Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - WRC Vision 2012
Objavljeno: 14.05.2007.
Radna grupa FIA-e, koju predvodi Morrie Chandler, zvana Vision 2012 zadužena za osmišljavanje i održavanje WRC-a u životu održaće sastanak 15.maja 2007. godine. Časopis Autosport pre zvaničnog saopštenja iznosi o čemu čelnici FIA-e razmišljaju i šta nam spremaju za blisku budućnost.

1. WRC bolide i dalje će pogoniti turbo motori, a ostaje i pogon na sva četiri točka.
2. Svi WRC bolidi biće bazirani na homologiranim automobilima gr.N i S2000. To će, nadaju se, povećati broj automobila grupe N, a ove dve klase predstavljaće regrutne klase za WRC timove.
3. Takođe se razmatraju "kitovi" koji će klasičan automobil grupe N upgradeovati u WRC bolid.
4. Kubikaža automobila bi trebala sa 2000ccm spasti na 1800ccm ili čak 1600ccm, ostaju i restriktori, sve da bi se maksimalna snaga ograničila na 300KS.
5. Automobilima bi se trebalo vratiti pravi "trkački zvuk". Smanjnje kubikaže sa sobom vuče povećanje broja obrtaja a samim tim i opasniji zvuk. Verovali ili ne ovo se radi zbog bezbednosti gledalaca.

6. Smanjenje troškova bi obuhvatalo jednog proizvođača menjača, nešto slično kao u klasi S2000. Druga opcija je ograničenje upotrebe specijalnih materijala kao i ograničenje broja brzina.
7. Dugoročno planiranje i pravljenje biznis planova koji bi obuhvatili i proizvođače, timove, promotere.....
8. Dizel gorivo se isključuje kao opcija a pominje se BioFuel kako bi se privukli takmičari iz Amerike, a kao opcija se pominju E85 ili E100.
9. Razmišlja se naravno i o servisu i servisnm parkovima. Da li će biti stacionirani ili pokretni - obe su ideje u opticaju.
Grupa zvana "Vision 2012" radi na tome da osmisli kako će Šampionat Sveta izgledati od godine 2012-e pa na dalje ali mnogi predlozi mogu biti primenjeni i mnogo ranije. Ne sumnjam u jedno, reakcija neće izostati.
Petar Janković - Automagazin
Organizatori Intercontinental Rally Challengea iduće sezone nameravaju da prošire takmičenje na 10 ili 12 relija. Prema pisanju časopisa Autosport prvi kanditat u opticaju je Škotska. Ideja organizatora je da se IRC fokusira na Evropu i da 70% relija bude održano na Starom Kontinentu.
Dve posade iz Slovenije ove godine nastupaju sa Ford Fiestom ST. Domaći šampionat pokušava da osvoji Mitja Prezelj dok je jedan od najtalentovanijih vozača Slovenije, Marko Jeram, otišao u "pečalbu" u Italiju. I jednom i drugom za sada odlično ide.
1m54s3d bilo je potrebno Daniju Sordu da preveze 3.36km dugu deonicu shakedown brzinca koji otvara ovogodišnje izdanje relija Sardinija. Vozač Citroena bio je za samo 0.1sec brži od Mikka Hirvonena u Ford Focusu WRC.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Zbog problema sa češkim online plugin-om, pomoću koga se održava Slovenačko drzavno prvenstvo, organizatori su odlučili da nakon 11 relija zaključe sezonu 2006/2007 u reli simulaciji "Richard Burns Rally". Sve završene trke, od kojih 10 uzastopnih pobeda i jedno 2. mesto bile su više nego dovoljne da se titulom šampiona klase Super 1600 okiti mladi Užičanin, Nenad Mirković...
Šampioni Bugarske za sezonu 2005., braća Jasen i Dilan Popov prošle godine nisu imali baš uspešnu sezonu. Ostali su daleko iza dominatnog Ilieva kao i Doncheva i mladog Taneva. Iako se govorilo o padu samopouzdanja sigurno je da i automobil nije ispunio očekivanja. Ove sezone posada OMV tima se odlučila za potpuno obnavljanje automobila.
BF Goodrich, trenutno jedini snabdevač pneumaticima u Šampionatu Sveta, ne leži na lovorikama uspeha i slave ostvarene proteklih sezona. Svaki novi reli je novi izazov, a za specifične uslove relija Sardinija spremna je nova evolucija g-Force Gravel pneumatika.
Od relija Finska Subaru World Rally Team će imati tri vozača. Drugu polovinu sezone koju čini osam relija kao i kompletnu sezonu 2007 Subaru Imprezu voziće i Španac Xavi Pons. WRC i strategije timova nikada neće prestati da nas iznenađuju.
Prva Delta u Šampionatu Evrope kreće u velikom stilu. Ukupno 110 prijavljenih posada od kojih se deset bori za evropske bodove. Imena na listi prijava obećavaju fantastičnu borbu i verujem da su i organizatori i reli fanovi zadovoljni onim što ih očekuje 24.-26. maja.