Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC-IRC Fiat Rally - Kao tata nekada!
Objavljeno: 13.05.2007.
Nema ni jednog ljubitelja reli sporta koji nije čuo za prezime Alen. Ovoga puta zvezda nije stariji Markku već njegov 23-godišnji sin Anton. Vođstvom prvog dana FIAT relija u Turskoj pored svetske reli javnosti iznenadio je i samog sebe. "Moj prioritet je da se što bolje uvozam u automobil. Nisam očekivao da ću biti prvi nakon prve etape."
Makadamske staze Turske odlično su odgovarale bolidima klase S2000. Alen je prvi od pet S2000 na čelu "kolone" Fiat relija a sve ih razdvaja samo 45 sekundi. Poredak bi možda bio i drugačiji da rani lider, Nicolas Vouilloz sa Peugeotom 207 S2000, nije imao gumi-defekt na SS6 i gubitak od čak 50sec. Ipak drugi deo etape Francuz je odvozio odlično, probio na četvrtu poziciju odmah iza klubskog kolege Ojede i domaćina Isika, i stavio sebe u odličnu poziciju da se bori za mesto na podijumu. Nicolas ima i najviše pobeda na brzinskim ispitima, pet.

Volkan Isik je sigurno važio za favorita broj jedan ali pobedom na samo jednom brzinskom ispitu nije mogao više od trećeg mesta. Isiku naravno kao olakšavajuću okolnost treba uzeti i to što mora voditi računa i o poziciji u domaćem šampionatu. Trenutni lider Intercontinental Rally Challengea i Abarth tima, Italijan Andrea Navarra, nije imao svoj dan. Vozeći kao prvi na stazi, čisteći stazu za ostale takmičare, nije uspevao da prati vremena najbližih konkurenata. Tek u drugom prolazu Navarra je uspeo da se ubrza i probije na petu poziciju.

Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev je daleko iza. Vremena konstantno van top 10, i zaostatak od skoro četiri minuta iza prvoplasiranog govore više od reči. Ispred njega je čak i Simon Jean Joseph, prvoplasirani među automobilima sa pogonom na dva točka. JJ je imao dosta problema sa setupom svog Citroena C2 na prvom laufu, ali servis je preporodio francuskog mališana. Dva puta osmo i jedanput deveto mesto, i na kraju ulazak u top10.
Fantastičan prvi dan, fantastična borba koja se nastavlja danas sa još osam brzinskih ispita i dosta vremena za ispravljanje grešaka i poboljšanje rezultata. Neki bi rekli mnogo zanimljivije nego WRC. Nisu daleko od istine, zar ne? Kompletne rezultate brzinskih ispita možete pogledati na oficijalnom sajtu relija.
Petar Janković - Automagazin
Ono što je Sebastiena Loeba koštalo prvog mesta na reliju Sardinija i prve pozicije u generalnom plasmanu Šampionata Sveta je prosto previše "optimističan" radar. Incident se dogodio negde na polovini SS13-S.Giovanni, kada je posle skoka Citroen C4 završio u jarku sa slomljenim vešanjem.
Budućnost izgleda blistava za mladog Finca. Malcolm Wilson, šef BP Ford tima izjavio je da "Jari nema potrebe da se više dokazuje", svi sada znaju da je "tamo". Brzinu poseduje, sada bi trebalo da radi na "konstantnosti sva tri dana". Sve u svemu Wilson Latvalu vidi kao budućeg šampiona.
Posle 342 kilometra brzinskih ispita, održanih na ostrvu Sardinija, posada Interspeed Racing Team-a, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić, stigla je do cilja svoje druge WRC runde u svojoj karijeri. Prva srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu zauzela je 13. mesto u kategoriji Junior Rally Championship, a 45. mesto u generalnom plasmanu...
Konstatacija svetskih medija je jasna - Pokvario se francuski robot! Poklon Sebastiena Loeba Marcus Gronholm je sa zadovoljstvom prihvatio. Druga pobeda u sezoni i ponovo na vrhu generalnog plasmana, činjenice su koje će podignuti poljuljano pouzdanje i vratiti osmeh na Marcusovo lice. Ford je na poziciji jedan i dva što znači ubedljivu prednost u konkurenciji konstruktora.
Dva velikana, praznina, a onda svi ostali! Drugog dana relija Sardinija nije bilo iznenađenja. Četiri puta Loeb i dva puta Gronholm, to je bilans pobeda na današnjih šest brzinskih ispita. Vozač Citroena u poslednji dan ulazi sa prednošću od 36.5sec a poznajući Loeba, biće to sasvim dovoljno.
Marcus Gronholm jednostavno nema rešenje za ultra brzog Sebastien Loeba. Posle jučerašnje uloge "čistača" staze, Loeb je danas odlučio da malo "počisti" konkurente, pobedivši na svim brzinskim ispitima prvog laufa, ostvarivši prednost od preko 40 sekundi ispred Finca...
Iako je prvobitno bilo objavjeno da je vozač OMV Kronos Rally Teama odustao zbog tehničkih problema, Carlsson se povukao sa relija Sardinija zbog "privatnih razloga"!
Bugarin Krum Donchev, vicešampion Evrope u sezoni 2006, na INA Delta reliju u Hrvatskoj će zameniti svoju Subaru Imprezu N12B za Mitsubishi Lancer Evo IX. Iako u Bugarskoj još uvek niko nije potvrdio ovu vest sama lista prijava na Delti govori u korist ovoj vesti.
Posada Interspeed Racing Teama, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić, uspeli su da završe prvi dan relija "vrućeg peska" na Sardiniji. Prva srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu trenutno se nalazi na 17. mestu u konkurenciji Junior Rally Championship...