Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, INA Delta Rally - Siniša Crnojević: Puno smo naučili!
Objavljeno: 31.05.2007.
Posadu AK Sljeme, Siniša Crnojević-Martina Maretić, delio je samo jedan brzinski ipit do podijuma na Delti u konkurenciji Hrvatskih posada. Na poslednjem, SS18 Sljeme 3, pretekao ih je Saša Stanišić, ipak četvrto mesto u Prvenstvu Hrvatske, i trinaesto ukupno, posle ovako napornog relija predstavlja sasvim solidan uspeh.

"Voziti sa EVO-m bacilo je novo svijetlo na Deltu. Utrka postaje zahtjevnija u svakom smislu (financijskom, organizacijskom, vozackom, fizickom i emocionalnom). Sasvim nova dimenzija u natjecanju. Puno smo naučili i rezultat je bio bolji iz brzinca u brzinac, a mislim da je sada bilo ljepše i za gledati. Prva dva brzinca su bila jako skliska, te smo tek na Budinjaku počeli sa ubrzavanjem. Velik broj zavoja mi je omogućio da stalno probavam različite varijante prolazaka kroz zavoj. Ali drugi prolaz kroz Budinjak mi je zagorčao život. Zbog velike vručine i moje nedovoljne fizičke pripremljenosti tempo mi je pao, i izgubili smo dosta vremena u odnosu na druge. Ali, Plješivica mi je pasala i na njoj smo napravili 10. vrijeme. To je bio dobar znak za subotnje brzince.

Laz, izrazito sklizak i Samci, izrazito brzi. Više nismo kasnili 10-15 sec za konkurencijom ( Čibej, Jezeršek, Klemenčić i dr.) nego smo bili jako blizu njih ili čak i brži. Sljeme je dosta zahtjevno i nisam htio previše riskirati, te smo imali 11 vrijeme. Drugo Sljeme smo imali 8. vrijeme što je bio dokaz da brzo napredujemo. Do onda smo držali 3. mj. Ukupno za PH, ali zadnje Sljeme nam je pala kiša, koje smo morali voziti sa slikovima. Već na prvom oštrom lijevom zavoju smo se izvrtili te smo oprezno išli do cilja bez rizika. Nekih sat vremena kasnije staza je bila u puno boljem stanju te nas je Stanisic (koji su vozili sat vremena iza nas ) prestigao i pali smo na 4. mj. za PH. Šteta, ali sve u svemu, jako sam zadovoljan sa napredkom koji smo ostvarili. Mislim da možemo još napredovati, i to je odličan motiv za iduće utrke. Utrka je organizirana perfektno, kao i uvijek, bilo je i dosta gledatelja. Sada nam opet slijedi analiza odveženog i priprema za idući rally u Mariboru.
Petar Janković - Automagazin
Foto: Mario Pavlović
Mladi Estonac je u ponedeljak na poslednjim testovima pred WRC debi u Grčkoj precenio i sebe i automobil i doživeo i preživeo tešku havariju. Desna strana Mitsubishi Lancera WRC je totalno uništena a da vest bude još gora, oštećen je i rol-bar tako da automobil ne može biti repariran do sutrašnjeg starta.
Posle incidenta na Sardiniji Sebastien Loeb ulazi u reli koji mu po njegovim rečima nije jedan od omiljenih. Na njegovu žalost, na baš tom ne omijenom Acropolisu mora odraditi dobar posao ili će biti stavljen u položaj da ga pregazi Fordova mašinerija.
Dugogodišnji suvozač Andreja Jereba, 38-dišnji Idričanin Miran Kacin, do sada iza sebe ima šest nastupa na Svetskom Reli Šampionatu. Slovenačka posada je već nekoliko dana u Grčkoj, a pred nama je intervju sa Kacinom iz kojeg Vam prenosimo najzanimljivije detalje.
Drugog dana relija Sardinija vozač Munchi's Ford tima, Luis-Perez Companc doživeo je teže izletanje a kao posledica bila je teža povreda rebara njegovog dosadašnjeg suvozača Jose Volte. Iako se tim nadao bržem oporavku, Volta ipak nije spreman za predstojeće napore u Grčkoj.
Prvi reli Intercontinental Rally Challengea na asfaltnoj podlozi biće belgijski Ypres Rally. Povodom toga, Abarth se odlučio za pet dana intenzivnih testova u Italiji da bi se Navarra i Scandola što bolje pripremili za treći reli sezone.
Sledećeg vikenda Slovenačku posadu OMV Bixxol Rally Teama Jereb/Kacin očekuje drugi ovogodišnji nastup u Production klasi Šampionata Sveta u reliju. Posle debija na snežnoj podlozi u Švedskoj i osvajanja desetog mesta u klasi, Jereb je spreman za jedan od najtežih relija sezone.
Nakon tek završenog relija u Hrvatskoj nema promene na čelu generalnog plasmana Šampionata Evrope. Dimitar Iliev i posle treće runde zauzima vodeću poziciju, a greške i tehnički problemi glavnih konkurenata učinili su da se Bugarin oseća mnogo komotnije na čelu ERC-a.
Reli u Grčkoj biće završnica prve polovine Šampionta Sveta za sezonu 2007. Već u četvrtak 31. maja kreće, možda odlučujuća borba, za konačni plasman. Biće to preloman trenutak nakon kojeg će Marcus Gronholm i Ford napraviti osetniju razliku, ili će Citroen sa Sebastienom Loebom na čelu ispraviti grešku sa prošle runde na Sardiniji.
Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev otputovao je za Hrvatsku još u nedelju. Do sada Mitko ima dva nastupa na Delti, 1998-e sa Peugeotom 306 i 2003-e sa Peugeotom 206 S1600. Ovoga puta za volanom Mitsubishija Evo IX, Bugarin juriša na pobedu koja bi ga učvrstila na čelu ERC-a posle neuspeha u Turskoj.