Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC-IRC Fiat Rally - Kao tata nekada!
Objavljeno: 13.05.2007.
Nema ni jednog ljubitelja reli sporta koji nije čuo za prezime Alen. Ovoga puta zvezda nije stariji Markku već njegov 23-godišnji sin Anton. Vođstvom prvog dana FIAT relija u Turskoj pored svetske reli javnosti iznenadio je i samog sebe. "Moj prioritet je da se što bolje uvozam u automobil. Nisam očekivao da ću biti prvi nakon prve etape."
Makadamske staze Turske odlično su odgovarale bolidima klase S2000. Alen je prvi od pet S2000 na čelu "kolone" Fiat relija a sve ih razdvaja samo 45 sekundi. Poredak bi možda bio i drugačiji da rani lider, Nicolas Vouilloz sa Peugeotom 207 S2000, nije imao gumi-defekt na SS6 i gubitak od čak 50sec. Ipak drugi deo etape Francuz je odvozio odlično, probio na četvrtu poziciju odmah iza klubskog kolege Ojede i domaćina Isika, i stavio sebe u odličnu poziciju da se bori za mesto na podijumu. Nicolas ima i najviše pobeda na brzinskim ispitima, pet.

Volkan Isik je sigurno važio za favorita broj jedan ali pobedom na samo jednom brzinskom ispitu nije mogao više od trećeg mesta. Isiku naravno kao olakšavajuću okolnost treba uzeti i to što mora voditi računa i o poziciji u domaćem šampionatu. Trenutni lider Intercontinental Rally Challengea i Abarth tima, Italijan Andrea Navarra, nije imao svoj dan. Vozeći kao prvi na stazi, čisteći stazu za ostale takmičare, nije uspevao da prati vremena najbližih konkurenata. Tek u drugom prolazu Navarra je uspeo da se ubrza i probije na petu poziciju.

Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev je daleko iza. Vremena konstantno van top 10, i zaostatak od skoro četiri minuta iza prvoplasiranog govore više od reči. Ispred njega je čak i Simon Jean Joseph, prvoplasirani među automobilima sa pogonom na dva točka. JJ je imao dosta problema sa setupom svog Citroena C2 na prvom laufu, ali servis je preporodio francuskog mališana. Dva puta osmo i jedanput deveto mesto, i na kraju ulazak u top10.
Fantastičan prvi dan, fantastična borba koja se nastavlja danas sa još osam brzinskih ispita i dosta vremena za ispravljanje grešaka i poboljšanje rezultata. Neki bi rekli mnogo zanimljivije nego WRC. Nisu daleko od istine, zar ne? Kompletne rezultate brzinskih ispita možete pogledati na oficijalnom sajtu relija.
Petar Janković - Automagazin
Ubedljivom pobedom na reliju Acropolis Marcus Gronholm, vozač BP Ford Racing Teama, učvrstio se na čelu Šampionata Sveta u reliju i na letnju pauzu odlazi sa devet bodova prednosti ispred branioca titule Sebastiena Loeba sa Citroenom.
Prošle sezone belgijski Kronos Team doveo je Sebastiena Loeba do titule Šampiona Sveta. Ove sezone bez veće pomoći Citroena, sa zastarelim bolidom, problemima sa finansijama, u WRC-u im ne cvetaju ruže. Šef tima, Marc Van Dalen, okreće se Intercontinental Rally Challengeu u saradnji sa Peugeot Belgium.
Drugog dana WRC runde u Grčkoj posada Andrej Jereb i Miran Kacin doživela je prošlogodišnju reprizu. Posle odlične šeste pozicije u kategoriji PWRC sinoć, danas su slovenačku posadu usporili veliki tehnički problemi sa automobilom i trenutno se nalaze na 13. poziciji u kategoriji PWRC...
Drugi dan relija Grčka je iza nas. U drugom današnjem laufu ponovo je puno iznenađenja doneo brzinski ispit "Agii Theodori" dužine 48,88 kilometara, koji je bio problematičan za Loeba (+28,8 s), Hirvonena (+1:01,3), Stohla (+3:33,7) i Latvalu (+9:32,4). Marcus Gronholm, poput iskusnog vuka, krupnim koracima grabi napred, učvrstivši svoje vođstvo, sa 43,3 sekunde prednosti ispred Loeba...
Već na prvom današnjem ispitu, dugom 48,88 km, Marcus Gronholm u bolidu Ford Focus WRC pobeđuje sa 10,7 sekundi prednosti ispred Sebastien Loeba (Citroen C4 WRC), napravivši prednost koju je održao u prvom "laufu". 15 s iza nalazi se Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), a samo 4,7 s iza je Sebastien Loeb. Dani Sordo (Citroen C4 WRC) odustao je zbog problema sa transmisijom...
Slovenačka posada, Andrej Jereb i Miran Kacin, uspešno je realizovala prvu etapu WRC runde u Grčkoj. Na prvih 9 brzinskih ispita relija Acropolis, Jereb i Kacin pokazali su veliki potencijal, koji potvrđuje odlično šesto mesto u plasmanu u kategoriji "Production Car World Rally Championship".
Prvih sto kilometara relija proteklo je u ujednačenoj borbi vozača Subarua, Forda i Citroena. Šest vozača fabričkih timova priredili su nam blizak okršaj koji je rezultirao malim razlikama koje odavno nisu viđene u Šampionatu Sveta.
Prva evropska Delta je završena uspešno za komšije Hrvate i iz ugla organizacije i iz ugla pobednika. Juraj Šebalj se po treći put popeo na pobedničko postolje Delte i osvojio prve bodove u Šampionatu Evrope. Pokušaćemo da ukratko rezimiramo mnogobrojna dešavanja na uzbudljivoj Delti 2007.
Na Atinskom hipodromu posle velikih momaka iz klase WRC startovale su i posade u konkurenciji Production. Prvo mesto podelili su Mark Higgins i Armindo Araujo sa indentičnim vremenom 3:00.1. Andrej Jereb, superspecijal je završio na 14-tom mestu sa zaostatkom od 4.2sec.