Najnovije vesti iz auto industrije
PWRC Grčka, Acropolis - Miran Kacin: Intervju
Objavljeno: 30.05.2007.
Dugogodišnji suvozač Andreja Jereba, 38-dišnji Idričanin Miran Kacin, do sada iza sebe ima šest nastupa na Svetskom Reli Šampionatu. Slovenačka posada je već nekoliko dana u Grčkoj, a pred nama je intervju sa Kacinom iz kojeg Vam prenosimo najzanimljivije detalje.

Kako se prisećate proslogodišnjeg nastupa na Acropolisu?
- Nastupom na reliju Acropolis ispunila mi se davnašnja želja. Nastupio sam na jednom od najprestižnijih relija Šampionata Sveta. Bila je to prava avantura i za posadu i za automobil. Početak je obećavao a onda nas je izdala tehnika.
Kako izgleda posao suvozača?
- Suvozač ima veoma naporan posao. Prave muke su kada popisujemo stazu. Sa serijskim automobilom prolazimo po katastrofalnim putevima. Možete zamisliti kako mi je u tom trenutku teško zapisati svaku krivinu dok odskakujem sa sedišta i glavom udaram u plafon automobila. Greška se može veoma lako podkrasti ali srećom godine iskustva su iza mene a uspešno čitam sve nečitke zabeleške (a to nije ni malo lako) i sređujem ih uveče u hotelu.

Koliko strana ima radar relija sa 23 brzinska ispita i 357 km dužine?
- Ja koristim sveske A4 formata sa 100 lista. Jedan prosečan brzinac ima oko dvadesetak takvih strana. U Grčkoj ću imati sigurno pet svesaka sa preko 400 strana. Posebno označavam najteža mesta koja lako mogu oštetiti podvozje automobila, takođe posebno obeležavam i brze deonice tako da tokom relija možemo korigovati ritam vožnje.
Poseban izazov je najduži brzinski ispit relija od 48 kilometara.
- Taj brzinac će sigurno igrati najvažniju ulogu na reliju. Sa tačke vozača teško je održati koncentraciju ti 50-tak kilometara, biti brz a u isto vreme voditi računa o automobilu i pneumaticima. Svašta se tu zna dogoditi. Trudićemo se da odvozimo pažljivo.
Kakva su Vaša očekivanja pred drugi ovogodišnji nastup u šampionatu?
- Ovo je najteži reli šampionata. PWRC konkurencija je iz godine u godinu sve jača, a u Grčkoj će biti kompletna elita. Nadamo se da nas sportska sreća neće izdati i da ćemo uspeti osvojiti prve bodove.
Petar Janković - Automagazin
Na Atinskom hipodromu posle velikih momaka iz klase WRC startovale su i posade u konkurenciji Production. Prvo mesto podelili su Mark Higgins i Armindo Araujo sa indentičnim vremenom 3:00.1. Andrej Jereb, superspecijal je završio na 14-tom mestu sa zaostatkom od 4.2sec.
Grcima je trebalo deset dana da hipodrom preprave u 3.2km dugu reli trasu širine 7 metara sa dva skoka i dve paralelne staze. Baš tih tri i nešto malo više kilometara pet vozača je odvozilo tako da ih je na kraju razdvajao treptaj oka!
Večeras u 18h50 na Markopoulo hipodromu startuje 54. izdanje popularnog Acropolis relija. Pre samog početka u kratkim crtama Vas upoznajemo sa onim što nas očekuje ovog vikenda.
Uspeh jednog reli tima meri se samo rezultatima. Subaru ih već duži vremenski period nema. Petter Solberg i Cris Atkinson toliko su inferiorni u odnosu na konkurenciju u vidu Forda i Citroena da ih samo zagriženi Subaruovci još uvek vide kao pretendente na najviši plasman.
Posadu AK Sljeme, Siniša Crnojević-Martina Maretić, delio je samo jedan brzinski ipit do podijuma na Delti u konkurenciji Hrvatskih posada. Na poslednjem, SS18 Sljeme 3, pretekao ih je Saša Stanišić, ipak četvrto mesto u Prvenstvu Hrvatske, i trinaesto ukupno, posle ovako napornog relija predstavlja sasvim solidan uspeh.
Mladi Estonac je u ponedeljak na poslednjim testovima pred WRC debi u Grčkoj precenio i sebe i automobil i doživeo i preživeo tešku havariju. Desna strana Mitsubishi Lancera WRC je totalno uništena a da vest bude još gora, oštećen je i rol-bar tako da automobil ne može biti repariran do sutrašnjeg starta.
Posle incidenta na Sardiniji Sebastien Loeb ulazi u reli koji mu po njegovim rečima nije jedan od omiljenih. Na njegovu žalost, na baš tom ne omijenom Acropolisu mora odraditi dobar posao ili će biti stavljen u položaj da ga pregazi Fordova mašinerija.
Drugog dana relija Sardinija vozač Munchi's Ford tima, Luis-Perez Companc doživeo je teže izletanje a kao posledica bila je teža povreda rebara njegovog dosadašnjeg suvozača Jose Volte. Iako se tim nadao bržem oporavku, Volta ipak nije spreman za predstojeće napore u Grčkoj.
Prvi reli Intercontinental Rally Challengea na asfaltnoj podlozi biće belgijski Ypres Rally. Povodom toga, Abarth se odlučio za pet dana intenzivnih testova u Italiji da bi se Navarra i Scandola što bolje pripremili za treći reli sezone.