Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - WRC Vision 2012
Objavljeno: 14.05.2007.
Radna grupa FIA-e, koju predvodi Morrie Chandler, zvana Vision 2012 zadužena za osmišljavanje i održavanje WRC-a u životu održaće sastanak 15.maja 2007. godine. Časopis Autosport pre zvaničnog saopštenja iznosi o čemu čelnici FIA-e razmišljaju i šta nam spremaju za blisku budućnost.

1. WRC bolide i dalje će pogoniti turbo motori, a ostaje i pogon na sva četiri točka.
2. Svi WRC bolidi biće bazirani na homologiranim automobilima gr.N i S2000. To će, nadaju se, povećati broj automobila grupe N, a ove dve klase predstavljaće regrutne klase za WRC timove.
3. Takođe se razmatraju "kitovi" koji će klasičan automobil grupe N upgradeovati u WRC bolid.
4. Kubikaža automobila bi trebala sa 2000ccm spasti na 1800ccm ili čak 1600ccm, ostaju i restriktori, sve da bi se maksimalna snaga ograničila na 300KS.
5. Automobilima bi se trebalo vratiti pravi "trkački zvuk". Smanjnje kubikaže sa sobom vuče povećanje broja obrtaja a samim tim i opasniji zvuk. Verovali ili ne ovo se radi zbog bezbednosti gledalaca.

6. Smanjenje troškova bi obuhvatalo jednog proizvođača menjača, nešto slično kao u klasi S2000. Druga opcija je ograničenje upotrebe specijalnih materijala kao i ograničenje broja brzina.
7. Dugoročno planiranje i pravljenje biznis planova koji bi obuhvatili i proizvođače, timove, promotere.....
8. Dizel gorivo se isključuje kao opcija a pominje se BioFuel kako bi se privukli takmičari iz Amerike, a kao opcija se pominju E85 ili E100.
9. Razmišlja se naravno i o servisu i servisnm parkovima. Da li će biti stacionirani ili pokretni - obe su ideje u opticaju.
Grupa zvana "Vision 2012" radi na tome da osmisli kako će Šampionat Sveta izgledati od godine 2012-e pa na dalje ali mnogi predlozi mogu biti primenjeni i mnogo ranije. Ne sumnjam u jedno, reakcija neće izostati.
Petar Janković - Automagazin
Već na prvom današnjem ispitu, dugom 48,88 km, Marcus Gronholm u bolidu Ford Focus WRC pobeđuje sa 10,7 sekundi prednosti ispred Sebastien Loeba (Citroen C4 WRC), napravivši prednost koju je održao u prvom "laufu". 15 s iza nalazi se Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), a samo 4,7 s iza je Sebastien Loeb. Dani Sordo (Citroen C4 WRC) odustao je zbog problema sa transmisijom...
Slovenačka posada, Andrej Jereb i Miran Kacin, uspešno je realizovala prvu etapu WRC runde u Grčkoj. Na prvih 9 brzinskih ispita relija Acropolis, Jereb i Kacin pokazali su veliki potencijal, koji potvrđuje odlično šesto mesto u plasmanu u kategoriji "Production Car World Rally Championship".
Prvih sto kilometara relija proteklo je u ujednačenoj borbi vozača Subarua, Forda i Citroena. Šest vozača fabričkih timova priredili su nam blizak okršaj koji je rezultirao malim razlikama koje odavno nisu viđene u Šampionatu Sveta.
Prva evropska Delta je završena uspešno za komšije Hrvate i iz ugla organizacije i iz ugla pobednika. Juraj Šebalj se po treći put popeo na pobedničko postolje Delte i osvojio prve bodove u Šampionatu Evrope. Pokušaćemo da ukratko rezimiramo mnogobrojna dešavanja na uzbudljivoj Delti 2007.
Na Atinskom hipodromu posle velikih momaka iz klase WRC startovale su i posade u konkurenciji Production. Prvo mesto podelili su Mark Higgins i Armindo Araujo sa indentičnim vremenom 3:00.1. Andrej Jereb, superspecijal je završio na 14-tom mestu sa zaostatkom od 4.2sec.
Grcima je trebalo deset dana da hipodrom preprave u 3.2km dugu reli trasu širine 7 metara sa dva skoka i dve paralelne staze. Baš tih tri i nešto malo više kilometara pet vozača je odvozilo tako da ih je na kraju razdvajao treptaj oka!
Večeras u 18h50 na Markopoulo hipodromu startuje 54. izdanje popularnog Acropolis relija. Pre samog početka u kratkim crtama Vas upoznajemo sa onim što nas očekuje ovog vikenda.
Uspeh jednog reli tima meri se samo rezultatima. Subaru ih već duži vremenski period nema. Petter Solberg i Cris Atkinson toliko su inferiorni u odnosu na konkurenciju u vidu Forda i Citroena da ih samo zagriženi Subaruovci još uvek vide kao pretendente na najviši plasman.
Posadu AK Sljeme, Siniša Crnojević-Martina Maretić, delio je samo jedan brzinski ipit do podijuma na Delti u konkurenciji Hrvatskih posada. Na poslednjem, SS18 Sljeme 3, pretekao ih je Saša Stanišić, ipak četvrto mesto u Prvenstvu Hrvatske, i trinaesto ukupno, posle ovako napornog relija predstavlja sasvim solidan uspeh.