Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC-IRC, Ypres Rally - Rossetti pobednik!
Objavljeno: 24.06.2007.
Ma koliko Italijan bio brz i kvalitetan vozač, da li je iko smeo da stavi novac na njegovu pobedu? Sumnjam! Bitka koja se vodila u Belgiji završena je posle dva dana fantastičnih duela. Lideri su se smenjivali jedan za drugim i na kraju na najvišem postolju Luca Rossetti i Peugeot 207 S2000.
Posle pauze i servisa polovinom dana najbolje je krenuo vozač Mitsubishija Larry Cols. Pobede na SS13, SS14, SS16 kao i drugo mesto na SS15, doveli su ga na drugu poziciju. Njegovom napredku doprinelo je i izletanje lidera do SS16, Bernda Casiera. Ni Belgijanac nije izdržao pritisak, aiko je gradio sigurno vođstvo i put ka pobedi. Kratak izlet van staze koštao ga je više od dva minuta. Na čelo kolone, dva noćna brzinca pre kraja, dolazi Rossetti i tu ostaje do kraja relija.
SS16, Watou 2 je ponovo bio pravi "ubica". Odustaje odlični Tsojen zbog kvara menjača na Abarth Puntou S2000. Ovo je ujedno i poslednji reli za Pietera koji je objavio da je Ypres reli za njega poslednji u karijeri vozača. Travaglia na istom brzinskom ispitu ima problema sa upravljačkim mehanizmom, što je na njegov remenski konto dodalo 6min30sec.
Poslednja dva noćna brzinca u dužini od skoro 50km odlučivali su drugoplasiranoj posadi. Jedini preostali vozač Peugeot Sport Spain, Enrique Garcia Ojeda, sigurno ima brži bolid od Larrya Colsa, ali iskustvo je sigurno na strani Belgijanca. Na kraju ipak Španac slavi, sa prednošću od samo 0.6sec. Colsu za utehu ostaje prvo mesto u Šampionatu Belgije i povećana prednost u generalnom plasmanu domaćeg šampionata. Četvrto mesto pripada jednom od favorita, Andrei Navarri, a peto baksuznom Berndu Casieru.

U konkurenciji vozača za Šampionat Evrope prvo mesto pripada Ojedi, drugi je Navarra, a treći Dimitar Iliev koji je u generalnom plasmanu stigao samo do desetog mesta sa skoro devet minuta minusa. Daljom matematikom ERC-a i bonus bodovima, pozabavićemo se u nekoj od sledećih vesti.
Generalni plasman relija Ypres:
1 17 ROSSETTI Luca N 4 02:38:43.9
2 15 GARCIA OJEDA Enrique N 4 00:18.6
3 16 COLS Larry N 4 00:19.2
4 1 NAVARRA Andrea N 4 02:03.9
5 14 CASIER Bernd N 4 02:25.6
6 12 SCANDOLA Umberto N 4 03:44.8
7 18 AAVA Urmo A 6 04:48.6
8 19 SNIJERS Patrick N 4 05:54.5
9 25 COLSOUL Bob N 4 06:10.8
10 5 ILIEV Dimitar N 4 08:46.5
Petar Janković - Automagazin
Desilo se ono što su mnogi poznavaoci relija i očekivali. Posle, Freddya Loixa i Poljak Tomasz Czopik je odlučio da promeni bolid. Nezadovoljan kako belgijski Rene Georges vodi VW Polo S2000 program, Poljak najverovatnije prelazi za volan Abarth Punta S2000.
Španac Daniel Sordo nije јuče imao sreće na testovima za predstojeći Rally Germany. C4 je završio, posle nekoliko prevrtanja, u vinogradima Veldenza...
Nakon završenog relija Ypres Bugarin Dimitar Iliev se vratio na čelo Šampionata Evrope sa 30 bodova. Predstoji njegov domaći, Bulgaria Rally. Sigurno olakšavajuća okolnost za brzog Mitka, ali činjenica je da drugoplasirani u ERC-u, Renato Travaglia i Michal Solowow (oba po 29 boda), dolaze u Bugarsku da mu pomrse račune.
Do 2005. godine timovi u Svetskom Reli Šampionatu nisu imali ograničenje broja mehaničara na WRC bolidu. Kako bi smanjila troškove takmičenja FIA je izdala nove propise i smanjila broj mehaničara. Danas, na jednom WRC bolidu sme biti angažovano 8 mehaničara, koji moraju biti obeleženi narandžastim trakama...
Crtež 12-godišnje devojčice iz Firta (nedaleko od Nirnberga) izabran je za pobednika takmičenja u stvaranju novog izgleda OMV reli automobila. Ovo jednostavno znači da će se Manfred Stohl takmičiti na "ADAC Rallye Deutschland" u OMV automobilu, koji je brendirala mala Anja i da će ona i njena porodica posetiti OMV Kronos Citroen WRC tim.
Juče je u Parizu zasedao čuveni i svemogući World Motor Sport Council. Doneto je više odluka vezanih za sve grane auto-sporta, počev od Formule 1, Touring Car Car Championshipa pa sve do WRC-a koji nas, naravno, najviše i zanima. Glavna vest je sigurno smanjenje broja relija u kaledaru od sezone 2009.
Posle završenog Ypres relija i adrenalinskog šoka koji je izazvao kod ljubitelja relija, vreme je da svedemo račune. Bila je to treća runda Intercontinental Rally Challengea za sezonu 2007, a na čelu je Italijan Andrea Navarra. Jedini čovek koji je osvajao bodove na sva tri održana relija.
Belgijski proizvođač kablova, kompanija "Vergokan" dugo godina bila je spojena sa aktivnostima Belgijanca Pietera Tsjoena. Međutim, Tsjoen je na Ypres reliju obelodanio vest da se povlači iz reli sporta. To je tužna vest za sve istinske ljubitelje reli sporta, ali dobra vest je da "Vergokan" nastavlja ulaganje u IRC (Intercontinental Rally Challenge) projekat.
Posle dva dana drame na stazi i nakon završetka relija Ypres uzbuđenja se ne stišavaju. Sećate se INA Delta relija i problema sa homologacijom Mitsubishi Lancera Evo IX? Slični problemi se ponavljaju i u Belgiji, samo su akteri drugi.