Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Narandžasta kontrola u servisu
Objavljeno: 28.06.2007.
Do 2005. godine timovi u Svetskom Reli Šampionatu nisu imali ograničenje broja mehaničara na WRC bolidu. Kako bi smanjila troškove takmičenja FIA je izdala nove propise i smanjila broj mehaničara. Danas, na jednom WRC bolidu sme biti angažovano 8 mehaničara, koji moraju biti obeleženi narandžastim trakama...
Verovatno ste se nekada pitali zašto mehaničari u WRC ekipama nose narandžaste trake preko rukava kombinezona. Narandžaste trake, na kojima se nalazi broj i ime mehaničara, služe za obeležavanje osoba koje imaju dozvolu za kontakt sa bolidom. Dve trake od osam su prenosive, tako da jedna osoba može biti angažovana na oba bolida koji su nominovani za bodove. FIA delegati su učunili sve kako bi kontrola bila sigurnija i prostija.
Goran Sarić - Automagazin
Crtež 12-godišnje devojčice iz Firta (nedaleko od Nirnberga) izabran je za pobednika takmičenja u stvaranju novog izgleda OMV reli automobila. Ovo jednostavno znači da će se Manfred Stohl takmičiti na "ADAC Rallye Deutschland" u OMV automobilu, koji je brendirala mala Anja i da će ona i njena porodica posetiti OMV Kronos Citroen WRC tim.
Juče je u Parizu zasedao čuveni i svemogući World Motor Sport Council. Doneto je više odluka vezanih za sve grane auto-sporta, počev od Formule 1, Touring Car Car Championshipa pa sve do WRC-a koji nas, naravno, najviše i zanima. Glavna vest je sigurno smanjenje broja relija u kaledaru od sezone 2009.
Posle završenog Ypres relija i adrenalinskog šoka koji je izazvao kod ljubitelja relija, vreme je da svedemo račune. Bila je to treća runda Intercontinental Rally Challengea za sezonu 2007, a na čelu je Italijan Andrea Navarra. Jedini čovek koji je osvajao bodove na sva tri održana relija.
Belgijski proizvođač kablova, kompanija "Vergokan" dugo godina bila je spojena sa aktivnostima Belgijanca Pietera Tsjoena. Međutim, Tsjoen je na Ypres reliju obelodanio vest da se povlači iz reli sporta. To je tužna vest za sve istinske ljubitelje reli sporta, ali dobra vest je da "Vergokan" nastavlja ulaganje u IRC (Intercontinental Rally Challenge) projekat.
Posle dva dana drame na stazi i nakon završetka relija Ypres uzbuđenja se ne stišavaju. Sećate se INA Delta relija i problema sa homologacijom Mitsubishi Lancera Evo IX? Slični problemi se ponavljaju i u Belgiji, samo su akteri drugi.
Ma koliko Italijan bio brz i kvalitetan vozač, da li je iko smeo da stavi novac na njegovu pobedu? Sumnjam! Bitka koja se vodila u Belgiji završena je posle dva dana fantastičnih duela. Lideri su se smenjivali jedan za drugim i na kraju na najvišem postolju Luca Rossetti i Peugeot 207 S2000.
Ili prosto rečeno, nije bilo ni jednog brzinskog ispita u prvoj polovini druge etape Ypres relija da se nije dogodilo nešto uzbudljivo i dramatično! Triler koji samo reli sport može da izrežira! Šest brzinskih ispita drugog dana, ponovo mnogo promena na vrhu i na kraju, trenutno na čelu Bernd Casier u svom prvom nastupu sa Peugeotom 207 S2000 za Kronos Team. Ali da krenemo redom....
Prvi dan relija Ypres se ipak nije završio onako kako smo mi i većina svetskih medija objavili. Nakon prolaska 36 posada na poslednjem brzinskom ispitu dana, Langemark 2, isti je prekinut i otkazan. Razlog - sudija koji je na mestu izletanja Corrada Fontane od starta brzinca pokazivao žutu zastavu i znatno usporio većinu takmičara.
Kao što se i očekivalo, sam početak Ypres relija u Belgiji doneo je mnogo uzbuđenja. Prvih šest brzinskih ispita, od čega su dva vožena po mraku, doneli su nam četiri promene na liderskoj poziciji. Loix, Navarra, Vouilloz i na kraju možda malo iznenađenje, domaćin Pieter Tsojen sa Abarth Grande Puntom S2000.