Najnovije vesti iz auto industrije
FIA IRC-ERC, Ypres Rally - Izjave pred start
Objavljeno: 20.06.2007.
Još samo dva dana do starta Ypres Rally-a, takmičenja koji su mnogi proglasili "relijem godine" u Evropi. Na našem portalu već ste se mogli upoznati sa fantastičnom listom prijava na kojoj se nalazi cifra od čak 13 S2000 bolida. Ovoga puta Vas upoznajemo sa nekoliko izjava glavnih aktera predstojećeg spektakla.

Luca Betti (I/Honda Civic R3): "Neznam ama baš ništa o Ypres-u. Video sam nekoliko snimaka na TV-u i pričao sa Bernd Casierom. Čini i se da su staze slične Deuchland Rally-u. Neće biti lako al ću dati sve od sebe."
Marco Cavigioli (I/Peugeot 207 S2000): "Biće mi to peti nastup u Belgiji. Nadam se da ću biti bolji od prošlogodišnje 12-e pozicije. U svakom slučaju se radujem novom startu."
Bernd Casier (B/Peugeot 207 S2000): "Ovo čekam dugo vremena. Vožnja Peugeota S2000 po prvi put i to na Ypres-u će biti veliki izazov ali imam prednost poznavanja staze. Dva dana smo testirali na severu Francuske, postoji još dosta mesta za poboljšanje performansi automobila. Biće sigurno 5-6 vozača koji će se boriti za vrh. Nadam se da ću biti među njima."

Freddy Loix (B/Volkswagen Polo S2000): "Puno smo napredovali u razvoju VW Pola S2000. Prošle sedmice smo dva dana testirali i auto je fantastičan. Odradili smo samo 200km testova dok su neki timovi imali i do 2000km. Ne možemo se meriti sa fabričkim timovima, ali neka znaju da ne ciljamo drugo mesto..."
Dani Sola (E/Honda Civic R3): "Od kada sam postao Šampion Sveta u konkurenciji juniora 2002-e vozio sam Citroen ali u Španiji. Prošle sezone sam kući postao šampion na asfaltu sa C2 S1600 i vicešampion na makadamskoj podlozi sa Mitsubishijem. Ove zime me je pozvao JAS Team da im pomognem u razvoju nove Honde i to me je veoma motivisalo. Odradili smo nekoliko dana testova, na žalost još se mora poraditi na trakciji automobila ali mislim da smo već sada brži od S1600 bolida."

Renato Travaglia (I/Mitsubishi Lancer Gr.N): "Biće mi ovo drugi nastup u Belgiji. Problem je, što je pre dve godine motor u mom Cliu S1600 ispustio dušu na desetom brzincu tako da nisam upoznat sa kompletnim itinererom. Kako mi je ove sezone prioritet Šampionat Evrope nadam se da ćemo ostati u formi iz Poljske gde smo dominirali u klasi ERC."
Petar Janković - Automagazin
Aktuelni šampion sveta u reliju, vozač Citroena, Sebastien Loeb, osuo je "paljbu" po nekim tehničkim rešenjima na bolidu Ford Focus WRC 06. Francuz je istakao ugroženu bezbednost ostalih takmičara, jer sa bolida Ford Focus WRC 06 često otpadaju delovi...
Tri dana fantastičnog trkanja irskim drumovima na Shell Donegal International Rally-u završeno je ubedljivom pobedom posade Loeb/Elena i Citroen tima sa C4 WRC. Najbliži konkurent je ostao masivnih dva minuta iza, a drugoplasiranom Mark Higginsu kao uteha ostaje nova pobeda u konkurenciji Irish Tarmac Championshipa.
Prvi put nakon kobne nesreće na Wales Rally-u 2005-te, na kome je nastradao njegov suvozač Michael Park, Estonac Markko Martin, bivši vozač Forda i Peugeota, vratiće se za volan WRC bolida. Biće to samo kratak nastup na Goodwood Festival of Speed, tradicionalnom spektaklu u Velikoj Britaniji.
Samo dva brzinska ispita bila su dovoljna da, drugog dana relija Donegal, Sebastien Loeb nadoknadi jučerašnjih 40sec zaostatka. Već na trećem, Sebastien je bio tamo gde mu je i mesto, liderskoj poziciji. Citroen C4 WRC bio je najbrži na svim današnjim brzinskim ispitima (devet) čime je uništio sve nade vozačima Šampionata Irske o eventualnom iznenađenju.
Na našim stranicama ste već imali priliku da čitate o
pripremama Peugeot Slovenia Teama za nastup na austrijskom Castrol Judenburg Rally-u. Na nesreću, nastup posade Turk/Krajnjc se završio težim izletanjem već na prvom brzinskom ispitu.
Posle prvih šest brzinskih ispita Donegal International Rally-a na čelu se nalazi Mark Higgins (Subaru Impreza S11) sa 37.2sec prednosti ispred Šampiona Sveta Sebastiena Loeba. Higgins je imao fantastičan dan i pobedio na pet brzinaca dok je tek poslednji pripao Francuzu sa Citroenom C4 WRC.
Na poziv OMV Kronos Teama, da osmisle dizajn Citroen Xsare Manfreda Stohla za reli u Nemačkoj, javilo se 240 mališana iz 14 zemalja (na žalost iz Srbije nije stigao ni jedan rad). U veliko finale su ušla tri crteža a glasanje se završava tačno u podne predstojećeg ponedeljka.
Nakon uspešne premijere u Šampionatu Evrope i osvajanja prvog mesta na domaćem, Delta reliju, posada Juraj Šebalj/Toni Klinc planira put u Bugarsku i drugi nastup u ovogodišnjoj seriji ERC relija. Odlazak "na noge" jakim Bugarima i konkurecija u vidu klase S2000 nije pokolebala brzog Hrvata koji ove sezone ima stoprocentan učinak.
Trenutni lider Šampionata Sveta u reliju iskoristio je pauzu u takmičenju i testovima da "skokne" do Barselone na prezentaciju Ford Focusa 2.0 TDCi. Novinari naravno nisu propustili priliku da postave pitanja vezana za Marcusovo viđenje nastavka sezone.