Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC-IRC Fiat Rally - Kao tata nekada!
Objavljeno: 13.05.2007.
Nema ni jednog ljubitelja reli sporta koji nije čuo za prezime Alen. Ovoga puta zvezda nije stariji Markku već njegov 23-godišnji sin Anton. Vođstvom prvog dana FIAT relija u Turskoj pored svetske reli javnosti iznenadio je i samog sebe. "Moj prioritet je da se što bolje uvozam u automobil. Nisam očekivao da ću biti prvi nakon prve etape."
Makadamske staze Turske odlično su odgovarale bolidima klase S2000. Alen je prvi od pet S2000 na čelu "kolone" Fiat relija a sve ih razdvaja samo 45 sekundi. Poredak bi možda bio i drugačiji da rani lider, Nicolas Vouilloz sa Peugeotom 207 S2000, nije imao gumi-defekt na SS6 i gubitak od čak 50sec. Ipak drugi deo etape Francuz je odvozio odlično, probio na četvrtu poziciju odmah iza klubskog kolege Ojede i domaćina Isika, i stavio sebe u odličnu poziciju da se bori za mesto na podijumu. Nicolas ima i najviše pobeda na brzinskim ispitima, pet.

Volkan Isik je sigurno važio za favorita broj jedan ali pobedom na samo jednom brzinskom ispitu nije mogao više od trećeg mesta. Isiku naravno kao olakšavajuću okolnost treba uzeti i to što mora voditi računa i o poziciji u domaćem šampionatu. Trenutni lider Intercontinental Rally Challengea i Abarth tima, Italijan Andrea Navarra, nije imao svoj dan. Vozeći kao prvi na stazi, čisteći stazu za ostale takmičare, nije uspevao da prati vremena najbližih konkurenata. Tek u drugom prolazu Navarra je uspeo da se ubrza i probije na petu poziciju.

Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev je daleko iza. Vremena konstantno van top 10, i zaostatak od skoro četiri minuta iza prvoplasiranog govore više od reči. Ispred njega je čak i Simon Jean Joseph, prvoplasirani među automobilima sa pogonom na dva točka. JJ je imao dosta problema sa setupom svog Citroena C2 na prvom laufu, ali servis je preporodio francuskog mališana. Dva puta osmo i jedanput deveto mesto, i na kraju ulazak u top10.
Fantastičan prvi dan, fantastična borba koja se nastavlja danas sa još osam brzinskih ispita i dosta vremena za ispravljanje grešaka i poboljšanje rezultata. Neki bi rekli mnogo zanimljivije nego WRC. Nisu daleko od istine, zar ne? Kompletne rezultate brzinskih ispita možete pogledati na oficijalnom sajtu relija.
Petar Janković - Automagazin
Već na prvom današnjem ispitu, dugom 48,88 km, Marcus Gronholm u bolidu Ford Focus WRC pobeđuje sa 10,7 sekundi prednosti ispred Sebastien Loeba (Citroen C4 WRC), napravivši prednost koju je održao u prvom "laufu". 15 s iza nalazi se Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), a samo 4,7 s iza je Sebastien Loeb. Dani Sordo (Citroen C4 WRC) odustao je zbog problema sa transmisijom...
Slovenačka posada, Andrej Jereb i Miran Kacin, uspešno je realizovala prvu etapu WRC runde u Grčkoj. Na prvih 9 brzinskih ispita relija Acropolis, Jereb i Kacin pokazali su veliki potencijal, koji potvrđuje odlično šesto mesto u plasmanu u kategoriji "Production Car World Rally Championship".
Prvih sto kilometara relija proteklo je u ujednačenoj borbi vozača Subarua, Forda i Citroena. Šest vozača fabričkih timova priredili su nam blizak okršaj koji je rezultirao malim razlikama koje odavno nisu viđene u Šampionatu Sveta.
Prva evropska Delta je završena uspešno za komšije Hrvate i iz ugla organizacije i iz ugla pobednika. Juraj Šebalj se po treći put popeo na pobedničko postolje Delte i osvojio prve bodove u Šampionatu Evrope. Pokušaćemo da ukratko rezimiramo mnogobrojna dešavanja na uzbudljivoj Delti 2007.
Na Atinskom hipodromu posle velikih momaka iz klase WRC startovale su i posade u konkurenciji Production. Prvo mesto podelili su Mark Higgins i Armindo Araujo sa indentičnim vremenom 3:00.1. Andrej Jereb, superspecijal je završio na 14-tom mestu sa zaostatkom od 4.2sec.
Grcima je trebalo deset dana da hipodrom preprave u 3.2km dugu reli trasu širine 7 metara sa dva skoka i dve paralelne staze. Baš tih tri i nešto malo više kilometara pet vozača je odvozilo tako da ih je na kraju razdvajao treptaj oka!
Večeras u 18h50 na Markopoulo hipodromu startuje 54. izdanje popularnog Acropolis relija. Pre samog početka u kratkim crtama Vas upoznajemo sa onim što nas očekuje ovog vikenda.
Uspeh jednog reli tima meri se samo rezultatima. Subaru ih već duži vremenski period nema. Petter Solberg i Cris Atkinson toliko su inferiorni u odnosu na konkurenciju u vidu Forda i Citroena da ih samo zagriženi Subaruovci još uvek vide kao pretendente na najviši plasman.
Posadu AK Sljeme, Siniša Crnojević-Martina Maretić, delio je samo jedan brzinski ipit do podijuma na Delti u konkurenciji Hrvatskih posada. Na poslednjem, SS18 Sljeme 3, pretekao ih je Saša Stanišić, ipak četvrto mesto u Prvenstvu Hrvatske, i trinaesto ukupno, posle ovako napornog relija predstavlja sasvim solidan uspeh.