Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC-IRC Fiat Rally - Kao tata nekada!
Objavljeno: 13.05.2007.
Nema ni jednog ljubitelja reli sporta koji nije čuo za prezime Alen. Ovoga puta zvezda nije stariji Markku već njegov 23-godišnji sin Anton. Vođstvom prvog dana FIAT relija u Turskoj pored svetske reli javnosti iznenadio je i samog sebe. "Moj prioritet je da se što bolje uvozam u automobil. Nisam očekivao da ću biti prvi nakon prve etape."
Makadamske staze Turske odlično su odgovarale bolidima klase S2000. Alen je prvi od pet S2000 na čelu "kolone" Fiat relija a sve ih razdvaja samo 45 sekundi. Poredak bi možda bio i drugačiji da rani lider, Nicolas Vouilloz sa Peugeotom 207 S2000, nije imao gumi-defekt na SS6 i gubitak od čak 50sec. Ipak drugi deo etape Francuz je odvozio odlično, probio na četvrtu poziciju odmah iza klubskog kolege Ojede i domaćina Isika, i stavio sebe u odličnu poziciju da se bori za mesto na podijumu. Nicolas ima i najviše pobeda na brzinskim ispitima, pet.

Volkan Isik je sigurno važio za favorita broj jedan ali pobedom na samo jednom brzinskom ispitu nije mogao više od trećeg mesta. Isiku naravno kao olakšavajuću okolnost treba uzeti i to što mora voditi računa i o poziciji u domaćem šampionatu. Trenutni lider Intercontinental Rally Challengea i Abarth tima, Italijan Andrea Navarra, nije imao svoj dan. Vozeći kao prvi na stazi, čisteći stazu za ostale takmičare, nije uspevao da prati vremena najbližih konkurenata. Tek u drugom prolazu Navarra je uspeo da se ubrza i probije na petu poziciju.

Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev je daleko iza. Vremena konstantno van top 10, i zaostatak od skoro četiri minuta iza prvoplasiranog govore više od reči. Ispred njega je čak i Simon Jean Joseph, prvoplasirani među automobilima sa pogonom na dva točka. JJ je imao dosta problema sa setupom svog Citroena C2 na prvom laufu, ali servis je preporodio francuskog mališana. Dva puta osmo i jedanput deveto mesto, i na kraju ulazak u top10.
Fantastičan prvi dan, fantastična borba koja se nastavlja danas sa još osam brzinskih ispita i dosta vremena za ispravljanje grešaka i poboljšanje rezultata. Neki bi rekli mnogo zanimljivije nego WRC. Nisu daleko od istine, zar ne? Kompletne rezultate brzinskih ispita možete pogledati na oficijalnom sajtu relija.
Petar Janković - Automagazin
Organizatori Intercontinental Rally Challengea iduće sezone nameravaju da prošire takmičenje na 10 ili 12 relija. Prema pisanju časopisa Autosport prvi kanditat u opticaju je Škotska. Ideja organizatora je da se IRC fokusira na Evropu i da 70% relija bude održano na Starom Kontinentu.
Dve posade iz Slovenije ove godine nastupaju sa Ford Fiestom ST. Domaći šampionat pokušava da osvoji Mitja Prezelj dok je jedan od najtalentovanijih vozača Slovenije, Marko Jeram, otišao u "pečalbu" u Italiju. I jednom i drugom za sada odlično ide.
1m54s3d bilo je potrebno Daniju Sordu da preveze 3.36km dugu deonicu shakedown brzinca koji otvara ovogodišnje izdanje relija Sardinija. Vozač Citroena bio je za samo 0.1sec brži od Mikka Hirvonena u Ford Focusu WRC.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Zbog problema sa češkim online plugin-om, pomoću koga se održava Slovenačko drzavno prvenstvo, organizatori su odlučili da nakon 11 relija zaključe sezonu 2006/2007 u reli simulaciji "Richard Burns Rally". Sve završene trke, od kojih 10 uzastopnih pobeda i jedno 2. mesto bile su više nego dovoljne da se titulom šampiona klase Super 1600 okiti mladi Užičanin, Nenad Mirković...
Šampioni Bugarske za sezonu 2005., braća Jasen i Dilan Popov prošle godine nisu imali baš uspešnu sezonu. Ostali su daleko iza dominatnog Ilieva kao i Doncheva i mladog Taneva. Iako se govorilo o padu samopouzdanja sigurno je da i automobil nije ispunio očekivanja. Ove sezone posada OMV tima se odlučila za potpuno obnavljanje automobila.
BF Goodrich, trenutno jedini snabdevač pneumaticima u Šampionatu Sveta, ne leži na lovorikama uspeha i slave ostvarene proteklih sezona. Svaki novi reli je novi izazov, a za specifične uslove relija Sardinija spremna je nova evolucija g-Force Gravel pneumatika.
Od relija Finska Subaru World Rally Team će imati tri vozača. Drugu polovinu sezone koju čini osam relija kao i kompletnu sezonu 2007 Subaru Imprezu voziće i Španac Xavi Pons. WRC i strategije timova nikada neće prestati da nas iznenađuju.
Prva Delta u Šampionatu Evrope kreće u velikom stilu. Ukupno 110 prijavljenih posada od kojih se deset bori za evropske bodove. Imena na listi prijava obećavaju fantastičnu borbu i verujem da su i organizatori i reli fanovi zadovoljni onim što ih očekuje 24.-26. maja.