Najnovije vesti iz auto industrije
IRC - Freedy Loix preuzeo Tsjoenov bolid i sponzora
Objavljeno: 26.06.2007.
Belgijski proizvođač kablova, kompanija "Vergokan" dugo godina bila je spojena sa aktivnostima Belgijanca Pietera Tsjoena. Međutim, Tsjoen je na Ypres reliju obelodanio vest da se povlači iz reli sporta. To je tužna vest za sve istinske ljubitelje reli sporta, ali dobra vest je da "Vergokan" nastavlja ulaganje u IRC (Intercontinental Rally Challenge) projekat.

Podsetimo, tridesettrogodišnji Pieter Tsjoen iz Wortegema je apsolvent univerziteta u Louvainu, u reli sport ušao je kao suvozač, 1996. godine. U svojoj karijeri uspeo je četiri puta da osvoji titulu šampiona Belgije u generalnom plasmanu (2001, 2003, 2004. i 2006.), 13 puta je startovao na trkama Svetskog Reli Šampionata, a najbolji WRC rezultat je 14. mesto na reliju Monte Carlo 2006 u bolidu Ford Focus WRC. Tsjoen je svoj odlazak objasnio sledećim rečima: "Sa mojim najbližim saradnicima moje povlačenje dogovirio sam pre nekoliko meseci. Ypres je bilo sjajno mesto za tako nešto. I da sam pobedio na Ypres reliju, moju odluku ne bih promenio. Moju karijeru završavam sada zbog nekoliko faktora. Ali, motivacija je osnovni faktor. Nedostaje mi motivacije. Shvatio sam da ne zaslužujem poverenje i trud mojih najbližih saradnika: mog strica i vernog sponzora Stevena, R-Teca i svih ostalij koji su angažovani na ovim projektu. Posvetiću se porodici i privatnom biznisu."

Projekat Fiat Grande Punto S2000 + Fredy Loix + "Vergokan" je već spreman. Bivši fabrički vozač Mitsubishija, Hyundaija i Peugeota ove godine startovao je sezonu u Volkswagen Polu Super 2000. Belgijanac je sa ovim bolidom često bio najbrži, ali ne i najpouzdaniji, što se pokazalo i na Ypres reliju, kada mu je otkazao agregat. Odlazak "Fast Freedija" iz tima Rene Georgesea u R-Tec je logičan potez, s obzirom da se Fiat Grande Punto pokazao kao relativno pouzdan (ako se može govoriti o pouzdanosti S 2000 bolida). Belgijski tjuner trkačkih Volkswagena sada će imati više vremena za pripreme sa dva vozača, Tomasz Czopika (Poljska) i Alberto Hevie (Španija). Pred Freedy Loixom u Grande Puntu S 2000 su trke IRC-a: Madeira, Barum, San Remo, Valais i Antibes.
Goran Sarić - Automagazin
Pobeda na upravo završenom Ypres reliju u Belgiji lansirala je Italijana Lucu Rossetija u prvi plan svetske reli javnosti. Brzi Italijan, koji je vezao pobedu u domaćem šampionatu sa ovom u IRC-u, najavio je da ova godina predstavlja samo pripremu za 2008-u kada on i njegov tim planiraju nastup na svim relijima IRC-a.
U 38 godina postojanja relija Bulgaria, samo jedanput i to davne 1971-e godine na najvišoj stepenici pobedničkog postolja našao se jedan Bugarin. Da li Dimitar Iliev ima snage da konačno pobedi na najprestižnijem reliju svoje zemlje i ponovi uspeh koji je pre tačno 36 godina napravio Ilia Tchoubrikov za volanom Renault Alpine 1600?
Četvrta runda Intercontinental Rally Challengea održava se u terminu 12-14. jul 2007-e godine. Ruski Acropolis, kako su ga nazvali neki od vozača, staviće na novu probu takmičare IRC-a. Veoma gruba podloga, sa dosta kamenja, na kojoj će izbor pneumatika doneti glavnu prednost timovima.
Iako je u WRC šampionatu aktuelna letnja pauza, top vozači i timovi su veoma malo odmarali. Već smo Vas obaveštavali o Citroenovim asfaltnim testovima, dok ovih dana Ford intenzivno testira svoj novi model u Finskoj.
Jedan od najpoznatijih brzinskih ispita u istoriji reli sporta, čuveni Col de Turini se vraća u itinerer narednog izdanja relija Monte Carlo. Kao i predhodnih godina Monte će otvoriti sezonu WRC-a, ovoga puta u terminu 24-27. januar 2008-e godine.
Dve slovenačke posade koje i ove sezone nastupaju sa Ford Fiesta Trophy modelima nastavljaju sa uspešnom sezonom. Superbrza braća Jeram su zabeležila još jednu pobedu u Italiji, dok se domaća posada Prezelj/Čar priprema za treći reli Šampionata Slovenije u Mariboru.
Rusi konačno ulaze i u svet vrhunskog reli sporta i to preko Intercontinental Rally Challengea. Rally Russia će biti prvi pravi internacionalni auto-moto sportski događaj još od davne 1914-e godine i St.Peterburškog Grand Prixa. Novi vetrovi će po svoj prilici ponovo pokrenuti i zamrli Lada Sport Rally program.
Već nekoliko dana na oficijelnom sajtu WRC šampionata pompezno se najavljuje "lansiranje" velike novosti u WRC šampionatu. I dok su reli fanovi širom sveta maštali o spektakularnom ulasku Suzukija, povratku Mitsubishija ili čak Audija u direktom prenosu na sajtu mogli smo prisustvovati prezentaciji novog sponzora BP Ford Rally Teama.
Vest da Manfred Stohl nastupa na poslednjoj rundi Šampionata Austrije, OMV Rally-u Waldviertel, možda i ne bi bila toliko zanimljiva da čuveni Austrijanac neće nastupiti za volanom Mitsubishi Lancera Evo VI, pogonjenim prirodnim gasom.