaltni reli u San Remu.

Favoriti? Treba li isticati da su glavni favoriti za pobedu Marcus Gronholm (Ford) i Sebastien Loeb (Citroen). Međutim, ne smemo zaboraviti ni vozača koji ima najviše osvojenih brzinskih ispita na reliju Sardinija, a to je Petter Solberg. Norvežanin u bolidu Subaru Impreza WRC 2007 pokazao je zavidan potencijal na ovom takmičenju, ali ne i pouzdanost. Ove godine, možda se sizuacija promeni u korist harizmatičnog "Hollywood-a", koji je uspeo i da pobedi na ovom reliju, 2004. godine. Prethodne dve godine, ostrvom Sardinija vladao je Sebastien Loeb.

Reli na Sardiniji jeste trće runda Juniorskog Šampiona Sveta, u kome učestvuje i prve srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić. Posada Interspeed Racing Team-a prvi put će nastupiti u novom automobilu, Renault Clio R3, pripremljenim kod oficijelnog italijanskog tjunera Renaulta, Munaretta. Ovo će biti druga WRC trka u karijeri Miloša Komljenovića i druga makadamska WRC trka, posle nastupa u Portugalu. Reli d'Italia sačinjen je od 18 brzinskih ispita, podeljenih u tri etape. Dužina brzinskih ispita iznosi 342 kilometra. Reli startuje sutra u 09:43 brzinskim ispitom "Crastazza 1" dužine 31,13 kilometara.
Goran Sarić - Automagazin
Organizatori Intercontinental Rally Challengea iduće sezone nameravaju da prošire takmičenje na 10 ili 12 relija. Prema pisanju časopisa Autosport prvi kanditat u opticaju je Škotska. Ideja organizatora je da se IRC fokusira na Evropu i da 70% relija bude održano na Starom Kontinentu.
Dve posade iz Slovenije ove godine nastupaju sa Ford Fiestom ST. Domaći šampionat pokušava da osvoji Mitja Prezelj dok je jedan od najtalentovanijih vozača Slovenije, Marko Jeram, otišao u "pečalbu" u Italiju. I jednom i drugom za sada odlično ide.
1m54s3d bilo je potrebno Daniju Sordu da preveze 3.36km dugu deonicu shakedown brzinca koji otvara ovogodišnje izdanje relija Sardinija. Vozač Citroena bio je za samo 0.1sec brži od Mikka Hirvonena u Ford Focusu WRC.
Zbog problema sa češkim online plugin-om, pomoću koga se održava Slovenačko drzavno prvenstvo, organizatori su odlučili da nakon 11 relija zaključe sezonu 2006/2007 u reli simulaciji "Richard Burns Rally". Sve završene trke, od kojih 10 uzastopnih pobeda i jedno 2. mesto bile su više nego dovoljne da se titulom šampiona klase Super 1600 okiti mladi Užičanin, Nenad Mirković...
Šampioni Bugarske za sezonu 2005., braća Jasen i Dilan Popov prošle godine nisu imali baš uspešnu sezonu. Ostali su daleko iza dominatnog Ilieva kao i Doncheva i mladog Taneva. Iako se govorilo o padu samopouzdanja sigurno je da i automobil nije ispunio očekivanja. Ove sezone posada OMV tima se odlučila za potpuno obnavljanje automobila.
BF Goodrich, trenutno jedini snabdevač pneumaticima u Šampionatu Sveta, ne leži na lovorikama uspeha i slave ostvarene proteklih sezona. Svaki novi reli je novi izazov, a za specifične uslove relija Sardinija spremna je nova evolucija g-Force Gravel pneumatika.
Od relija Finska Subaru World Rally Team će imati tri vozača. Drugu polovinu sezone koju čini osam relija kao i kompletnu sezonu 2007 Subaru Imprezu voziće i Španac Xavi Pons. WRC i strategije timova nikada neće prestati da nas iznenađuju.
Prva Delta u Šampionatu Evrope kreće u velikom stilu. Ukupno 110 prijavljenih posada od kojih se deset bori za evropske bodove. Imena na listi prijava obećavaju fantastičnu borbu i verujem da su i organizatori i reli fanovi zadovoljni onim što ih očekuje 24.-26. maja.
Tri puta na listi prijavljenih, tri puta otkazano učešće. Ono "treća sreća" za Francoisa Duvala više ne važi jer sezona za mladog Belgijanca nikako da počne. Ponovo se oglasio šef First Motorsporta, Willy Collignon, i ponovo obećanja. Ovoga puta Duval gotovo sigurno startuje na Acropolis reliju u Grčkoj.