Najnovije vesti iz auto industrije
Rally - Nova Skoda Fabia WRC!
Objavljeno: 06.05.2007.
Bila bi to lepa vest za ljubitelje marke iz Češke Republike, ali je na žalost samo delimično istinita. Jedino što ovaj model Skoda Fabie veže sa WRC-om je njeno ime. U pitanju je nezavisan projekat Brisk RS01 WRC.
Češka firma Brisk a.s. Tabor počela je sa ovim projektom u decembru 2006-e godine. Ovih dana, čedo je rođeno. U karoseriju od kevlara i karbona, ukupne težine 1000kg, spakovana je turbo mašina ukupne snage oko 500KS. Ta ergela konja se prenosi na podlogu preko šestostepenog menjača i pneumatika od 18cola, a do 100km/h stiže za fantastičnih 2.7sec. Da bi se posle tolikog ubrzanja i zaustavilo montirane su Porscheove kočnice prečnika 330mm napred i 320mm pozadi.
Nezvanično saznajemo da će model Brisk RS01 WRC testirati češki šampion Vaclav Pech, a da će bolid veoma realno imati trkačku karijeru na "brdu". U svakom slučaju, automobil za respekt. Zanimljivi su i komentari nekih ljubitelja relija koji su izgled ovog bolida okarakterisali kao miks Skoda Fabie WRC i Peugeota 307CC WRC, što sve zajedno daje jedan veoma loš WRC automobil. Naravno u pitanju je šala i sve pohvale firmi Brisk.
Petar Janković - Automagazin
Ono što je Sebastiena Loeba koštalo prvog mesta na reliju Sardinija i prve pozicije u generalnom plasmanu Šampionata Sveta je prosto previše "optimističan" radar. Incident se dogodio negde na polovini SS13-S.Giovanni, kada je posle skoka Citroen C4 završio u jarku sa slomljenim vešanjem.
Budućnost izgleda blistava za mladog Finca. Malcolm Wilson, šef BP Ford tima izjavio je da "Jari nema potrebe da se više dokazuje", svi sada znaju da je "tamo". Brzinu poseduje, sada bi trebalo da radi na "konstantnosti sva tri dana". Sve u svemu Wilson Latvalu vidi kao budućeg šampiona.
Posle 342 kilometra brzinskih ispita, održanih na ostrvu Sardinija, posada Interspeed Racing Team-a, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić, stigla je do cilja svoje druge WRC runde u svojoj karijeri. Prva srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu zauzela je 13. mesto u kategoriji Junior Rally Championship, a 45. mesto u generalnom plasmanu...
Konstatacija svetskih medija je jasna - Pokvario se francuski robot! Poklon Sebastiena Loeba Marcus Gronholm je sa zadovoljstvom prihvatio. Druga pobeda u sezoni i ponovo na vrhu generalnog plasmana, činjenice su koje će podignuti poljuljano pouzdanje i vratiti osmeh na Marcusovo lice. Ford je na poziciji jedan i dva što znači ubedljivu prednost u konkurenciji konstruktora.
Dva velikana, praznina, a onda svi ostali! Drugog dana relija Sardinija nije bilo iznenađenja. Četiri puta Loeb i dva puta Gronholm, to je bilans pobeda na današnjih šest brzinskih ispita. Vozač Citroena u poslednji dan ulazi sa prednošću od 36.5sec a poznajući Loeba, biće to sasvim dovoljno.
Marcus Gronholm jednostavno nema rešenje za ultra brzog Sebastien Loeba. Posle jučerašnje uloge "čistača" staze, Loeb je danas odlučio da malo "počisti" konkurente, pobedivši na svim brzinskim ispitima prvog laufa, ostvarivši prednost od preko 40 sekundi ispred Finca...
Iako je prvobitno bilo objavjeno da je vozač OMV Kronos Rally Teama odustao zbog tehničkih problema, Carlsson se povukao sa relija Sardinija zbog "privatnih razloga"!
Bugarin Krum Donchev, vicešampion Evrope u sezoni 2006, na INA Delta reliju u Hrvatskoj će zameniti svoju Subaru Imprezu N12B za Mitsubishi Lancer Evo IX. Iako u Bugarskoj još uvek niko nije potvrdio ovu vest sama lista prijava na Delti govori u korist ovoj vesti.
Posada Interspeed Racing Teama, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić, uspeli su da završe prvi dan relija "vrućeg peska" na Sardiniji. Prva srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu trenutno se nalazi na 17. mestu u konkurenciji Junior Rally Championship...