Najnovije vesti iz auto industrije
Rally - Prezelj i Jeram, uspešan start
Objavljeno: 18.05.2007.
Dve posade iz Slovenije ove godine nastupaju sa Ford Fiestom ST. Domaći šampionat pokušava da osvoji Mitja Prezelj dok je jedan od najtalentovanijih vozača Slovenije, Marko Jeram, otišao u "pečalbu" u Italiju. I jednom i drugom za sada odlično ide.
Prezelj je na svom debiju sa Fiestom u Austriji na reliju Lavanttal osvojio odlično drugo mesto u klasi N3. Automobil je pokazao konkurentost u klasi i posada Ford Racing Slovenia sa nestrpljenjem očekuje drugo gostovanje Šampionata Slovenije, ovoga puta na Delti u Hrvatskoj. "Osnovni cilj je da izvezemo svih 18 brzinskih ispita a želja da završimo u prva tri u klasi. Situacija je sada malo drugačija. Imam više takmičarskih kilometara i uvozao sam se u auto. Ina Delta reli će biti veoma naporan, naročito 33 kilometara dugi Budinjak, i spust na Sljemenu. Glavno je održati koncentraciju." - izjavio je Mitja pred put u Zagreb.
![Rally - Prezelj i Jeram, uspešan start Rally - Prezelj i Jeram, uspešan start](slike/vesti/20070518000609_photo_2.jpg)
Braća Jeram, Marko i Damjan, napustili su domaći šampionat posle prošlogodišnjeg osvajanja petog mesta u generali sa Mitsubishi Lancerom Evo IX. Perspektivni mladići iz Idrije odlučili su graditi internacionalnu karijeru u italijanskom Ford Fiesta ST Cupu. Debi na reliju Laterna bio je više nego uspešan. Posle odlične borbe sa domaćinom Barbatijem, Jeram je došao do prve pobede u Fiesta ST Cupu. U generalnom plasmanu zauzeli su 35 mesto i deveto u grupi N3.
Petar Janković - Automagazin
Posada Interspeed Racing Teama, Miloš Komljenović i Aleksandar Jeremić, uspeli su da završe prvi dan relija "vrućeg peska" na Sardiniji. Prva srpska posada u Svetskom Reli Šampionatu trenutno se nalazi na 17. mestu u konkurenciji Junior Rally Championship...
Dosadan naslov ali zanimljiv reli na Sardiniji. Drugi krug brzinskih ispita doneo je rezultat koji je većina i očekivala. "Pročišćenu" stazu Sebastien Loeb je iskoristio da bukvalno preskoči sve konkurente i na spavanje ode sa zavidnih 22.4sec prednosti ispred, naravno koga drugog nego Marcusa Gronholma.
Rally Sardinia startovao je jutros brzinskim ispitom dužine 31 kilometar, koji je, na opšte iznenađenje svih reli fanova, osvojio Jari Matti Latvala u bolidu Ford Focus WRC. Sebastien Loeb (Citroen) uzvratio je udarac na 2. brzinskom ispitu, dok je na trećem brzincu najbržio bio Hening Solberg (Ford). Tri brzinca, tri različita pobednika. To je reli!
Organizatori Intercontinental Rally Challengea iduće sezone nameravaju da prošire takmičenje na 10 ili 12 relija. Prema pisanju časopisa Autosport prvi kanditat u opticaju je Škotska. Ideja organizatora je da se IRC fokusira na Evropu i da 70% relija bude održano na Starom Kontinentu.
1m54s3d bilo je potrebno Daniju Sordu da preveze 3.36km dugu deonicu shakedown brzinca koji otvara ovogodišnje izdanje relija Sardinija. Vozač Citroena bio je za samo 0.1sec brži od Mikka Hirvonena u Ford Focusu WRC.
Svetski reli cirkus seli se iz travnatih stepa Argentine u dinamičan mediteranski pejzaž Sardinije. Staze u oblasti Campovaglia su asfaltirane odmah posle završetka prošlogodišnje trke, zbog čega je ovogodišnji itinerer znatno izmenjen. Po treći put ove sezone na scenu stupaju "juniori", među kojima je i naš Miloš Komljenović...
Zbog problema sa češkim online plugin-om, pomoću koga se održava Slovenačko drzavno prvenstvo, organizatori su odlučili da nakon 11 relija zaključe sezonu 2006/2007 u reli simulaciji "Richard Burns Rally". Sve završene trke, od kojih 10 uzastopnih pobeda i jedno 2. mesto bile su više nego dovoljne da se titulom šampiona klase Super 1600 okiti mladi Užičanin, Nenad Mirković...
Šampioni Bugarske za sezonu 2005., braća Jasen i Dilan Popov prošle godine nisu imali baš uspešnu sezonu. Ostali su daleko iza dominatnog Ilieva kao i Doncheva i mladog Taneva. Iako se govorilo o padu samopouzdanja sigurno je da i automobil nije ispunio očekivanja. Ove sezone posada OMV tima se odlučila za potpuno obnavljanje automobila.
BF Goodrich, trenutno jedini snabdevač pneumaticima u Šampionatu Sveta, ne leži na lovorikama uspeha i slave ostvarene proteklih sezona. Svaki novi reli je novi izazov, a za specifične uslove relija Sardinija spremna je nova evolucija g-Force Gravel pneumatika.