Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Alessandro Bettega debituje u WRC konkurenciji
Objavljeno: 21.07.2007.
Prošlogodišnji pobednik Ford Fiesta Sporting Trophy-a, Italijan Alessandro Bettega, konačno će da uživa u plodovima svog trijumfa. Na francuskoj rundi WRC-a, reliju Korzika, Alessandro će nastupiti za volanom Ford Focusa WRC'06.
Italijan je ove godine neuspešno nastupao u JRC konkurenciji za volanom Ford Fieste S1600, a u većoj klasi nastupiće zajedno sa svojim suvozačem Simone Scattolin za Stobart VK Racing, naravno podržan od "matične kuće" TRT la Scuderia. "San se ispunio. Ovo je najlepše što se može dogoditi jednom vozaču. Nadam se da ću pre nastupa na Korzici imati priliku i za kratko upoznavanje sa bolidom. Znam da ću u početku imati problema ali takođe znam da ću se ubrzavati iz brzinca u brzinac. Teško je, ali je i velika čast nastupati sa vrhunskim reli vozačima Sveta u trenutno najboljem WRC bolidu." - izjavio je presrećni Bettega.

Da Vas podsetimo, Alessandro je sin čuvenog i nezaboravnog Attilia Bettege koji je izgubio život 1985-e godine baš na reliju na kome će njegov sin 22 godine kasnije debitovati u WRC konkurenciji. Alessandro je rođen 1981-e godine, debitovao je 2001-e u Fiat Trophy 600 gde je završio kao drugoplasirani u kadegoriji ispod 25 godina. 2002-e vozi Fiat Stilo Trophy i završava sezonu kao treći. Sledeće godine nastupa u Šampionatu Italije sa Fiat Puntom S1600 za Grifone Team. Te godine najbolji plasman mu je bilo sedmo mesto na reliju San Martino a sezonu završava kao drugoplasirani u konkurenciji vozača do 25 godina. Isti uspeh postiže i 2004-e da bi 2005-e prešao u TRT la Scuderia vozeći u Opel Astra OPC Trophy-u i nastupa na reliju Sardinija za volanom Subaru Impreze grupe N. Debi u Šampionatu Sveta završava van staze i pored senzacionalnog vođstva nakon superspecijala.

2006-e Bettega na velika vrata ulazi u Šampionat Sveta vozeći Ford Fiesta Sporting Trophy, takmičenje pod pokroviteljstvom M-Sporta koje osvaja ubedljivo. Ove godine, kako smo več spomenuli, nastupao je u konkurenciji Juniora takođe sa M-Sport pripremljenom Fiestom ali S1600. Dva puta je odustao, u Portugalu i Sardiniji, dok je na reliju Norveška završio kao deveti. JRC program je do daljeg ukinut. Nadajmo se da će se nakon relija na Korzici prezime Bettega ponovo pročuti vrhunskim reli sportom.
Petar Janković - Automagazin
Dan pre početka brdske trke GHD Ferrari u Ilirskoj Bistrici slovenački as Andrej Jereb je isprobao svoj takmičarski bolid specijalno pripremljen za ovu priliku. Jereb je prosto rečeno oduševljen Toyotom Corollom WRC.
Konačno smo dočekali i zvaničnu listu prijavljenih posada za predstojeću rundu Intercontinental Rally Challengea i Šampionata Evrope na portugalskom ostrvu Madeira. Od sedamnaest najavljenih bolida klase S2000 došli smo do cifre od trinaest konačnih. Činjenica koja ipak neće umanjiti neosporan kvalitet ovog relija.
Startom na ovogodišnjem reliju Korzika u Francuskoj Suzuki će započeti svoj petogodišnji program WRC nastupa. Ambiciozni Japanci od oktobra ove godine kreću u osvajanje samog vrha reli sporta i pored najave FIA da će od 2012-e nastupiti promena pravila u cilju smanjenja troškova WRC nastupa.
Na tek predstavljenoj listi prijava za rundu WRC-a u Nemačkoj Finac Toni Gardemeister se ponovo našao u ulozi vozača Astra Racinga i njihove Citroen Xsare WRC. Vrlo je moguće da to neće biti samo "kratak izlet" za Gardemeistera jer iz tabora Astra Racinga je najavljen nastavak saradnje.
ADAC Rallye Deuchland startuje za manje od tri nedelje i organizatori su, istina uz malo zakašnjenje, predstavili listu prijava na kojoj se nalazi 24 WRC bolida. Na listi se nalazi još 14 S1600, šest R3 (od kojih jedan naš sa Milošem Komljenovićem za volanom) i devet R2 automobila. Sve ukupno 129 prijavljenih posada.
Iako su neki pisani mediji u Bugarskoj objavili da je potvrđena pobeda Dimitra Ilieva na reliju Bugarska demanti je stigao i iz tabora samog vozača kao i iz bugarskog saveza. Po najavama odluka iz FIA-e stiže najkasnije do četvrtka.
Četvrtom uzastopnom pobedom ove sezone u bugarskom šampionatu Dimitar Iliev je na korak od odbrane titule šampiona. Tek završeni Vida Rally Iliev je završio ispred Staykova sa Puntom S1600 i Duneva sa Cliom S1600. To je jedanaesta pobeda posade Boyla Auto Motot Sporta u poslednjih godinu i po dana.
Kako smo već dosta puta pisali, od sezone 2008 jedini snabdevač WRC timova pneumaticima biće italijanski Pirelli. Kako bi vrhunski timovi mogli steći sliku kakvu će "obuću" nositi njihovi bolidi sledeće godine neophodni su naravno intenzivni testovi. Tu na scenu stupa BF Goodrich (Michelin).
Petter Solberg, perjanica Subaru World Rally Teama, poručio je svim fanovima i reli javnosti da je tim pronašao i odklonio najveći problem koji je SWRT imao i koji ih je zadnjih godina sprečavao da postižu vrhunske rezultate. Naravno, šta je bio problem ostaje tajna.