Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC-IRC, Ypres Rally - Vouilloz ipak prvi nakon prve etape
Objavljeno: 23.06.2007.
Prvi dan relija Ypres se ipak nije završio onako kako smo mi i većina svetskih medija objavili. Nakon prolaska 36 posada na poslednjem brzinskom ispitu dana, Langemark 2, isti je prekinut i otkazan. Razlog - sudija koji je na mestu izletanja Corrada Fontane od starta brzinca pokazivao žutu zastavu i znatno usporio većinu takmičara.

Na kraju sudije su odlučile da se ceo brzinac poništi a kao rezultati prve etape usvoje oni nakon SS5.Uz nove rezultate donosimo Vam i nekoliko izjava glavnih aktera relija.
Navarra: Nije mi jasno kako smo probušili pneumatik. Ipak i dalje ciljamo na najviši plasman.
Loix: Pukla nam je guma u krivini koju svi seku već tri godine. To mi nikako ne ulazi u glavu! Odlučio sam da promenim pneumatik da bi sprečio dalja oštećenja. Sutra idemo sa "gasom do daske", pokušaćemo da napredujemo što je više moguće.
Tsojen: Vozio sam opreznije na intermedijum pneumaticima, za razliku od Navarre koji je izabrao slik. Možda je to razlog pucanja gume a mi smo prošli bez problema. Moram Vam priznati da sam se jednom dobro uplašio na Langemarku!

Vouilloz: U početku sam se imao sasvim dobar osećaj. Na trećem brzinskom ispitu sam na nekoliko mesta sasvim dobro ulazio u krivine ali izlazak iz nekih me je dobro preplašio. Bilo je i suviše opasno za moj ukus.
Casier: Nisam vozio punom snagom.Iskustvo sa predhodnih Ypres relija mi govori da prvih dana stanci voze izuzetno brzo a onda drugog dana otpadaju. Moju teoriju jedino kvari Peiter Tsojen koji je izuzetno brz.
Cols: Ovi S2000 bolidi su isuviše brzi za nas. Dve stvari mi mogu pomoći, kiša i brzinac Heuvelland!

Generalni plasman nakon prvog dana relija Ypress:
1 11 VOUILLOZ Nicolas N 4 00:41:15.4
2 10 TSJOEN Pieter N 4 00:01.5
3 17 ROSSETTI Luca N 4 00:06.1
4 2 TRAVAGLIA Renato N 4 00:08.4
5 14 CASIER Bernd N 4 00:08.4
6 15 GARCIA OJEDA Enrique N 4 00:18.1
7 16 COLS Larry N 4 00:35.0
8 1 NAVARRA Andrea N 4 00:40.9
9 12 SCANDOLA Umberto N 4 00:44.0
10 19 SNIJERS Patrick N 4 01:37.2
11 18 AAVA Urmo A 6 01:37.7
12 5 ILIEV Dimitar N 4 01:38.8
13 23 PRINCEN Kris A 7 01:40.7
14 21 CZOPIK Tomasz N 4 01:48.4
15 3 JEAN-JOSEPH Simon A 6 01:54.2
Petar Janković - Automagazin
Na našim stranicama ste već mogli čitati o
planovima Hrvatske posade Šebalj/Klinc za nastup na predstojećoj rundi Šampionata Evrope u Bugarskoj. Ovoga puta na stranom terenu, sa startnim brojem 8, Juraj će pokušati da se "obračuna" sa konkurencijom koju je već jednom pobedio na domaćoj Delti. Prenosimo Vam izjave Juraja Šebalja i Tonija Klinca pred odlazak za Bugarsku.
Desilo se ono što su mnogi poznavaoci relija i očekivali. Posle, Freddya Loixa i Poljak Tomasz Czopik je odlučio da promeni bolid. Nezadovoljan kako belgijski Rene Georges vodi VW Polo S2000 program, Poljak najverovatnije prelazi za volan Abarth Punta S2000.
Španac Daniel Sordo nije јuče imao sreće na testovima za predstojeći Rally Germany. C4 je završio, posle nekoliko prevrtanja, u vinogradima Veldenza...
Nakon završenog relija Ypres Bugarin Dimitar Iliev se vratio na čelo Šampionata Evrope sa 30 bodova. Predstoji njegov domaći, Bulgaria Rally. Sigurno olakšavajuća okolnost za brzog Mitka, ali činjenica je da drugoplasirani u ERC-u, Renato Travaglia i Michal Solowow (oba po 29 boda), dolaze u Bugarsku da mu pomrse račune.
Do 2005. godine timovi u Svetskom Reli Šampionatu nisu imali ograničenje broja mehaničara na WRC bolidu. Kako bi smanjila troškove takmičenja FIA je izdala nove propise i smanjila broj mehaničara. Danas, na jednom WRC bolidu sme biti angažovano 8 mehaničara, koji moraju biti obeleženi narandžastim trakama...
Crtež 12-godišnje devojčice iz Firta (nedaleko od Nirnberga) izabran je za pobednika takmičenja u stvaranju novog izgleda OMV reli automobila. Ovo jednostavno znači da će se Manfred Stohl takmičiti na "ADAC Rallye Deutschland" u OMV automobilu, koji je brendirala mala Anja i da će ona i njena porodica posetiti OMV Kronos Citroen WRC tim.
Juče je u Parizu zasedao čuveni i svemogući World Motor Sport Council. Doneto je više odluka vezanih za sve grane auto-sporta, počev od Formule 1, Touring Car Car Championshipa pa sve do WRC-a koji nas, naravno, najviše i zanima. Glavna vest je sigurno smanjenje broja relija u kaledaru od sezone 2009.
Posle završenog Ypres relija i adrenalinskog šoka koji je izazvao kod ljubitelja relija, vreme je da svedemo račune. Bila je to treća runda Intercontinental Rally Challengea za sezonu 2007, a na čelu je Italijan Andrea Navarra. Jedini čovek koji je osvajao bodove na sva tri održana relija.
Belgijski proizvođač kablova, kompanija "Vergokan" dugo godina bila je spojena sa aktivnostima Belgijanca Pietera Tsjoena. Međutim, Tsjoen je na Ypres reliju obelodanio vest da se povlači iz reli sporta. To je tužna vest za sve istinske ljubitelje reli sporta, ali dobra vest je da "Vergokan" nastavlja ulaganje u IRC (Intercontinental Rally Challenge) projekat.