Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Narandžasta kontrola u servisu
Objavljeno: 28.06.2007.
Do 2005. godine timovi u Svetskom Reli Šampionatu nisu imali ograničenje broja mehaničara na WRC bolidu. Kako bi smanjila troškove takmičenja FIA je izdala nove propise i smanjila broj mehaničara. Danas, na jednom WRC bolidu sme biti angažovano 8 mehaničara, koji moraju biti obeleženi narandžastim trakama...
Verovatno ste se nekada pitali zašto mehaničari u WRC ekipama nose narandžaste trake preko rukava kombinezona. Narandžaste trake, na kojima se nalazi broj i ime mehaničara, služe za obeležavanje osoba koje imaju dozvolu za kontakt sa bolidom. Dve trake od osam su prenosive, tako da jedna osoba može biti angažovana na oba bolida koji su nominovani za bodove. FIA delegati su učunili sve kako bi kontrola bila sigurnija i prostija.
Goran Sarić - Automagazin
Dve slovenačke posade koje i ove sezone nastupaju sa Ford Fiesta Trophy modelima nastavljaju sa uspešnom sezonom. Superbrza braća Jeram su zabeležila još jednu pobedu u Italiji, dok se domaća posada Prezelj/Čar priprema za treći reli Šampionata Slovenije u Mariboru.
Rusi konačno ulaze i u svet vrhunskog reli sporta i to preko Intercontinental Rally Challengea. Rally Russia će biti prvi pravi internacionalni auto-moto sportski događaj još od davne 1914-e godine i St.Peterburškog Grand Prixa. Novi vetrovi će po svoj prilici ponovo pokrenuti i zamrli Lada Sport Rally program.
Već nekoliko dana na oficijelnom sajtu WRC šampionata pompezno se najavljuje "lansiranje" velike novosti u WRC šampionatu. I dok su reli fanovi širom sveta maštali o spektakularnom ulasku Suzukija, povratku Mitsubishija ili čak Audija u direktom prenosu na sajtu mogli smo prisustvovati prezentaciji novog sponzora BP Ford Rally Teama.
Vest da Manfred Stohl nastupa na poslednjoj rundi Šampionata Austrije, OMV Rally-u Waldviertel, možda i ne bi bila toliko zanimljiva da čuveni Austrijanac neće nastupiti za volanom Mitsubishi Lancera Evo VI, pogonjenim prirodnim gasom.
Michelin polako odlazi iz WRC-a, bar za sada, dok se Pirelli priprema za veliki "come-back". Kako već svi znate Italijani će snabdevati pneumaticima sve WRC timove, a od poslednjeg sastanka FIA, krajem juna, Pirelliju je dodeljeno i eksluzivno pravo "obuvanja" JRC bolida do 2010-e godine.
Aktuelni Šampion Sveta u reliju trenutno zaostaje devet bodova iza vozača Forda Marcusa Gronholma. Da bi se ta razlika što efikasnije smanjila, Loebu je potrebna pomoć timskog kolege Danija Sorda, a po njegovom mišljenju mladi Španac ima potencijal da uspešno obavi zadatak.
Posle Subaru World Rally Teama i BP Ford je najavio trećeg vozača za predstojeći Neste Oil Rally Finland. To zadovoljstvo će imati (čitaj platiti) šeik iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Khalid Al-Qassimi, koji će nastupiti za volanom Ford Focusa WRC '06. Njegovi klupski drugovi u ovoj prilici, Marcus Gronholm i Mikko Hirvonen po prvi put nastupaju u Focusu spec.2007.
Za razliku od svog klubskog kolege, Sebastiena Loeba i asfaltnih testova u Irskoj, mlađani Španac, Dani Sordo će popuniti svoje znanje vožnje na makadamu u Finskoj. Naime Citroen planira da posada Sordo/Marti nastupi na finskom reliju O.K. Auto Ralli.
Na našim stranicama ste već mogli čitati o
planovima Hrvatske posade Šebalj/Klinc za nastup na predstojećoj rundi Šampionata Evrope u Bugarskoj. Ovoga puta na stranom terenu, sa startnim brojem 8, Juraj će pokušati da se "obračuna" sa konkurencijom koju je već jednom pobedio na domaćoj Delti. Prenosimo Vam izjave Juraja Šebalja i Tonija Klinca pred odlazak za Bugarsku.