Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - 12 relija u kalendaru 2009-e
Objavljeno: 28.06.2007.
Juče je u Parizu zasedao čuveni i svemogući World Motor Sport Council. Doneto je više odluka vezanih za sve grane auto-sporta, počev od Formule 1, Touring Car Car Championshipa pa sve do WRC-a koji nas, naravno, najviše i zanima. Glavna vest je sigurno smanjenje broja relija u kaledaru od sezone 2009.
Ovo je vest koju je sigurno pozdravila većina WRC timova. Biće to značajno smanjenje troškova koje će po svoj prilici ekipama omogućiti ponovno angažovanje trećeg vozača. Po drugoj odluci, svi organizatori relija do kraja sezone 2007 moraju obezbediti specijalni bezbednosni sistem praćenja vozila. Treća odluka se odnosi na 2012-tu godinu u kojoj će WRC bolidi i dalje biti opremljeni motorima sa turbo punjačima, pogonom na sva četiri točka i biti razvijani isključivo od vozila grupe N ili S2000. O tome smo već pisali u članku o grupi Vision 2012.
Petar Janković - Automagazin
Na našim stranicama ste već mogli čitati o
planovima Hrvatske posade Šebalj/Klinc za nastup na predstojećoj rundi Šampionata Evrope u Bugarskoj. Ovoga puta na stranom terenu, sa startnim brojem 8, Juraj će pokušati da se "obračuna" sa konkurencijom koju je već jednom pobedio na domaćoj Delti. Prenosimo Vam izjave Juraja Šebalja i Tonija Klinca pred odlazak za Bugarsku.
Desilo se ono što su mnogi poznavaoci relija i očekivali. Posle, Freddya Loixa i Poljak Tomasz Czopik je odlučio da promeni bolid. Nezadovoljan kako belgijski Rene Georges vodi VW Polo S2000 program, Poljak najverovatnije prelazi za volan Abarth Punta S2000.
Španac Daniel Sordo nije јuče imao sreće na testovima za predstojeći Rally Germany. C4 je završio, posle nekoliko prevrtanja, u vinogradima Veldenza...
Nakon završenog relija Ypres Bugarin Dimitar Iliev se vratio na čelo Šampionata Evrope sa 30 bodova. Predstoji njegov domaći, Bulgaria Rally. Sigurno olakšavajuća okolnost za brzog Mitka, ali činjenica je da drugoplasirani u ERC-u, Renato Travaglia i Michal Solowow (oba po 29 boda), dolaze u Bugarsku da mu pomrse račune.
Do 2005. godine timovi u Svetskom Reli Šampionatu nisu imali ograničenje broja mehaničara na WRC bolidu. Kako bi smanjila troškove takmičenja FIA je izdala nove propise i smanjila broj mehaničara. Danas, na jednom WRC bolidu sme biti angažovano 8 mehaničara, koji moraju biti obeleženi narandžastim trakama...
Crtež 12-godišnje devojčice iz Firta (nedaleko od Nirnberga) izabran je za pobednika takmičenja u stvaranju novog izgleda OMV reli automobila. Ovo jednostavno znači da će se Manfred Stohl takmičiti na "ADAC Rallye Deutschland" u OMV automobilu, koji je brendirala mala Anja i da će ona i njena porodica posetiti OMV Kronos Citroen WRC tim.
Posle završenog Ypres relija i adrenalinskog šoka koji je izazvao kod ljubitelja relija, vreme je da svedemo račune. Bila je to treća runda Intercontinental Rally Challengea za sezonu 2007, a na čelu je Italijan Andrea Navarra. Jedini čovek koji je osvajao bodove na sva tri održana relija.
Belgijski proizvođač kablova, kompanija "Vergokan" dugo godina bila je spojena sa aktivnostima Belgijanca Pietera Tsjoena. Međutim, Tsjoen je na Ypres reliju obelodanio vest da se povlači iz reli sporta. To je tužna vest za sve istinske ljubitelje reli sporta, ali dobra vest je da "Vergokan" nastavlja ulaganje u IRC (Intercontinental Rally Challenge) projekat.
Posle dva dana drame na stazi i nakon završetka relija Ypres uzbuđenja se ne stišavaju. Sećate se INA Delta relija i problema sa homologacijom Mitsubishi Lancera Evo IX? Slični problemi se ponavljaju i u Belgiji, samo su akteri drugi.