Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Komljenović i Jeremić spremni za Sardiniju
Objavljeno: 12.05.2007.
Juče je u organizaciji Automobilskog Sportskog Kluba „Interspeed Racing Team“ iz Beograda održana je Press konferencija gde je najavljen nastup Miloša Komljenovića na reliju Sardinija u Italiji, koji se održava od 17. do 20. maja ove godine.
Nakon Relija u Portugaliji, Miloš Komljenović sa svojim suvozačem Aleksandrom Jeremićem putuje na svoju drugu trku Svetskog Reli Šampionata, ali ovoga puta će nastupiti u automobilu Renault Clio R3. Itinerer relija je dužine 1171 km, sa 18 specijalnih ispita u dužini od 348 km.Ovo je veoma zahtevan reli zbog specifičnosti konfiguracije terena, staze su uske i brze. To može da predstavlja pravi izazov za vozače, jer treba da uravnoteže želju za brzinom sa potrebom da izbegnu prepreke koje se nalaze na samo nekoliko stopa od idealne putanje. Kao reli vrućeg šljunka, red startovanja takođe može biti presudan, jer predvodeći vozači odnose podignuti gornji sloj prašine i kamenja s puta i ostavljaju tvrđu i neravnu površinu za naredna vozila.

„Spremni smo da sa novim automobilom ostvarimo dobar rezultat na reliju u Sardiniji, jer smo imali prvo iskustvo sa ovakvom podlogom na reliju u Portugalu.“, kratak je bio Miloš Komljenović.
Na pomenutoj konferenciji je najavljen i nastup posade Miloš Komljenović-Aleksandar Jeremić na "INA Croatia" reliju u Hrvatskoj koji se održava odmah nakon Sardinije, od 24. do 26. maja ove godine koji se boduje za Evropski šampionat, i to će im biti prvo iskustvo na asfaltnoj podlozi ove godine sa novim automobilom.
Goran Sarić - Automagazin
Reli u Grčkoj biće završnica prve polovine Šampionta Sveta za sezonu 2007. Već u četvrtak 31. maja kreće, možda odlučujuća borba, za konačni plasman. Biće to preloman trenutak nakon kojeg će Marcus Gronholm i Ford napraviti osetniju razliku, ili će Citroen sa Sebastienom Loebom na čelu ispraviti grešku sa prošle runde na Sardiniji.
Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev otputovao je za Hrvatsku još u nedelju. Do sada Mitko ima dva nastupa na Delti, 1998-e sa Peugeotom 306 i 2003-e sa Peugeotom 206 S1600. Ovoga puta za volanom Mitsubishija Evo IX, Bugarin juriša na pobedu koja bi ga učvrstila na čelu ERC-a posle neuspeha u Turskoj.
Zulu Rally više nije kandidat za ulazak u kalendar Šampionata Sveta u reliju. Na sreću organizatora relija Poljska i Kipar, Južnoafrikanci su povukli svoju kandidaturu.
Pravila su jasna. Ukoliko tim želi da se boduje u konkurenciji "manufactures" mora nastupiti sa dva vozača na najmanje 10. relija Svetskog Šampionata. OMV Kronos Citroen je nakon finansijskih problema i odustajanja od daljih nastupa Daniela Carlssona suočen sa visokom kaznom od strane FIA. Da li je zbog toga Šveđanin dobio instrukcije da startuje i odustane odmah nakon startne rampe?
Ono što je Sebastiena Loeba koštalo prvog mesta na reliju Sardinija i prve pozicije u generalnom plasmanu Šampionata Sveta je prosto previše "optimističan" radar. Incident se dogodio negde na polovini SS13-S.Giovanni, kada je posle skoka Citroen C4 završio u jarku sa slomljenim vešanjem.
Budućnost izgleda blistava za mladog Finca. Malcolm Wilson, šef BP Ford tima izjavio je da "Jari nema potrebe da se više dokazuje", svi sada znaju da je "tamo". Brzinu poseduje, sada bi trebalo da radi na "konstantnosti sva tri dana". Sve u svemu Wilson Latvalu vidi kao budućeg šampiona.
Posle 342 kilometra brzinskih ispita, održanih na ostrvu Sardinija, posada Interspeed Racing Team-a, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić, stigla je do cilja svoje druge WRC runde u svojoj karijeri. Prva srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu zauzela je 13. mesto u kategoriji Junior Rally Championship, a 45. mesto u generalnom plasmanu...
Konstatacija svetskih medija je jasna - Pokvario se francuski robot! Poklon Sebastiena Loeba Marcus Gronholm je sa zadovoljstvom prihvatio. Druga pobeda u sezoni i ponovo na vrhu generalnog plasmana, činjenice su koje će podignuti poljuljano pouzdanje i vratiti osmeh na Marcusovo lice. Ford je na poziciji jedan i dva što znači ubedljivu prednost u konkurenciji konstruktora.
Dva velikana, praznina, a onda svi ostali! Drugog dana relija Sardinija nije bilo iznenađenja. Četiri puta Loeb i dva puta Gronholm, to je bilans pobeda na današnjih šest brzinskih ispita. Vozač Citroena u poslednji dan ulazi sa prednošću od 36.5sec a poznajući Loeba, biće to sasvim dovoljno.