Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Rally Italia - najava
Objavljeno: 17.05.2007.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Staze na kojima će se održati ""Rally d'Italia" nalaze se na brdima oko Olbie, koja se nalazi na severo-istočnom delu ostrva Sardinija. Staze su izuzetno neravne i vijugave, prekrivene srednje mekanim i rastresitim slojem kamenja i zemlje. Upravo zbog pomenutog detalja, takmičari koji startuju prvi nalaze se u inferiornom položaju, jer vrše ulogu "čistača staze". Ove godine itinerer je znatno promenjen, a prosečna brzina takmičara trebala bi biti veća. Podsetimo, WRC runda na Sardiniji prvi put održana je 2004. godine kada je zamenila asfaltni reli u San Remu.

Favoriti? Treba li isticati da su glavni favoriti za pobedu Marcus Gronholm (Ford) i Sebastien Loeb (Citroen). Međutim, ne smemo zaboraviti ni vozača koji ima najviše osvojenih brzinskih ispita na reliju Sardinija, a to je Petter Solberg. Norvežanin u bolidu Subaru Impreza WRC 2007 pokazao je zavidan potencijal na ovom takmičenju, ali ne i pouzdanost. Ove godine, možda se sizuacija promeni u korist harizmatičnog "Hollywood-a", koji je uspeo i da pobedi na ovom reliju, 2004. godine. Prethodne dve godine, ostrvom Sardinija vladao je Sebastien Loeb.

Reli na Sardiniji jeste trće runda Juniorskog Šampiona Sveta, u kome učestvuje i prve srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić. Posada Interspeed Racing Team-a prvi put će nastupiti u novom automobilu, Renault Clio R3, pripremljenim kod oficijelnog italijanskog tjunera Renaulta, Munaretta. Ovo će biti druga WRC trka u karijeri Miloša Komljenovića i druga makadamska WRC trka, posle nastupa u Portugalu. Reli d'Italia sačinjen je od 18 brzinskih ispita, podeljenih u tri etape. Dužina brzinskih ispita iznosi 342 kilometra. Reli startuje sutra u 09:43 brzinskim ispitom "Crastazza 1" dužine 31,13 kilometara.
Goran Sarić - Automagazin
Posle brojnih problema vezanih za homologacije nekoliko Mitsubishi Lancera na "INA Croatia Delta" reliju, Raimund Baumschlager nas podseća na nekoliko FIA dokumenata koji će pojasniti detalje problema, sa spiskom homologiranih i nehomologiranih modela i slikama njihovih razlika...
Pravi fanovi relija sigurno se sećaju nastupa Colina McRaea u bolidu Škoda Fabia WRC na reliju Australija, 2005. godine. Super brzi Škot je do trenutka odustajanja sigurno držao 3. mesto u generalnom plasmanu i bio na pragu istorijskog uspeha za bolid Škoda Fabia WRC. U tome ga je, navodno, sprečio pokvaren menjač. Ali, priča ima svoju drugu stranu...
Bombastičan naslov ali ništa od spektakularnog prelaska iskusnog pilota Formule 1 u Subaru World Rally Team. Coulthard je na kratko bio gost irskog šampiona u reliju Eugena Donnelly-a, što je iskoristio da se provoza Imprezom WRC.
Xtrac, britanska firma koja se bavi izradom menjača i diferencijala, izbacila je na tržište novi šestostepeni sekvencijalni menjač pod kodnom oznakom "532". Kako nezvanično saznajemo biće to velika konkurencija za sada jedinom snabdevaču klase S2000, francuskom Sadev-u.
Kao što ste već mogli čitati na našim stranicama krajem aprila meseca, Sebastien Loeb u sklopu priprema za reli Irska u Novembru putuje na Donegal Rally. Ta vest je juče dobila i zvaničnu potvrdu iz Citroen Sporta.
Nakon tragičnog incidenta na prvom reliju bugarskog šampionata na kome je nesretno nastradao sin Krumovog menadžera, Donchev je odlučio da se ne pojavi na predstojećoj rundi Šampionata Evrope u Poljskoj.
Prvi deo Šampionata Sveta u reliju je završen. Na vrhu se trenutno nalazi Marcus Gronholm sa zavidnih devet bodova prednosti ispred aktuelnog prvaka Sebastiena Loeba. Nastavak sezone se sastoji takođe od osam relija, od kojih se čak četiri održava na asfaltnoj podlozi. A zna se ko je "glavni dasa" na asfaltu.
Pored sve više vozača i organizatori polako počinju da plaćaju cenu prevelikih troškova održavanja WRC takmičenja. Iako je prvi reli Šampionata Sveta koji je održan u Norveškoj bio, u organizacionom smislu, pravi uspeh, u finansijskom, kako piše lokalni dnevnik NWT, je doživeo pravi debakl!
Poljaci imaju sjajnu reli tradiciju, sjajne vozače i sjajan reli. Ove sezone Rajd Polski se boduje za Šampionat Evrope ali ono što je bitna činjenica, da je pored relija Kipar, ovo takmičenje jedini kandidat za "top level" relija, WRC.