Najnovije vesti iz auto industrije
PWRC Grčka, Acropolis - Miran Kacin: Intervju
Objavljeno: 30.05.2007.
Dugogodišnji suvozač Andreja Jereba, 38-dišnji Idričanin Miran Kacin, do sada iza sebe ima šest nastupa na Svetskom Reli Šampionatu. Slovenačka posada je već nekoliko dana u Grčkoj, a pred nama je intervju sa Kacinom iz kojeg Vam prenosimo najzanimljivije detalje.

Kako se prisećate proslogodišnjeg nastupa na Acropolisu?
- Nastupom na reliju Acropolis ispunila mi se davnašnja želja. Nastupio sam na jednom od najprestižnijih relija Šampionata Sveta. Bila je to prava avantura i za posadu i za automobil. Početak je obećavao a onda nas je izdala tehnika.
Kako izgleda posao suvozača?
- Suvozač ima veoma naporan posao. Prave muke su kada popisujemo stazu. Sa serijskim automobilom prolazimo po katastrofalnim putevima. Možete zamisliti kako mi je u tom trenutku teško zapisati svaku krivinu dok odskakujem sa sedišta i glavom udaram u plafon automobila. Greška se može veoma lako podkrasti ali srećom godine iskustva su iza mene a uspešno čitam sve nečitke zabeleške (a to nije ni malo lako) i sređujem ih uveče u hotelu.

Koliko strana ima radar relija sa 23 brzinska ispita i 357 km dužine?
- Ja koristim sveske A4 formata sa 100 lista. Jedan prosečan brzinac ima oko dvadesetak takvih strana. U Grčkoj ću imati sigurno pet svesaka sa preko 400 strana. Posebno označavam najteža mesta koja lako mogu oštetiti podvozje automobila, takođe posebno obeležavam i brze deonice tako da tokom relija možemo korigovati ritam vožnje.
Poseban izazov je najduži brzinski ispit relija od 48 kilometara.
- Taj brzinac će sigurno igrati najvažniju ulogu na reliju. Sa tačke vozača teško je održati koncentraciju ti 50-tak kilometara, biti brz a u isto vreme voditi računa o automobilu i pneumaticima. Svašta se tu zna dogoditi. Trudićemo se da odvozimo pažljivo.
Kakva su Vaša očekivanja pred drugi ovogodišnji nastup u šampionatu?
- Ovo je najteži reli šampionata. PWRC konkurencija je iz godine u godinu sve jača, a u Grčkoj će biti kompletna elita. Nadamo se da nas sportska sreća neće izdati i da ćemo uspeti osvojiti prve bodove.
Petar Janković - Automagazin
"Ovoga puta nećemo o reliju....", tako počinje vest na Sebastienovom oficijelnom sajtu. Porodica Loeb će uskoro dobiti pojačanje u vidu prinove.
Predsednik FIA Max Mosley konačno je priznao ono što svi mi znamo već više godina. "U Šampionat Sveta se mora uključiti više proizvođača u periodu od nekoliko narednih godina." - izjavio je Mosley prilikom razgovora sa WRC "boss-om" Davidom Richardsom.
Takmičari OMV BIXXOL Rally Teama, posada Andrej Jereb i Miran Kacin, posle 21 iscrpljujuća brzinska ispita pojavila se na cilju Acropolis relija. Posle fantastičnog starta i šestog mesta u kategoriji PWRC na kraju prvog dana, usledili su tehnički problemi sa automobilom i posada se morala zadovoljiti 11. mestom u kategoriji PWRC...
Prvi reli, već dugo godina veoma jakog, šampionata Bugarske počeo je veoma loše. Drugog dana relija Stari Stolici tragično je nastradao 13-godišnji Emil Melaneze.
Ubedljivom pobedom na reliju Acropolis Marcus Gronholm, vozač BP Ford Racing Teama, učvrstio se na čelu Šampionata Sveta u reliju i na letnju pauzu odlazi sa devet bodova prednosti ispred branioca titule Sebastiena Loeba sa Citroenom.
Prošle sezone belgijski Kronos Team doveo je Sebastiena Loeba do titule Šampiona Sveta. Ove sezone bez veće pomoći Citroena, sa zastarelim bolidom, problemima sa finansijama, u WRC-u im ne cvetaju ruže. Šef tima, Marc Van Dalen, okreće se Intercontinental Rally Challengeu u saradnji sa Peugeot Belgium.
Drugog dana WRC runde u Grčkoj posada Andrej Jereb i Miran Kacin doživela je prošlogodišnju reprizu. Posle odlične šeste pozicije u kategoriji PWRC sinoć, danas su slovenačku posadu usporili veliki tehnički problemi sa automobilom i trenutno se nalaze na 13. poziciji u kategoriji PWRC...
Drugi dan relija Grčka je iza nas. U drugom današnjem laufu ponovo je puno iznenađenja doneo brzinski ispit "Agii Theodori" dužine 48,88 kilometara, koji je bio problematičan za Loeba (+28,8 s), Hirvonena (+1:01,3), Stohla (+3:33,7) i Latvalu (+9:32,4). Marcus Gronholm, poput iskusnog vuka, krupnim koracima grabi napred, učvrstivši svoje vođstvo, sa 43,3 sekunde prednosti ispred Loeba...
Već na prvom današnjem ispitu, dugom 48,88 km, Marcus Gronholm u bolidu Ford Focus WRC pobeđuje sa 10,7 sekundi prednosti ispred Sebastien Loeba (Citroen C4 WRC), napravivši prednost koju je održao u prvom "laufu". 15 s iza nalazi se Petter Solberg (Subaru Impreza WRC), a samo 4,7 s iza je Sebastien Loeb. Dani Sordo (Citroen C4 WRC) odustao je zbog problema sa transmisijom...