Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Italija, Sardinija - Loeb na čelu nakon prvog dana
Objavljeno: 18.05.2007.
Dosadan naslov ali zanimljiv reli na Sardiniji. Drugi krug brzinskih ispita doneo je rezultat koji je većina i očekivala. "Pročišćenu" stazu Sebastien Loeb je iskoristio da bukvalno preskoči sve konkurente i na spavanje ode sa zavidnih 22.4sec prednosti ispred, naravno koga drugog nego Marcusa Gronholma.
Gronholm je na prvi brzinac drugog kruga ušao šampionski, pobedom od 6.1sec ispred Loeba, čime se učvrstio na prvoj poziciji. Sve je obećavalo uspešan završetak etape za vozača Forda ali na žalost po navijače Forda, Marcus se nije dugo zadržao na liderskoj poziciji. Fantastična vožnja Sebastiena Loeba i kvar na vešanju Gronholmovog Focusa rezultirali su već uobičajenim redosledom u generalnom plasmanu. Iza njih svoju borbu vode Mikko Hirvonen i Henning Solberg. BP i Stobart Ford za sada razdvaja samo četiri sekunde.

Fantastični Latvalla se držao sve do SS5, a onda na žalost udarac u veliki kamen pored puta, oštećeno prednje vešanje i kraj za mladog Finca. Jari se još po izlasku iz servisnog parka žalio na lošu upravljivost Forda Focusa, ali nije potvrđeno da je taj problem direktno prouzrokovao odustajanje. Druga žrtva SS5 bio je vozač Subarua, Chris Atkinson koji je odustao nakon izletanja. Za sada nije poznato da li će dva mlada vozača nastaviti takmičenje u Italiji po superally pravilima.

Danijel Sordo posle katastrofalnog početka relija je nakon servisa znatno poboljšao svoja vremena. Promena setupa je ubrzala Španca koji je stigao do pete pozicije ali samo 2.7sec ispred Pettera Solberga. Vozač Subarua je imao težak dan koji je dodatno otežala penalizacija od 10sec zbog kašnjenja u servisu.
Nastavak naravno sledi sutra. Mnogo toga je još u opticaju i borba za pozicije u top 8 su daleko od završenih. Da li će Sebastien još jednom izaći kao pobednik ili će Gronholm izvući 110% iz sebe i automobila? Odgovor dobijamo uskoro!
Rezltati relija Sardinija nakon prve etape:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 1hour 42mins 10.0secs
2. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 06 +00mins 22.4secs
3. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 06 +00mins 29.1secs
4. Henning Solberg Stobart Ford Focus WRC 06 +00mins 32.9secs
5. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +01mins 18.3secs
6. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2006 +01mins 21.0secs
7. Toni Gardemeister MMSP Mitsubishi Lancer WRC05 +02mins 04.2secs
8. Manfred Stohl OMV Kronos Citroen Xsara WRC +02mins 35.8secs
Petar Janković - Automagazin
Prvi reli Intercontinental Rally Challengea na asfaltnoj podlozi biće belgijski Ypres Rally. Povodom toga, Abarth se odlučio za pet dana intenzivnih testova u Italiji da bi se Navarra i Scandola što bolje pripremili za treći reli sezone.
Sledećeg vikenda Slovenačku posadu OMV Bixxol Rally Teama Jereb/Kacin očekuje drugi ovogodišnji nastup u Production klasi Šampionata Sveta u reliju. Posle debija na snežnoj podlozi u Švedskoj i osvajanja desetog mesta u klasi, Jereb je spreman za jedan od najtežih relija sezone.
Nakon tek završenog relija u Hrvatskoj nema promene na čelu generalnog plasmana Šampionata Evrope. Dimitar Iliev i posle treće runde zauzima vodeću poziciju, a greške i tehnički problemi glavnih konkurenata učinili su da se Bugarin oseća mnogo komotnije na čelu ERC-a.
Reli u Grčkoj biće završnica prve polovine Šampionta Sveta za sezonu 2007. Već u četvrtak 31. maja kreće, možda odlučujuća borba, za konačni plasman. Biće to preloman trenutak nakon kojeg će Marcus Gronholm i Ford napraviti osetniju razliku, ili će Citroen sa Sebastienom Loebom na čelu ispraviti grešku sa prošle runde na Sardiniji.
Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev otputovao je za Hrvatsku još u nedelju. Do sada Mitko ima dva nastupa na Delti, 1998-e sa Peugeotom 306 i 2003-e sa Peugeotom 206 S1600. Ovoga puta za volanom Mitsubishija Evo IX, Bugarin juriša na pobedu koja bi ga učvrstila na čelu ERC-a posle neuspeha u Turskoj.
Zulu Rally više nije kandidat za ulazak u kalendar Šampionata Sveta u reliju. Na sreću organizatora relija Poljska i Kipar, Južnoafrikanci su povukli svoju kandidaturu.
Pravila su jasna. Ukoliko tim želi da se boduje u konkurenciji "manufactures" mora nastupiti sa dva vozača na najmanje 10. relija Svetskog Šampionata. OMV Kronos Citroen je nakon finansijskih problema i odustajanja od daljih nastupa Daniela Carlssona suočen sa visokom kaznom od strane FIA. Da li je zbog toga Šveđanin dobio instrukcije da startuje i odustane odmah nakon startne rampe?
Ono što je Sebastiena Loeba koštalo prvog mesta na reliju Sardinija i prve pozicije u generalnom plasmanu Šampionata Sveta je prosto previše "optimističan" radar. Incident se dogodio negde na polovini SS13-S.Giovanni, kada je posle skoka Citroen C4 završio u jarku sa slomljenim vešanjem.
Budućnost izgleda blistava za mladog Finca. Malcolm Wilson, šef BP Ford tima izjavio je da "Jari nema potrebe da se više dokazuje", svi sada znaju da je "tamo". Brzinu poseduje, sada bi trebalo da radi na "konstantnosti sva tri dana". Sve u svemu Wilson Latvalu vidi kao budućeg šampiona.