Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC-IRC Fiat Rally - Kao tata nekada!
Objavljeno: 13.05.2007.
Nema ni jednog ljubitelja reli sporta koji nije čuo za prezime Alen. Ovoga puta zvezda nije stariji Markku već njegov 23-godišnji sin Anton. Vođstvom prvog dana FIAT relija u Turskoj pored svetske reli javnosti iznenadio je i samog sebe. "Moj prioritet je da se što bolje uvozam u automobil. Nisam očekivao da ću biti prvi nakon prve etape."
Makadamske staze Turske odlično su odgovarale bolidima klase S2000. Alen je prvi od pet S2000 na čelu "kolone" Fiat relija a sve ih razdvaja samo 45 sekundi. Poredak bi možda bio i drugačiji da rani lider, Nicolas Vouilloz sa Peugeotom 207 S2000, nije imao gumi-defekt na SS6 i gubitak od čak 50sec. Ipak drugi deo etape Francuz je odvozio odlično, probio na četvrtu poziciju odmah iza klubskog kolege Ojede i domaćina Isika, i stavio sebe u odličnu poziciju da se bori za mesto na podijumu. Nicolas ima i najviše pobeda na brzinskim ispitima, pet.

Volkan Isik je sigurno važio za favorita broj jedan ali pobedom na samo jednom brzinskom ispitu nije mogao više od trećeg mesta. Isiku naravno kao olakšavajuću okolnost treba uzeti i to što mora voditi računa i o poziciji u domaćem šampionatu. Trenutni lider Intercontinental Rally Challengea i Abarth tima, Italijan Andrea Navarra, nije imao svoj dan. Vozeći kao prvi na stazi, čisteći stazu za ostale takmičare, nije uspevao da prati vremena najbližih konkurenata. Tek u drugom prolazu Navarra je uspeo da se ubrza i probije na petu poziciju.

Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev je daleko iza. Vremena konstantno van top 10, i zaostatak od skoro četiri minuta iza prvoplasiranog govore više od reči. Ispred njega je čak i Simon Jean Joseph, prvoplasirani među automobilima sa pogonom na dva točka. JJ je imao dosta problema sa setupom svog Citroena C2 na prvom laufu, ali servis je preporodio francuskog mališana. Dva puta osmo i jedanput deveto mesto, i na kraju ulazak u top10.
Fantastičan prvi dan, fantastična borba koja se nastavlja danas sa još osam brzinskih ispita i dosta vremena za ispravljanje grešaka i poboljšanje rezultata. Neki bi rekli mnogo zanimljivije nego WRC. Nisu daleko od istine, zar ne? Kompletne rezultate brzinskih ispita možete pogledati na oficijalnom sajtu relija.
Petar Janković - Automagazin
Mladi Estonac je u ponedeljak na poslednjim testovima pred WRC debi u Grčkoj precenio i sebe i automobil i doživeo i preživeo tešku havariju. Desna strana Mitsubishi Lancera WRC je totalno uništena a da vest bude još gora, oštećen je i rol-bar tako da automobil ne može biti repariran do sutrašnjeg starta.
Posle incidenta na Sardiniji Sebastien Loeb ulazi u reli koji mu po njegovim rečima nije jedan od omiljenih. Na njegovu žalost, na baš tom ne omijenom Acropolisu mora odraditi dobar posao ili će biti stavljen u položaj da ga pregazi Fordova mašinerija.
Dugogodišnji suvozač Andreja Jereba, 38-dišnji Idričanin Miran Kacin, do sada iza sebe ima šest nastupa na Svetskom Reli Šampionatu. Slovenačka posada je već nekoliko dana u Grčkoj, a pred nama je intervju sa Kacinom iz kojeg Vam prenosimo najzanimljivije detalje.
Drugog dana relija Sardinija vozač Munchi's Ford tima, Luis-Perez Companc doživeo je teže izletanje a kao posledica bila je teža povreda rebara njegovog dosadašnjeg suvozača Jose Volte. Iako se tim nadao bržem oporavku, Volta ipak nije spreman za predstojeće napore u Grčkoj.
Prvi reli Intercontinental Rally Challengea na asfaltnoj podlozi biće belgijski Ypres Rally. Povodom toga, Abarth se odlučio za pet dana intenzivnih testova u Italiji da bi se Navarra i Scandola što bolje pripremili za treći reli sezone.
Sledećeg vikenda Slovenačku posadu OMV Bixxol Rally Teama Jereb/Kacin očekuje drugi ovogodišnji nastup u Production klasi Šampionata Sveta u reliju. Posle debija na snežnoj podlozi u Švedskoj i osvajanja desetog mesta u klasi, Jereb je spreman za jedan od najtežih relija sezone.
Nakon tek završenog relija u Hrvatskoj nema promene na čelu generalnog plasmana Šampionata Evrope. Dimitar Iliev i posle treće runde zauzima vodeću poziciju, a greške i tehnički problemi glavnih konkurenata učinili su da se Bugarin oseća mnogo komotnije na čelu ERC-a.
Reli u Grčkoj biće završnica prve polovine Šampionta Sveta za sezonu 2007. Već u četvrtak 31. maja kreće, možda odlučujuća borba, za konačni plasman. Biće to preloman trenutak nakon kojeg će Marcus Gronholm i Ford napraviti osetniju razliku, ili će Citroen sa Sebastienom Loebom na čelu ispraviti grešku sa prošle runde na Sardiniji.
Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev otputovao je za Hrvatsku još u nedelju. Do sada Mitko ima dva nastupa na Delti, 1998-e sa Peugeotom 306 i 2003-e sa Peugeotom 206 S1600. Ovoga puta za volanom Mitsubishija Evo IX, Bugarin juriša na pobedu koja bi ga učvrstila na čelu ERC-a posle neuspeha u Turskoj.