Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Italija, Sardinija - Kraj drugog dana, bez većih promena
Objavljeno: 19.05.2007.
Dva velikana, praznina, a onda svi ostali! Drugog dana relija Sardinija nije bilo iznenađenja. Četiri puta Loeb i dva puta Gronholm, to je bilans pobeda na današnjih šest brzinskih ispita. Vozač Citroena u poslednji dan ulazi sa prednošću od 36.5sec a poznajući Loeba, biće to sasvim dovoljno.
Ne tako zanimljiv dan donekle je ulepšala borba Henninga Solberga i Danija Sordoa. Španac je konstantno bio brži, nadoknadio je minus od 47sec i trenutno je četvrti u generalnom plasmanu. Bila je to i jedina promena u poretku. Sve ostale posade u prvih osam su zadržale isti plasman kao i juče. Manje okretanje imao je Petter Solberg dok je vozač Forda Matthew Wilson udario u kamen na SS10 i izleteo.
Klasu Juniora je obeležila borba dva čoveka ali ovoga puta za upravljačem istih mašina. Suzukijevi vozači Urmo Aava i P.G. Andersson bili su svoju bitku. Finac je na drugom brzinskom ispitu dana preuzeo vođstvo, ali na SS11 gubi skoro dva minuta zbog gumi-defekta tako da je Estonac Aava ponovo lider, i to sa prednošću od 1m33s6d. Trećeplasirani Čeh Martin Prokop je daleko iza sa skoro pet minuta zaostatka.
Naša posada Komljenović/Jeremić je imala uspešan dan iako početak nije bio nimalo obećavajući. Znatno bolja vremena u drugom prolazu (jedno trinaesto mesto) rezultirali su skokom na tabeli za tri pozicije u odnosu na juče. Miloš je trenutno četrnaesti.
Plasman nakon drugog dana relija Sardinija:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hours 12mins 45.6secs
2. Marcus Gronholm BP Ford Focus RS WRC 06 +00mins 36.5secs
3. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 06 +01mins 30.2secs
4. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +02mins 22.4secs
5. Henning Solberg Stobart Ford Focus WRC 06 +02mins 32.7secs
6. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2006 +03mins 02.6secs
7. Toni Gardemeister MMSP Mitsubishi Lancer WRC05 +05mins 21.5secs
8. Manfred Stohl OMV Kronos Citroen Xsara WRC +05mins 44.8secs
Petar Janković - Automagazin
Drugog dana relija Sardinija vozač Munchi's Ford tima, Luis-Perez Companc doživeo je teže izletanje a kao posledica bila je teža povreda rebara njegovog dosadašnjeg suvozača Jose Volte. Iako se tim nadao bržem oporavku, Volta ipak nije spreman za predstojeće napore u Grčkoj.
Prvi reli Intercontinental Rally Challengea na asfaltnoj podlozi biće belgijski Ypres Rally. Povodom toga, Abarth se odlučio za pet dana intenzivnih testova u Italiji da bi se Navarra i Scandola što bolje pripremili za treći reli sezone.
Sledećeg vikenda Slovenačku posadu OMV Bixxol Rally Teama Jereb/Kacin očekuje drugi ovogodišnji nastup u Production klasi Šampionata Sveta u reliju. Posle debija na snežnoj podlozi u Švedskoj i osvajanja desetog mesta u klasi, Jereb je spreman za jedan od najtežih relija sezone.
Nakon tek završenog relija u Hrvatskoj nema promene na čelu generalnog plasmana Šampionata Evrope. Dimitar Iliev i posle treće runde zauzima vodeću poziciju, a greške i tehnički problemi glavnih konkurenata učinili su da se Bugarin oseća mnogo komotnije na čelu ERC-a.
Reli u Grčkoj biće završnica prve polovine Šampionta Sveta za sezonu 2007. Već u četvrtak 31. maja kreće, možda odlučujuća borba, za konačni plasman. Biće to preloman trenutak nakon kojeg će Marcus Gronholm i Ford napraviti osetniju razliku, ili će Citroen sa Sebastienom Loebom na čelu ispraviti grešku sa prošle runde na Sardiniji.
Lider Šampionata Evrope, Dimitar Iliev otputovao je za Hrvatsku još u nedelju. Do sada Mitko ima dva nastupa na Delti, 1998-e sa Peugeotom 306 i 2003-e sa Peugeotom 206 S1600. Ovoga puta za volanom Mitsubishija Evo IX, Bugarin juriša na pobedu koja bi ga učvrstila na čelu ERC-a posle neuspeha u Turskoj.
Zulu Rally više nije kandidat za ulazak u kalendar Šampionata Sveta u reliju. Na sreću organizatora relija Poljska i Kipar, Južnoafrikanci su povukli svoju kandidaturu.
Pravila su jasna. Ukoliko tim želi da se boduje u konkurenciji "manufactures" mora nastupiti sa dva vozača na najmanje 10. relija Svetskog Šampionata. OMV Kronos Citroen je nakon finansijskih problema i odustajanja od daljih nastupa Daniela Carlssona suočen sa visokom kaznom od strane FIA. Da li je zbog toga Šveđanin dobio instrukcije da startuje i odustane odmah nakon startne rampe?
Ono što je Sebastiena Loeba koštalo prvog mesta na reliju Sardinija i prve pozicije u generalnom plasmanu Šampionata Sveta je prosto previše "optimističan" radar. Incident se dogodio negde na polovini SS13-S.Giovanni, kada je posle skoka Citroen C4 završio u jarku sa slomljenim vešanjem.