Najnovije vesti iz auto industrije
FIA ERC, Bulgaria Rally - Šebalj optimista
Objavljeno: 30.06.2007.
Na našim stranicama ste već mogli čitati o planovima Hrvatske posade Šebalj/Klinc za nastup na predstojećoj rundi Šampionata Evrope u Bugarskoj. Ovoga puta na stranom terenu, sa startnim brojem 8, Juraj će pokušati da se "obračuna" sa konkurencijom koju je već jednom pobedio na domaćoj Delti. Prenosimo Vam izjave Juraja Šebalja i Tonija Klinca pred odlazak za Bugarsku.

Juraj Šebalj:
Nakon dobrog rezultata s Delte, nastup u Bugarskoj je ipak nešto drugačijeg karaktera. Radi se o stranom terenu i dobar trening će značiti mnogo. Žao mi je što nismo stigli iskoristiti priliku i odvesti rally "Trajanova vrata" koji se vozio prije dva tjedna na istim stazama. To bi definitivno bio odličan trening za ovaj rally. Brzinski ispiti su brzi, s grubim asfaltom u dužinama od 20 do 30 kilometara. Vjerujem da će kvalitetan trening i dobar izbor guma biti od presudne važnosti. Neki brzinci nalaze se na preko 2000 metara nadmorske vidine, tako da bi turbo automobili tamo mogli imati problema. Uzdamo se u naš Mitsubishi Lancer Evo IX i sjajnu ekipu iz Mađarske, Pacotti Motorsport, koja trenutno priprema automobil.

Toni Klinc:
Nastavljamo jakim tempom i čeka nas puno posla u sljedećih deset dana. Osjećamo se dobro i ovo će biti test naše stvarne forme. Vjerujem da će biti vruće, ali nije isključena niti mogućnost kiše, ako sudimo prema analizi iz prošlih godina. Uglavnom smo spremni za sve. Na stratnoj listi se nalaze sva imena s prvenstva Europe koja su bila na Delti. Bit će uzbudljivo.
Petar Janković - Automagazin
U 38 godina postojanja relija Bulgaria, samo jedanput i to davne 1971-e godine na najvišoj stepenici pobedničkog postolja našao se jedan Bugarin. Da li Dimitar Iliev ima snage da konačno pobedi na najprestižnijem reliju svoje zemlje i ponovi uspeh koji je pre tačno 36 godina napravio Ilia Tchoubrikov za volanom Renault Alpine 1600?
Četvrta runda Intercontinental Rally Challengea održava se u terminu 12-14. jul 2007-e godine. Ruski Acropolis, kako su ga nazvali neki od vozača, staviće na novu probu takmičare IRC-a. Veoma gruba podloga, sa dosta kamenja, na kojoj će izbor pneumatika doneti glavnu prednost timovima.
Iako je u WRC šampionatu aktuelna letnja pauza, top vozači i timovi su veoma malo odmarali. Već smo Vas obaveštavali o Citroenovim asfaltnim testovima, dok ovih dana Ford intenzivno testira svoj novi model u Finskoj.
Jedan od najpoznatijih brzinskih ispita u istoriji reli sporta, čuveni Col de Turini se vraća u itinerer narednog izdanja relija Monte Carlo. Kao i predhodnih godina Monte će otvoriti sezonu WRC-a, ovoga puta u terminu 24-27. januar 2008-e godine.
Dve slovenačke posade koje i ove sezone nastupaju sa Ford Fiesta Trophy modelima nastavljaju sa uspešnom sezonom. Superbrza braća Jeram su zabeležila još jednu pobedu u Italiji, dok se domaća posada Prezelj/Čar priprema za treći reli Šampionata Slovenije u Mariboru.
Rusi konačno ulaze i u svet vrhunskog reli sporta i to preko Intercontinental Rally Challengea. Rally Russia će biti prvi pravi internacionalni auto-moto sportski događaj još od davne 1914-e godine i St.Peterburškog Grand Prixa. Novi vetrovi će po svoj prilici ponovo pokrenuti i zamrli Lada Sport Rally program.
Već nekoliko dana na oficijelnom sajtu WRC šampionata pompezno se najavljuje "lansiranje" velike novosti u WRC šampionatu. I dok su reli fanovi širom sveta maštali o spektakularnom ulasku Suzukija, povratku Mitsubishija ili čak Audija u direktom prenosu na sajtu mogli smo prisustvovati prezentaciji novog sponzora BP Ford Rally Teama.
Vest da Manfred Stohl nastupa na poslednjoj rundi Šampionata Austrije, OMV Rally-u Waldviertel, možda i ne bi bila toliko zanimljiva da čuveni Austrijanac neće nastupiti za volanom Mitsubishi Lancera Evo VI, pogonjenim prirodnim gasom.
Michelin polako odlazi iz WRC-a, bar za sada, dok se Pirelli priprema za veliki "come-back". Kako već svi znate Italijani će snabdevati pneumaticima sve WRC timove, a od poslednjeg sastanka FIA, krajem juna, Pirelliju je dodeljeno i eksluzivno pravo "obuvanja" JRC bolida do 2010-e godine.