Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Rally Italia - najava
Objavljeno: 17.05.2007.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Staze na kojima će se održati ""Rally d'Italia" nalaze se na brdima oko Olbie, koja se nalazi na severo-istočnom delu ostrva Sardinija. Staze su izuzetno neravne i vijugave, prekrivene srednje mekanim i rastresitim slojem kamenja i zemlje. Upravo zbog pomenutog detalja, takmičari koji startuju prvi nalaze se u inferiornom položaju, jer vrše ulogu "čistača staze". Ove godine itinerer je znatno promenjen, a prosečna brzina takmičara trebala bi biti veća. Podsetimo, WRC runda na Sardiniji prvi put održana je 2004. godine kada je zamenila asfaltni reli u San Remu.

Favoriti? Treba li isticati da su glavni favoriti za pobedu Marcus Gronholm (Ford) i Sebastien Loeb (Citroen). Međutim, ne smemo zaboraviti ni vozača koji ima najviše osvojenih brzinskih ispita na reliju Sardinija, a to je Petter Solberg. Norvežanin u bolidu Subaru Impreza WRC 2007 pokazao je zavidan potencijal na ovom takmičenju, ali ne i pouzdanost. Ove godine, možda se sizuacija promeni u korist harizmatičnog "Hollywood-a", koji je uspeo i da pobedi na ovom reliju, 2004. godine. Prethodne dve godine, ostrvom Sardinija vladao je Sebastien Loeb.

Reli na Sardiniji jeste trće runda Juniorskog Šampiona Sveta, u kome učestvuje i prve srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić. Posada Interspeed Racing Team-a prvi put će nastupiti u novom automobilu, Renault Clio R3, pripremljenim kod oficijelnog italijanskog tjunera Renaulta, Munaretta. Ovo će biti druga WRC trka u karijeri Miloša Komljenovića i druga makadamska WRC trka, posle nastupa u Portugalu. Reli d'Italia sačinjen je od 18 brzinskih ispita, podeljenih u tri etape. Dužina brzinskih ispita iznosi 342 kilometra. Reli startuje sutra u 09:43 brzinskim ispitom "Crastazza 1" dužine 31,13 kilometara.
Goran Sarić - Automagazin
Posadu AK Sljeme, Siniša Crnojević-Martina Maretić, delio je samo jedan brzinski ipit do podijuma na Delti u konkurenciji Hrvatskih posada. Na poslednjem, SS18 Sljeme 3, pretekao ih je Saša Stanišić, ipak četvrto mesto u Prvenstvu Hrvatske, i trinaesto ukupno, posle ovako napornog relija predstavlja sasvim solidan uspeh.
Mladi Estonac je u ponedeljak na poslednjim testovima pred WRC debi u Grčkoj precenio i sebe i automobil i doživeo i preživeo tešku havariju. Desna strana Mitsubishi Lancera WRC je totalno uništena a da vest bude još gora, oštećen je i rol-bar tako da automobil ne može biti repariran do sutrašnjeg starta.
Posle incidenta na Sardiniji Sebastien Loeb ulazi u reli koji mu po njegovim rečima nije jedan od omiljenih. Na njegovu žalost, na baš tom ne omijenom Acropolisu mora odraditi dobar posao ili će biti stavljen u položaj da ga pregazi Fordova mašinerija.
Dugogodišnji suvozač Andreja Jereba, 38-dišnji Idričanin Miran Kacin, do sada iza sebe ima šest nastupa na Svetskom Reli Šampionatu. Slovenačka posada je već nekoliko dana u Grčkoj, a pred nama je intervju sa Kacinom iz kojeg Vam prenosimo najzanimljivije detalje.
Drugog dana relija Sardinija vozač Munchi's Ford tima, Luis-Perez Companc doživeo je teže izletanje a kao posledica bila je teža povreda rebara njegovog dosadašnjeg suvozača Jose Volte. Iako se tim nadao bržem oporavku, Volta ipak nije spreman za predstojeće napore u Grčkoj.
Prvi reli Intercontinental Rally Challengea na asfaltnoj podlozi biće belgijski Ypres Rally. Povodom toga, Abarth se odlučio za pet dana intenzivnih testova u Italiji da bi se Navarra i Scandola što bolje pripremili za treći reli sezone.
Sledećeg vikenda Slovenačku posadu OMV Bixxol Rally Teama Jereb/Kacin očekuje drugi ovogodišnji nastup u Production klasi Šampionata Sveta u reliju. Posle debija na snežnoj podlozi u Švedskoj i osvajanja desetog mesta u klasi, Jereb je spreman za jedan od najtežih relija sezone.
Nakon tek završenog relija u Hrvatskoj nema promene na čelu generalnog plasmana Šampionata Evrope. Dimitar Iliev i posle treće runde zauzima vodeću poziciju, a greške i tehnički problemi glavnih konkurenata učinili su da se Bugarin oseća mnogo komotnije na čelu ERC-a.
Reli u Grčkoj biće završnica prve polovine Šampionta Sveta za sezonu 2007. Već u četvrtak 31. maja kreće, možda odlučujuća borba, za konačni plasman. Biće to preloman trenutak nakon kojeg će Marcus Gronholm i Ford napraviti osetniju razliku, ili će Citroen sa Sebastienom Loebom na čelu ispraviti grešku sa prošle runde na Sardiniji.