Najnovije vesti iz auto industrije
IRC - Freedy Loix preuzeo Tsjoenov bolid i sponzora
Objavljeno: 26.06.2007.
Belgijski proizvođač kablova, kompanija "Vergokan" dugo godina bila je spojena sa aktivnostima Belgijanca Pietera Tsjoena. Međutim, Tsjoen je na Ypres reliju obelodanio vest da se povlači iz reli sporta. To je tužna vest za sve istinske ljubitelje reli sporta, ali dobra vest je da "Vergokan" nastavlja ulaganje u IRC (Intercontinental Rally Challenge) projekat.

Podsetimo, tridesettrogodišnji Pieter Tsjoen iz Wortegema je apsolvent univerziteta u Louvainu, u reli sport ušao je kao suvozač, 1996. godine. U svojoj karijeri uspeo je četiri puta da osvoji titulu šampiona Belgije u generalnom plasmanu (2001, 2003, 2004. i 2006.), 13 puta je startovao na trkama Svetskog Reli Šampionata, a najbolji WRC rezultat je 14. mesto na reliju Monte Carlo 2006 u bolidu Ford Focus WRC. Tsjoen je svoj odlazak objasnio sledećim rečima: "Sa mojim najbližim saradnicima moje povlačenje dogovirio sam pre nekoliko meseci. Ypres je bilo sjajno mesto za tako nešto. I da sam pobedio na Ypres reliju, moju odluku ne bih promenio. Moju karijeru završavam sada zbog nekoliko faktora. Ali, motivacija je osnovni faktor. Nedostaje mi motivacije. Shvatio sam da ne zaslužujem poverenje i trud mojih najbližih saradnika: mog strica i vernog sponzora Stevena, R-Teca i svih ostalij koji su angažovani na ovim projektu. Posvetiću se porodici i privatnom biznisu."

Projekat Fiat Grande Punto S2000 + Fredy Loix + "Vergokan" je već spreman. Bivši fabrički vozač Mitsubishija, Hyundaija i Peugeota ove godine startovao je sezonu u Volkswagen Polu Super 2000. Belgijanac je sa ovim bolidom često bio najbrži, ali ne i najpouzdaniji, što se pokazalo i na Ypres reliju, kada mu je otkazao agregat. Odlazak "Fast Freedija" iz tima Rene Georgesea u R-Tec je logičan potez, s obzirom da se Fiat Grande Punto pokazao kao relativno pouzdan (ako se može govoriti o pouzdanosti S 2000 bolida). Belgijski tjuner trkačkih Volkswagena sada će imati više vremena za pripreme sa dva vozača, Tomasz Czopika (Poljska) i Alberto Hevie (Španija). Pred Freedy Loixom u Grande Puntu S 2000 su trke IRC-a: Madeira, Barum, San Remo, Valais i Antibes.
Goran Sarić - Automagazin
Glavnu reč prvog dana relija Rusija vodila su dva "klinca". Na kraju, 23-godišnji Anton Alen za volanom Abart Grande Punta S2000 je prvoplasirani. ali samo zato što je 16-godišnji Rus Evgeny Novikov odustao na predposlednjem brzincu dana zbog problema sa pritiskom ulja njegove Subaru Impreze.
Nekoliko dana nakon Duvalovog
saopštenja da raskida saradnju sa First Motorsportom i Škodom krenule su glasine da će se mladi Belgijanac ponovo naći za volanom Citroen Xsarae WRC. Na kraju se ispostavilo da su vesti tačne.
Italijanski mediji su juče zvanično potvrdili da, pored Luce Rossettija, Peugeot Sport Italia za sedmi reli Intercontinental Rally Chalengea, San Remo, planira nastup još jednog 207 S2000 za čijim će volanom biti niko drugi do čuveni "Kralj asfalta", Francuz Gilles Panizzi.
Reli Rusija je zvanično krenuo sinoć u 19h30 ceremonijalnim startom u Petrogradu. Bio je velika nepoznanica za sve posade koje dolaze iz inostranstva, ali nakon reccea i shakedowna utisci se polako sabiraju. Kako vidi predstojeći reli čiji prvi brzinac kreće danas u 09h23 sa nama je podelio vozač JAS Motorsporta, Španac Dani Sola.
Posle najnovijih testova u Finskoj i većeg broja kilometara za volanom Ford Focusa WRC spec.07 Mikko Hirvonen ne krije oduševljenje i mnogo je pričljiviji nego na samom početku testova o kojima ste mogli čitati
ovde.
Pred nama je četvrta runda ovogodišnjeg Intercontinental Rally Challengea, Rally Russia. Od ukupno 43 posade koje su prijavljene za IRC, naravno, pobedu može uzeti samo jedna. Na prva tri relija sezone imali smo tri različita pobednika, Navarra-Safari, Vouilloz-Turska, Ressetti-Ypres. Da li ćemo imati to zadovoljstvo da vidimo četiri od četiri?
Trostruki šampion sveta u reliju, vozač Citroen World Rally tima, Sebastien Loeb, ocenjen je kao peta najpopularnija ličnost francuskog sporta, prema anketi magazina "L´Equipe"...
"Ako je moj Mitsubishi neregularan, neregularni su svi ostali Mitsubishiji na Svetu! Samo posmatram šta se radi i dobro se zabavljam." - izjavio je, na specijalno organizovanoj konferenciji za medije povodom istrage FIA, Dimitar Iliev.
Jedan od vozača koji je ove sezone morao da prekine svoj WRC program zbog nedostatka sredstava je i harizmatični Italijan Gigi Galli. Ljubitelji relija u Italiji, željni njegovog performansa, imaće tu sreću da ga posmatraju u domaćem TRA šampionatu (Trofeo Rally Asfalto).