Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Rally Italia - najava
Objavljeno: 17.05.2007.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Staze na kojima će se održati ""Rally d'Italia" nalaze se na brdima oko Olbie, koja se nalazi na severo-istočnom delu ostrva Sardinija. Staze su izuzetno neravne i vijugave, prekrivene srednje mekanim i rastresitim slojem kamenja i zemlje. Upravo zbog pomenutog detalja, takmičari koji startuju prvi nalaze se u inferiornom položaju, jer vrše ulogu "čistača staze". Ove godine itinerer je znatno promenjen, a prosečna brzina takmičara trebala bi biti veća. Podsetimo, WRC runda na Sardiniji prvi put održana je 2004. godine kada je zamenila asfaltni reli u San Remu.

Favoriti? Treba li isticati da su glavni favoriti za pobedu Marcus Gronholm (Ford) i Sebastien Loeb (Citroen). Međutim, ne smemo zaboraviti ni vozača koji ima najviše osvojenih brzinskih ispita na reliju Sardinija, a to je Petter Solberg. Norvežanin u bolidu Subaru Impreza WRC 2007 pokazao je zavidan potencijal na ovom takmičenju, ali ne i pouzdanost. Ove godine, možda se sizuacija promeni u korist harizmatičnog "Hollywood-a", koji je uspeo i da pobedi na ovom reliju, 2004. godine. Prethodne dve godine, ostrvom Sardinija vladao je Sebastien Loeb.

Reli na Sardiniji jeste trće runda Juniorskog Šampiona Sveta, u kome učestvuje i prve srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić. Posada Interspeed Racing Team-a prvi put će nastupiti u novom automobilu, Renault Clio R3, pripremljenim kod oficijelnog italijanskog tjunera Renaulta, Munaretta. Ovo će biti druga WRC trka u karijeri Miloša Komljenovića i druga makadamska WRC trka, posle nastupa u Portugalu. Reli d'Italia sačinjen je od 18 brzinskih ispita, podeljenih u tri etape. Dužina brzinskih ispita iznosi 342 kilometra. Reli startuje sutra u 09:43 brzinskim ispitom "Crastazza 1" dužine 31,13 kilometara.
Goran Sarić - Automagazin
Prvih sto kilometara relija proteklo je u ujednačenoj borbi vozača Subarua, Forda i Citroena. Šest vozača fabričkih timova priredili su nam blizak okršaj koji je rezultirao malim razlikama koje odavno nisu viđene u Šampionatu Sveta.
Prva evropska Delta je završena uspešno za komšije Hrvate i iz ugla organizacije i iz ugla pobednika. Juraj Šebalj se po treći put popeo na pobedničko postolje Delte i osvojio prve bodove u Šampionatu Evrope. Pokušaćemo da ukratko rezimiramo mnogobrojna dešavanja na uzbudljivoj Delti 2007.
Na Atinskom hipodromu posle velikih momaka iz klase WRC startovale su i posade u konkurenciji Production. Prvo mesto podelili su Mark Higgins i Armindo Araujo sa indentičnim vremenom 3:00.1. Andrej Jereb, superspecijal je završio na 14-tom mestu sa zaostatkom od 4.2sec.
Grcima je trebalo deset dana da hipodrom preprave u 3.2km dugu reli trasu širine 7 metara sa dva skoka i dve paralelne staze. Baš tih tri i nešto malo više kilometara pet vozača je odvozilo tako da ih je na kraju razdvajao treptaj oka!
Večeras u 18h50 na Markopoulo hipodromu startuje 54. izdanje popularnog Acropolis relija. Pre samog početka u kratkim crtama Vas upoznajemo sa onim što nas očekuje ovog vikenda.
Uspeh jednog reli tima meri se samo rezultatima. Subaru ih već duži vremenski period nema. Petter Solberg i Cris Atkinson toliko su inferiorni u odnosu na konkurenciju u vidu Forda i Citroena da ih samo zagriženi Subaruovci još uvek vide kao pretendente na najviši plasman.
Posadu AK Sljeme, Siniša Crnojević-Martina Maretić, delio je samo jedan brzinski ipit do podijuma na Delti u konkurenciji Hrvatskih posada. Na poslednjem, SS18 Sljeme 3, pretekao ih je Saša Stanišić, ipak četvrto mesto u Prvenstvu Hrvatske, i trinaesto ukupno, posle ovako napornog relija predstavlja sasvim solidan uspeh.
Mladi Estonac je u ponedeljak na poslednjim testovima pred WRC debi u Grčkoj precenio i sebe i automobil i doživeo i preživeo tešku havariju. Desna strana Mitsubishi Lancera WRC je totalno uništena a da vest bude još gora, oštećen je i rol-bar tako da automobil ne može biti repariran do sutrašnjeg starta.
Posle incidenta na Sardiniji Sebastien Loeb ulazi u reli koji mu po njegovim rečima nije jedan od omiljenih. Na njegovu žalost, na baš tom ne omijenom Acropolisu mora odraditi dobar posao ili će biti stavljen u položaj da ga pregazi Fordova mašinerija.